Skip to main content
Vraag

Oude Freeler e-mail adres werkt plots niet meer?

• July 23, 2026
  • 12 reacties
  • 98 keer bekeken

Tot gisteren 10.30 kon ik nog mails ontvangen, versturen en ineens bestaat het hele emailadres met alle mails niet meer. Het gaat hier om een oude naam met freeler.nl erin. Ik ben op dat bewuste mailadres vervolgens nergens meer toegankelijk. (dan pas merk je waar je mee inlogt) Het ergste is dat ik belangrijke nota's en offertes kwijt ben. 
Het lijkt of mijn adres gehackt/geblokt/verwijderd is zonder enig overleg of aankondiging. Wel hebben we nog een sms ontvangen, maar met de huidige phising/swatten en noem het, wel gelezen maar verwijderd. Ik zou mijn bekende mail heel graag terug ontvangen. 
Helaas was in mijn kpn alleen mijn kpn mail nog terug te vinden. De oude spoorloos als een spook foetsie. Ik zou heel graag een snel een reactie ontvangen. 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

12 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@motorgenieter. Dat is natuurlijk er spijtig, wat was de strekking van de sms die je ontvangen hebt? Gaf dat een indicatie dat er iets mis was met jouw e-mailadres. De gehele mailbox is nu verdwenen of heb je lokaal nog een alternatief? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

Ja en dat we een link moesten gebruiken. Omdat we al een keer gehackt zijn hebben we het verwijderd. Ik niet meer in dat account een zelfs bij sommige sites niet meer inloggen op dat account. Ik ben alles kwijt en hoop dat jullie het kunnen terugzetten. Het adres heeft meer dan 25 jaar bestaan en bam weg.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

@motorgenieter 

Gebruikte je voor dat Freeler account alleen het IMAP protocol in jouw emailprogramma ? Ik gebruik naast een IMAP account, ook een POP account. Op die manier heb ik altijd een archief van mijn emails op mijn laptop staan.

Hoe vaak heb je bij dat Freeler account ingelogd in de laatste zeg 4 maanden m.b.v. een browser (dus niet m.b.v. jouw emailprogramma) ? zie deze informatie:

@Remco van KPN 

Heeft de KPN hierover de klanten van de KPN ingelicht d.m.v. bijv. een email-bericht ? Ik persoonlijk heb hier geen bericht / email over ontvangen. Ik beschouw dit niet als een “goede beurt” van de KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

​@Remco van KPN dat dit zeker geen goede beurt. Zo verstuur je om 10.00 uur een mail om 10.30 uur lig ik eruit en heb helemaal niks meer. Is er een verandering bij KPN waar ik niks van weet of is het adres niet overgezet omdat het geen kpn meer bevat? Ik ben heel verdrietig en boos omdat ik nu nog steeds nul op rekest heb en ik maar moet wachten 5 dagen omdat het druk is. 

@WMG-N ik weet alleen dat ik alles op imap had staan anders was de mail niet actief en werkte niet meer op pop.  Maar het feit dat ik niet meer kan inloggen of uberhaupt het adres weer actief kan maken vind ik naatje. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja en dat we een link moesten gebruiken. Omdat we al een keer gehackt zijn hebben we het verwijderd. Ik niet meer in dat account een zelfs bij sommige sites niet meer inloggen op dat account. Ik ben alles kwijt en hoop dat jullie het kunnen terugzetten. Het adres heeft meer dan 25 jaar bestaan en bam weg.

Dan vermoed ik toch dat dit niet met een opschoningsactie te maken heeft maar meer een blokkering uit veiligheidsoverwegingen. Freeler accounts worden wat zeldzaam maar ik ga mijn best doen om wat zaken te achterhalen ​@motorgenieter. Zou je voor mij jouw profiel kunnen aanvullen met de gegevens van je abonnement en in het vakje persoonlijke opmerkingen het betreffende e-mailadres kunnen vermelden. Dan gaan we even een aantal zaken na.

Zou je mij hier een seintje kunnen geven wanneer dat is gedaan?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

@motorgenieter 

Misschien een goed idee om over te stappen op een xxxx@kpnmail.nl account ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

@WMG-N dat ben ik nu aan het doen, maar feit blijft waar is mijn freelaccount? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

@remco zo goed als kwaad ingevuld want heel veel weet ik niet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@remco zo goed als kwaad ingevuld want heel veel weet ik niet.

Geen probleem we puzzelen wel even. Zou je alleen het betreffende Freeler account nog in het vakje persoonlijke opmerkingen kunnen plaatsen? Het kan dan even duren maar we komen er dan zo snel mogelijk op terug!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

@Remco van KPN aangevuld

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je ik, of een collega komen er zo spoedig mogelijk op terug ​@motorgenieter

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik heb dit voor je nagekeken, ​@motorgenieter, en het betreft inderdaad een blokkade aan onze kant. Onze abuse afdeling ziet dat derden toegang hadden tot dit mailadres en deze gebruikten om spam en phishingmails mee te versturen. Als wij dat zien, dan blokkeren wij de boel. Betekent dat het mailadres nog gewoon bestaat, en mail die ernaar toegestuurd wordt ook netjes binnenkomt. Je kunt er alleen op dit moment niet in, en er geen mail mee versturen. Deze blokkade kunnen we opheffen in combinatie met het resetten van het wachtwoord. Je krijgt zo dadelijk een privébericht van me. Dan hebben we dit ook deze avond nog opgelost 😊