Skip to main content
Vraag

Beëindiging TV+ contract door medewerker KPN zonder toestemming

• September 19, 2026
  • 32 reacties
  • 279 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 19, 2026

Klopt maar dit zou alleen voor internet betekenen. De maandelijks te wijzigen optie zoals de optie tv, opnemen en streamingsdiensten vallen niet onder de 14 dagen bedenktijd heb ik hier gelezen. Dus dan heeft ts nog steeds geen tv.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

Hoe dan ook:

Als de buren van klantsinds1993 een zelfde overeenkomst zouden hebben en géén contact met kpn opnemen, dan loopt het televisie abonnement gewoon door. In dat geval is er geen reden om het televisie abonnement te beëindigen maar een fout kan niet hersteld worden? Heel apart: lijkt op een gevalletje van ‘computer says no’ of gewoon onwil.

In een nieuwe overeenkomst kan kpn ook het voorbehoud opnemen, dat een goede werking van de TV niet gegarandeerd kan worden, gezien de standaard eisen qua beschikbare MB’s.

door nota bene een fout van kpn, niet meer van TV te voorzien

Dit was geen fout van KPN maar van ​@klantsinds1993. Hij belde voor een verlengen (waarschijnlijk met een korting 5€/maand). Het abonnement wordt in feite niet verlengd, maar er wordt een nieuw contract afgesloten met nieuwe voorwaarden en een nieuwe looptijd. Men kan KPN verwijten dat de KS medewerker tijdens het gesprek niet erop heeft gewezen, maar principieel staat KPN in zijn recht.

Terwijl ik vroeg wat de optie's waren voor een verlenging dus ook geen opdracht gegeven heb en tevens verlenging is geen wijziging dat zie je ook aan het antwoord van de klachtenafdeling.

Antwoord klachtenafdeling:

Vandaag heb ik u gesproken en hebben wij uw klachten samen doorgenomen. Als gevolg van een fout van een medewerker is uw tv-verbinding en uw tv- abonnement weggevallen.

Dus lees je goed in voordat je een uitspraak doe.

conclusie: KPN heeft onrechtmatig gehandeld.

Ik had de technischedienst gesproken en die zij dat met een bepaalde authorisatie het aangezet kan zetten en die heeft de vraag ook uitgezet bij de collega's.

Ben ook gelijk in verweer gegaan tegen de mail die werdt toegezonden door KPN.

Dus is het toch echt contractbreuk als je het niet opzecht met een aanvaarbaar termijn.

Klacht

Mijn klacht gaat over: TV

Onderwerp: Wijzigingen

Klantnummer: *********

Toelichting Bezwaar.

een medewerker heeft eerder onterecht TV+ verwijdert terwijl ik met een andere medewerker aan de telefoon sprak over verlenging van contract 2024.

Tijdens ons gesprek zag ik de wijziging per mail en hebben besproken dat dit weer hersteld zou worden echter tot mijn verbazing is dit niet gedaan.

twee uren later zag ik dat er geen TV+ aanwezig was. Hierbij kan ik dan ook niet akkoord met deze wijziging. ik verzoek u dan ook de overeenkomst contract thuis 2024 te herstellen. Reactie's alleen per mail !

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 19, 2026

Als gevolg van een fout van een medewerker is uw tv-verbinding en uw tv- abonnement weggevallen.

Wat voor fout? Fout om je niet te wijzen op gevolgen van een nieuw contract? Ja. Maar je bent ook verplicht het nieuwe contract door te nemen en niet toe te stemmen als het jou niet bevalt.

Ik lees heel goed en eruit is mijn uitspraak (mening)

Als je dit zo stellig weet, waarom stapt je niet naar een rechtbank?

Verweer per mail wordt waarschijnlijk niet gezien door KPN. De mail was idr verzonden met noreply@….

In het nieuwe contract staat ook hoe je moet doen, voorbeeld van mijn wijziging van de snelheid.

Ingangsdatum abonnement SuperFiber 1 Gbit/s

Je nieuwe abonnement start na aanpassing van je verbinding.

14 dagen bedenktijd

Je kan SuperFiber 1 Gbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kan je deze overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij je diensten hebben klaargezet voor gebruik. Bel ons dan of ga naar kpn.com/annuleren. Je krijgt dan van ons een e-mail.

Als gevolg van een fout van een medewerker is uw tv-verbinding en uw tv- abonnement weggevallen.

Wat voor fout? Fout om je niet te wijzen op gevolgen van een nieuw contract? Ja. Maar je bent ook verplicht het nieuwe contract door te nemen en niet toe te stemmen als het jou niet bevalt.

Ik lees heel goed en eruit is mijn uitspraak (mening)

Als je dit zo stellig weet, waarom stapt je niet naar een rechtbank?

Verweer per mail wordt waarschijnlijk niet gezien door KPN. De mail was idr verzonden met noreply@….

In het nieuwe contract staat ook hoe je moet doen, voorbeeld van mijn wijziging van de snelheid.

Ingangsdatum abonnement SuperFiber 1 Gbit/s

Je nieuwe abonnement start na aanpassing van je verbinding.

14 dagen bedenktijd

Je kan SuperFiber 1 Gbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kan je deze overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij je diensten hebben klaargezet voor gebruik. Bel ons dan of ga naar kpn.com/annuleren. Je krijgt dan van ons een e-mail.

voor de duidelijkheid in blauw is het schrijven van KPN dus fout is erkend.

Ten eerste ik had een medewerker aan de lijn toen er een verandering naar alleen internet in werking was gezet, ik heb gelijk aangegeven dat daar geen opdracht toe gegeven was en zij zou het gelijk recht zetten echter is dat niet gebeurt.

En zie bevestiging ontvangst mail die rechtstreeks naar de klachtenafdeling is verzonden

We hebben je gegevens ontvangen

servicedesk-kr@kpn.com

Antwoorden op: servicedesk-kr@kpn.com

We hebben je gegevens ontvangen Je vindt ze in deze e-mail

Beste meneer XXXXXX, Je hebt onderstaande gegevens ingevuld. Binnen 5 werkdagen nemen we contact met je op.

Klacht Mijn klacht gaat over: TV

Onderwerp: Wijzigingen

Klantnummer: XXXXXX

Toelichting Er is geen opdracht tot wijziging gegeven. Deze weer herstellen conform eerdere overeenkomt contract thuis.

Reacties alleen per mail !

En ja, als KPN klanteservice mij geen reactie per e-mail wil of ga geven dan rest niets anders dan de geschillencommissie cq rechtbank.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2026

Ik heb het niet helemaal gelezen maar...

De minimum snelheid is tegenwoordig 15 Mbps via de DSL lijn. De standaard streams transporteert kpn niet via 4G/5G.

Ik vind het überhaupt al apart dat er tv bij kwam. In 2024 was je DSL snelheid ook maar 4 Mbps

Met de ondersteuning van 4G heb je voldoende snelheid om te internetten, maar voor KPN TV wordt alleen naar DSL gekeken. En als het systeem NEE zegt dan wordt het geen ja. Naar de 2024 situatie kan nu niet meer gekeken worden; dat zit helaas niet meer in het systeem. 

Het is niet helemaal verloren voor je met je huidige internet verbinding. 

Andere tv mogelijkheden:

Er zijn 2 tv diensten die via internet leveren onafhankelijk van de internetprovider. (Mogelijkheid omdat je 4G ondersteuning hebt)

Dat zijn NLZIET en CANAL+. Die kijk je met apps in je tv.

Verder is Digitenne, via de ether, ook een mogelijkheid. Maar daarmee kun je alleen live kijken. En niet op een laptop enzo.

TV via de schotel. Canaldigitaal, inclusief gebruik van de CANAL+ app.

De links leiden naar de informatie op m'n eigen site. Daar staan ook weer links van de sites van jouw diensten. 

Een andere provider kan eigenlijk niet als er geen glasvezel of coax ligt. Alleen kpn levert 4G ondersteuning bij DSL. Andere providers als Odido op het netwerk leveren waarschijnlijk gewoon helemaal niet. 

Andere internet mogelijkheden:

Odido heeft wel 5G-voor-thuis. Maar ook dat is alleen internet. 

Ook mogelijk: Starlink. Internet via satelliet. 

Ziggo of andere coax leverancier indien coax aanwezig is. Maar ik denk dat er dan ook geen coax is; tv zal vroeger met satelliet zijn gebruikt op je locatie. 

Ik zou glasvezel laten aanleggen. Wel duur in the middle of nowhere maar je wordt er wel blij van 😀.