Mijn vrouw en ik hebben beiden een e-mailaccount, t.w. naam@xs4all.nl en naam@outlook.com. Wij verzenden en ontvangen onze e-mail via de Outlook-app met onze laptop (Lenovo, Windows 11) en een smartphone (Samsung Galaxy A12, Android-versie 12). Bij XS4All gebruiken we het IMAP protocol. Alles heeft vanaf het begin probleemloos gefunctioneerd maar sinds 12.7.2024 kunnen wij onverwacht en gelijktijdig met ons xs4all-e-mailaccount plotseling geen post meer verzenden en ontvangen. Bij het Outlook-e-mailaccount is er geen probleem en op de laptop werken alle accounts probleemloos. We hebben het XS4ALL-account opnieuw ingesteld en het account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat. Het probleem treedt niet alleen op met de Android smartphone maar ook met mijn Samsung-tablet. Deze vertoont hetzelfde probleem: Gestopt met synchroniseren op 12 juli.met de e-mailaccounts naam@xs4all.nl. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit onverwachte probleem is?
Er zijn in het verleden soorrgelijke problemen gemeld maar dat is 3-4 jaar geleden. Je mag dus aannemen dat die problemen inmiddels zijn ongelost.