Skip to main content
Beantwoord

Bestelling geannuleerd en opnieuw ingevoerd, ik zie dit niet terug in Mijn KPN

• July 22, 2025
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Vorige week heb ik mij aangemeld als nieuwe klant voor internet, tv en vaste telefoon. In Mijn KPN zag ik de spulletjes welke naar mij zouden worden toegezonden.  Omdat echter een opzeggingsbevestiging van mijn huidige provider uitbleef, heb ik met de helpdesk gebeld. Bleek dat vorige week de Overstapservice niet goed door KPN was verwerkt. Om dit alsnog goed te verwerken werd mijn oude contract geannuleerd en een nieuwe ingevoerd. Deze keer wel met de Overstapservice en kreeg ik van Ziggo hiervan ook direct een mailbevestiging. Ook van KPN het nieuwe contract toegezonden gekregen.

Tot zover alles goed, behalve in Mijn KPN. Daar staat nu allen dat mijn (oude?)bestelling  is geannuleerd maar de nieuwe bestelling zie ik nergens staan. Wanneer wordt dit wel zichtbaar ? Iemand hier ervaringen mee?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@BrouwerH, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Een nieuw abonnement komt niet automatisch in MijnKPN. Deze moet je wel even toevoegen. Hier lees je hoe je dat doet: MijnKPN app: Product koppelen.

Mocht dit nou niet direct werken, dan kan het helpen om jouw KPN account eerst te verwijderen en opnieuw aan te maken. Hier lees je hoe je jouw KPN account verwijderd: KPN ID zelf verwijderen. En hier lees je hoe je een nieuwe aanmaakt: MijnKPN app: KPN account aanmaken.

Hopelijk helpt dit!

8 reacties

• July 24, 2025

Vorige week heb ik mij aangemeld als nieuwe klant voor internet, tv en vaste telefoon. In Mijn KPN zag ik de spulletjes welke naar mij zouden worden toegezonden.  Omdat echter een opzeggingsbevestiging van mijn huidige provider uitbleef, heb ik met de helpdesk gebeld. Bleek dat vorige week de Overstapservice niet goed door KPN was verwerkt. Om dit alsnog goed te verwerken werd mijn oude contract geannuleerd en een nieuwe ingevoerd. Deze keer wel met de Overstapservice en kreeg ik van Ziggo hiervan ook direct een mailbevestiging. Ook van KPN het nieuwe contract toegezonden gekregen.

Tot zover alles goed, behalve in Mijn KPN. Daar staat nu allen dat mijn (oude?)bestelling  is geannuleerd maar de nieuwe bestelling zie ik nergens staan. Wanneer wordt dit wel zichtbaar ? Iemand hier ervaringen mee?

Het lijkt erop dat jij met precies hetzelfde probleem te maken hebt als ik. Volgens de klantenservice van KPN is het blijkbaar niet mogelijk om twee bestellingen tegelijk te hebben lopen, zelfs niet als de eerste bestelling geannuleerd is. Wat er dan gebeurt (en wat mij ook is overkomen), is dat beide contracten automatisch komen te vervallen.

In mijn geval heeft de klantenservice me hier niet vooraf over geïnformeerd, en ik neem aan dat dat bij jou ook niet duidelijk is verteld. Inmiddels ben ik al twee weken aan het wachten op reactie van KPN over wanneer mijn tweede bestelling nu eindelijk verwerkt wordt. Ik heb meerdere keren gebeld, maar krijg telkens te horen dat “het systeem niet meewerkt” en dat ik word teruggebeld  maar dat is tot nu toe nooit gebeurd.

Hopelijk komt er bij jou sneller duidelijkheid dan bij mij, want het lijkt erop dat er bij dit soort situaties structureel iets misgaat.

• Auteur
  • Helper
  • July 24, 2025

Bedankt voor je reactie. Vandaag ook maar weer eens gebeld. Word daar niet veel wijzer van. “ uw nieuwe bestelling staat er technisch goed in. U heeft toch een mailbevestiging van uw nieuwe bestelling ontvangen. Bij de mijn kpn app zijn er wat technische problemen”.

nou, daar kun je wat mee. Dus maar blijven hopen dat alles binnenkort zichtbaar wordt in de app. Heb nu al spijt van de overstap.

• Auteur
  • Helper
  • July 24, 2025

Kijkt KPN niet mee op de Community en kan niemand van hen dit probleem  oplossen ?

• July 24, 2025

Kijkt KPN niet mee op de Community ...

Jawel, maar veel meer dan kijken doen ze meestal niet. Er reageert hier vast nog wel een medewerker in dit topic. Maar ik verwacht dat die naar de telefonische helpdesk verwijst. Daar moet je het mee oplossen denk ik.

• Auteur
  • Helper
  • July 24, 2025

We zullen het zien. Bedankt

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 25, 2025

Hi ​@BrouwerH, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Een nieuw abonnement komt niet automatisch in MijnKPN. Deze moet je wel even toevoegen. Hier lees je hoe je dat doet: MijnKPN app: Product koppelen.

Mocht dit nou niet direct werken, dan kan het helpen om jouw KPN account eerst te verwijderen en opnieuw aan te maken. Hier lees je hoe je jouw KPN account verwijderd: KPN ID zelf verwijderen. En hier lees je hoe je een nieuwe aanmaakt: MijnKPN app: KPN account aanmaken.

Hopelijk helpt dit!

• Auteur
  • Helper
  • July 25, 2025

Beste Denise,

ik heb mijn KPN ID verwijderd en een nieuwe aangemaakt. En zowaar, alles staat nu goed. Bedankt voor je suggestie. Jammer dat ze dat bij de helpdesk blijkbaar niet weten. Had een hoop tijd en ellende voorkomen. Nogmaals dank.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je moet het maar net weten. Gelukkig heeft het gewerkt, ​@BrouwerH!