Skip to main content
Vraag

Wachtwoord van KPN e-mailadres moet steeds gewijzigd worden

• August 26, 2025
  • 15 reacties
  • 121 keer bekeken

JannyZeinstra
Deelnemer

Ik heb nu al een tweetal dagen achtereen dat ik van het ene moment op het andere geen email meer ontvang. Dit zowel op mijn laptop als op mijn mobiel. Ik moet me dan opnieuw aanmelden en krijg dan de volgende melding. 
Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Wachtwoord vergeten?

Ik wijzig dan mijn wachtwoord, want ik kan gewoon nog steeds met het zelfde wachtwoord in mijnKPN. Na even wachten kan ik dan weer in mijn webmail. Dit is nu 3x gebeurd. Vanavond 2x. Wie weet wat hier aan de hand is en wat ik kan doen. Want wordt hier niet vrolijk van natuurlijk. 

15 reacties

HeidiV
Topper
  • August 26, 2025

Hi ​@JannyZeinstra 

Gebruik je sinds die 2 dagen een VPN dienst op 1 van die apparaten?

Als er van steeds wisselende IP adressen ingelogd wordt op de mailserver kan dat de oorzaak zijn.
Schakel die VPN dan uit voor de mail.

Andere mogelijkheid is dat iemand probeert je mailaccount te hacken en dat je account daarom na verschillende inlog pogingen geblokkeerd wordt.

Als je geen VPN gebruikt stuur dan een mail naar abuse@kpn.com en vraag waarom je account steeds geblokkeerd wordt.

JannyZeinstra
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2025

Nee geen VPN dienst in gebruik. Bedankt voor de tip. Ik zal abuse@kpn.com mailen wanneer hij het weer even doet. 

HeidiV
Topper
  • August 26, 2025

Ik hoop dat ze het voor je kunnen oplossen ​@JannyZeinstra , laat nog even weten wat de uitkomst is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 28, 2025

Wat een vreemde situatie ​@JannyZeinstra 🤔

Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar dit door veroorzaakt kan worden, dus ik hoop dat er vanuit abuse iets gevonden is!

HeidiV
Topper
  • August 30, 2025

Ben je er al achter gekomen via KPN abuse wat het probleem was ​@JannyZeinstra ?

Werkt mailen nu weer of zijn ze het nog aan het onderzoeken?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

@JannyZeinstra 

Misschien heeft iemand jouw emailaccount(s) gehackt en speelt dan een "heel erg gemeen spelletje”. Zo ja, verander dan alle KPN wachtwoorden, incusief dat van het KPN ID. Kies ook sterke wachtwoorden (hoofd- en kleine letters, een 2 of 3 cijfers en een paar speciale tekens) en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn (dus ook van het KPN ID). Kijk vervolgens in de KPN webmail of er regels/filters zijn ingesteld die je niet zelf hebt ingesteld.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

@JannyZeinstra 

Misschien heeft iemand jouw emailaccount(s) gehackt en speelt dan een "heel erg gemeen spelletje”. Zo ja, verander dan alle KPN wachtwoorden, incusief dat van het KPN ID. Kies ook sterke wachtwoorden (hoofd- en kleine letters, een 2 of 3 cijfers en een paar speciale tekens) en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn (dus ook van het KPN ID). Kijk vervolgens in de KPN webmail of er regels/filters zijn ingesteld die je niet zelf hebt ingesteld.

Goede tip ​@WMG-N!

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb dit probleem ook al vaak gehad. Het vreemde was zodra ik het mailprogramma van mijn mobiel verwijder heb ik het probleem niet meer en komt het niet meer terug. Ik gebruik nu webmail en het mailprogramma op mijn tablet en sindsdien is het probleem niet meer terug gekomen. 

Ik snap het verder ook niet hoe het kan dat dit probleem alleen optreedt zodra ik een mailprogramma op mijn mobiel ga gebruiken. 

JannyZeinstra
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Nee geen VPN dienst in gebruik. Bedankt voor de tip. Ik zal abuse@kpn.com mailen wanneer hij het weer even doet. 

Ik hoop dat ze het voor je kunnen oplossen ​@JannyZeinstra , laat nog even weten wat de uitkomst is.

Abuse@kpn.com kon niks voor mij betekenen. Zij gingen hier niet over zeiden ze. 

JannyZeinstra
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

@JannyZeinstra 

Misschien moet ik dan mijn id inderdaad ook gaan wijzigen. Of tenminste het wachtwoord daarvan zoals jij zegt. Het blijft nl steeds doorgaan. En de ene keer herkent hij het wachtwoord niet en de volgende keer pakt hij het wel weer en doet de mail het weer gewoon. Eerst wijzigde ik continu mijn wachtwoord maar nu niet meer. Heel vreemd. Het is allemaal gestart toen ik over gegaan ben naar windows 11 volgens mij.

JannyZeinstra
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Ik heb dit probleem ook al vaak gehad. Het vreemde was zodra ik het mailprogramma van mijn mobiel verwijder heb ik het probleem niet meer en komt het niet meer terug. Ik gebruik nu webmail en het mailprogramma op mijn tablet en sindsdien is het probleem niet meer terug gekomen. 

Ik snap het verder ook niet hoe het kan dat dit probleem alleen optreedt zodra ik een mailprogramma op mijn mobiel ga gebruiken. 

Ik gebruik ook web mail. Maar bij mij is volgens mij gestart sinds ik windows 11 op mijn laptop heb. Ik heb eerder nooit geen problemen gehad.  En een paar dagen nadat ik windows 11 had geInstalleerd begon het. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

@JannyZeinstra 

Wat ook nog wel eens wil helpen is het volgende (alleen mogelijk bij een IMAP account omdat dan de email op de KPN emailservers staan): verwijder het emailaccount en maak het opnieuw aan. Probleem opgelost ?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 8, 2025

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 13, 2025

Hi ​@rckjnsn, ik zie dat er in je eigen topic ook wordt aangeraden om de account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Mocht het daarmee weer goed gaan, zou je dat dan in dat topic willen laten weten? 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 13, 2025

Hi ​@rckjnsn, ik zie dat er in je eigen topic ook wordt aangeraden om de account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Mocht het daarmee weer goed gaan, zou je dat dan in dat topic willen laten weten? 🙂

Dat zal ik doen; tot nu toe is het ondanks account verwijderen en weer toevoegen toch weer opgetreden.