Skip to main content
Beantwoord

Synchronisatie van XS4All e-mail op Android telefoon/tablet plotseling gestopt

  • 1 August 2024
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Mijn vrouw en ik hebben beiden een e-mailaccount, t.w. naam@xs4all.nl en naam@outlook.com. Wij verzenden en ontvangen onze e-mail via de Outlook-app met onze laptop (Lenovo, Windows 11) en een smartphone (Samsung Galaxy A12, Android-versie 12). Bij XS4All gebruiken we het IMAP protocol. Alles heeft vanaf het begin probleemloos gefunctioneerd maar sinds 12.7.2024 kunnen wij onverwacht en gelijktijdig met ons xs4all-e-mailaccount plotseling geen post meer verzenden en ontvangen. Bij het Outlook-e-mailaccount is er geen probleem en op de laptop werken alle accounts probleemloos. We hebben het XS4ALL-account opnieuw ingesteld en het account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat. Het probleem treedt niet alleen op met de Android smartphone maar ook met mijn Samsung-tablet. Deze vertoont hetzelfde probleem: Gestopt met synchroniseren op 12 juli.met de e-mailaccounts naam@xs4all.nl.  Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit onverwachte probleem is?

Er zijn in het verleden soorrgelijke problemen gemeld maar dat is 3-4 jaar geleden. Je mag dus aannemen dat die problemen inmiddels zijn ongelost. 

Kan je wel inloggen op de webmail?


@Lou van Wijhe 

Als je wel bij de KPN webmail kunt inloggen dan zijn wachtwoord + gebruikersnaam goed.

Email-instellingen:

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Gebruik je nog poort 25 ? Dat moet 587 zijn. Ook moet je de authenticatie opties aanvinken en invullen.


Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp inmiddels waarom onze smartphones en tablet sinds 12 juli j.l. plotseling dienst weigeren. Dat is namelijk de datum waarop KPN een grote update van MIJN KPN heeft doorgevoerd, inclusief een aantal bug fixes. Ik zal a.s. maandag hierover contact met KPN opnemen.


Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp inmiddels waarom onze smartphones en tablet sinds 12 juli j.l. plotseling dienst weigeren. Dat is namelijk de datum waarop KPN een grote update van MIJN KPN heeft doorgevoerd, inclusief een aantal bug fixes. Ik zal a.s. maandag hierover contact met KPN opnemen.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd toeval.


@Lou van Wijhe

Zitten jullie nog bij Xs4all of zijn jullie al overgezet naar de KPN ? Of zijn jullie pas recentelijk overgezet ?

Je hebt waarschijnlijk nog niet geprobeerd om bij de Xs4all of/en bij de KPN webmail in te loggen. Lukt dat dan zijn in ieder geval wachtwoord + gebruikersnaam goed.

Waar loggen jullie in ? Bij de KPN of bij de xs4all ? Wat zijn de namen van jullie gebruikersnamen  (!!!) ? is dat ….@xs4all of ….@kpnmail.nl ?


@Lou van Wijhe 

Misschien zit er een bug in de nieuwe update van de Outlook app ?

Probeer eens een ander emailprogramma (bijv. Outlook Express Classic). Kun je dan wel met de XS4all / KPN emailservers communiceren ?


@Lou van Wijhe Laat ons even weten hoe het afloopt!


@AriënC @Erwin van KPN 

Copilot

Antwoorden voor u genereren…

Verzonden door Copilot:

Op 12 juli 2024 had MijnKPN te maken met een storing die veel gebruikers trof. Deze storing zorgde ervoor dat klanten problemen ondervonden bij het inloggen en het gebruik van de MijnKPN-app en website1KPN heeft snel gereageerd en werkte aan een oplossing om de diensten zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken1.

Heb je nog steeds problemen met MijnKPN, of is alles inmiddels weer in orde?

Ja, we hebben nog steeds problemen met inloggen voor e-mail op onze android-telefoons en android tablet. Er is geen probleem op Windows-apparaten maar we gebruiken onze telefoon vaak mobiel  voor het checken van e-mail.  We missen die functie zeer en zullen te rade gaan bij de KPN Klantenservice.


Reageer