Skip to main content
Vraag

Outlook machtiging verlenen postvak aan derden

• December 11, 2025
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

Hoi, als ik een machtiging voor het postvak in binnen outlook wil verlenen aan een derde kan ik deze op het laatst niet opslaan waardoor de machtiging niet wordt afgerond.

Wat moet ik doen om deze aanvraag te kunnen afronden?

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 11, 2025

Beste ​@BB outlook ik weet niet wat KPN met Outlook van doen heeft.

KPN werkt met Webmail.

Als iemand anders toegang tot je mailbox heeft, heeft diegene ook jouw mailboxwachtwoord en dat moet je niet willen.

Of bedoel je iets anders.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Ik heb wat google aangeeft over machtigingen afgeven en gedelegeerde e.d. allemaal geprobeerd maar op het einde van de actie geeft het systeem aan ”kan machtiging niet opslaan”

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Nee, ik bedoel wat anders. Ik wil juist een derde toegang geven via een machtiging. 

• December 11, 2025

Ik vermoed dat dit alleen kan en een emailadres van Microsoft zelf. Ik denk niet dat dit kan met een emailadres van KPN. Want ik zou niet weten hoe dat dan zou moeten werken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BB outlook en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat reacties hebt gehad. Als ik het artikel doorneem wat JoCola linkte dan staat er dit: 

Gedelegeerdentoegang is alleen beschikbaar als u een werk- of schoolaccount gebruikt in Microsoft 365 of met Exchange Online.

Is dat wel van toepassing? Zo ja, dan vind ik in deze instructie het volgende: 

Informatie over delegering in nieuwe Outlook

Momenteel is het toewijzen van machtigingen voor gemachtigden aan e-mailmappen in de nieuwe Outlook slechts gedeeltelijk beschikbaar. U kunt nog steeds gemachtigden hebben, maar u moet eerst de klassieke Outlook gebruiken om deze machtigingen toe te wijzen.

Nadat u gedelegeerdentoegang hebt toegewezen in de klassieke Versie van Outlook, heeft de persoon die u een map deelt, toegang tot die map vanuit het nieuwe Outlook-postvak en worden de antwoorden weergegeven als namens u.

Het loont dus ook om het in dat geval nog via de klassieke Outlook te proberen. Mits het dus een werk- of schoolaccount is. Met een privéaccount (zoals je privé KPN mailadres) zal het inderdaad niet lukken. 

Laat je het weten als er nog vragen zijn? 🙂 Ik hoor het graag!