Skip to main content
Vraag

Regelmatig melding dat e-mailauthentificatie niet klopt

• August 23, 2026
  • 2 reacties
  • 30 keer bekeken

Sinds afgelopen vrijdag 21 augustus komt get regelmatig voor dat ik niet meer kan inloggen op mijn kpn email. Ik krijg en error dat authenticatie niet goed gaat. Een paar uur later lukt het dan wel weer, een paar uur later is het weer kapot. Dit is zowel op webmail als bij het inloggen via mijn imap email clients.

Als ik check of er een storing is kan dat alleen op postcode en wordt er geen storing aangegeven.
Wat gaat hier mis svp?

Mvg,
Maarten

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 23, 2026

Beste ​@maartenl945 die authenticatie-error kun je via de webmail niet krijgen, hoogstens dat je wachtwoord niet goed is.

Die melding kun je wel krijgen bij een eigen mailprogramma.

Open de webmaIL,

Klik r.boven op het tandwieltje

Klik dan op sluit uw apparaat aan

Kies dan voor de gewenste toepassing en je ziet de juiste instellingen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 23, 2026

Hoi Jan,

Bedankt voor je antwoord. Op de webmail krijg ik inderdaad te zien dat username/password combinatie niet goed is. Op meerdere imap clients krijg ik de authenticatie error. Niet altijd, maar ongegveer 80% van de keren dat ik mijn e-mail check sinds vrijdag. 20% van die keren komt er wel weer iets binnen, met dezelfde instellingen. Ik denk dus dat het niet mijn instellingen zijn, maar een probleem bij KPN wat regelmatig optreedt.

Ik hoop dat meerdere mensen dit probleem hebben en dat KPN dit na het weekend kan oppakken. Momenteel zijn ze niet bereikbaar.

Groeten,
Maarten