Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik een goedkoper abonnement krijgen? Onduidelijkheid tussen KPN en XS4ALL

• 27 January 2025
  • 11 reacties
  • 103 keer bekeken

Wij zijn al jarenlang klant via XS4All, betalen echter behoorlijk veel voor glasvezel 100 up/down. Online zie je aanbiedingen van wel 15-20 euro goedkoper. Kom amper bij de Klantenservice, steeds in de wacht en kom steeds weer bij XS4All. Ik moet dus serieus overstappen naar een andere provider voor meer snelheid tegen minder geld? Hoe krijg ik een serieus aanbod? Als ik iets wil wijzigen kost het me alleen maar meer… Wij hebben alleen internet.

11 reacties

• 2107 reacties
  • 27 januari 2025

Als je belt: zeg tegen de computer dat je een medewerker wilt spreken. Meer niet. Dan krijg je gewoon een KPN medewerker aan de lijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Ik heb inmiddels die bot al meermalen ‘gesproken’ en ook een terugbel afspraak gehad -  in het weekend. Dan verwijzen ze je naar kantooruren, dan weer naar XS4All. Ik ben die wachtrijen zat, ik heb ook mijn werk.

Maar bedankt voor de suggestie 😊

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 475 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@KlantDeBilt. Welkom op de KPN Community! Om de zoveel tijd ga je eens serieus naar je abonnementen en kosten kijken en kom je tot het besluit dat het anders kan. Dat is ook mogelijk bij XS4ALL of KPN en hier hoef je echt niet voor over te stappen naar een andere provider. Wel heb je met XS4ALL-abonnement contact nodig met de klantenservice om deze om te kunnen zetten naar KPN, dat lukt niet via onze self service kanalen. 

Nu begrijp ik dat dit doordeweeks wat moeilijk kan zijn vanwege werk en andere verplichtingen om contact op te nemen, maar we zijn zaterdag tussen 8 en 17 uur ook bereikbaar voor je vragen. Het makkelijkste kom je in contact met ons via een terugbelafspraak. Dan wordt je gebeld op een moment dat het jou uitkomt. Misschien lukt dat dan zelfs doordeweeks (ergens tussen 8 en 18 uur). Ook kun je altijd een KPN winkel binnenstappen (op koopavond) met je vraag en daar geholpen worden. 

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 28 januari 2025

​@Arjan van KPN en ​@KlantDeBilt ,

dat kan gewoon, zoals ​@Noordzee reeds diverse keren heeft aangegeven ook zonder tussenkomst van de helpdesk rechtstreeks via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet , je moet wel inloggen op de KPN website alvorens die link aan te klikken.

Je kan daar nu, als je zelf de keuzes maakt, ook de Fritz!Box toevoegen aan het abonnement voor het luttele bedrag van €3,74 per maand!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 januari 2025

Bedankt voor alle reacties en de link met de verlengopties. Ik heb echter besloten over te stappen. Ik begrijp niet dat er niet gewoon standaard prijzen zijn voor snelheden. Als ik zou verlengen ging ik van 100 naar 200 up/down voor hetzelfde bedrag en ik kreeg een andere router ipv de Fritzbox, terwijl nieuwe klanten voor dat geld zeker 1000 up/down krijgen of meer. De verschillen zijn gewoon veel te groot…

Als ik over een tijd terugkom kan ik een veel gunstiger aanbod nemen. Nu krijg ik een veel hogere snelheid tegen een veel lager bedrag bij een andere provider. Jammer, maar vaste klanten zijn een dief van de eigen portemonnee.

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 28 januari 2025

Als ik zou verlengen (via die link) dan zou mijn XS4ALL abonnement (200Mb/60Mb, bvdsl) + 1 vaste telefoon) van €76,50 naar KPN abonnement (200Mb/60Mb bvdsl + 1 vaste telefoon + Fritz!Box) van €55,74 gaan.

Dat scheelt dus €20,76 per maand, ik kan dan niet meer zoals nu bij mijn XS4ALL abonnement gratis naar alle KPN vaste nummers bellen, maar ik geloof dat een vrij bellen binnen Nederland iets van €9,99 kost bij KPN….

Ik heb de beslissing nog niet genomen, maak me ook niet druk om die paar centen, maar als iemand op zoek is naar een budgetprovider dan snap ik niet hoe die eerder op XS4ALL uitgekomen was.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

I stand corrected ​@Dicksooo. Dank voor de verbetering. 

Jammer dat je besluit te vertrekken ​@KlantDeBilt. Nieuwe klanten betalen hetzelfde als bestaande klanten voor bepaalde snelheden en dat zijn gestandaardiseerde prijzen, alleen ze hebben tijdelijk een korting. Een welkomstkorting kunnen we je niet bieden, maar wellicht zit er wel een verlengkorting in het vat. Dan dien je wel contact op te nemen met onze klantenservice en kunnen ze dat bekijken voor je. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Hopelijk waag je er toch nog even een belletje aan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 279 reacties
  • 30 januari 2025

Die verlengingskorting krijg je wel degelijk als je belt.

12.50 voor 6 maanden als je met een jaar verlengt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 januari 2025

Hi Arjan,

Dat klopt volgens mij niet. Als ik nieuw zou zijn krijg ik gewoon 1000 up/down voor mijn huidige maandbedrag (Superfiber 1), terwijl bij verlenging ik van 100 naar 200 ga voor hetzelfde geld en inleveren Fritzbox.

• 2107 reacties
  • 30 januari 2025
KlantDeBilt schreef:

Dat klopt volgens mij niet. Als ik nieuw zou zijn krijg ik gewoon 1000 up/down voor mijn huidige maandbedrag (Superfiber 1), terwijl bij verlenging ik van 100 naar 200 ga voor hetzelfde geld en inleveren Fritzbox.

Noem eens bedragen. Welke bedragen bedoel je? 1 gbit kost € 52,50 voor nieuwe klanten. Bestaande klanten betalen dat ook als ze hun abonnement veranderen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Als jij verlengd en daarbij hetzelfde XS4ALL abonnement houd, dan zijn de prijzen anders ja. Dat zou financieel misschien heel oninteressant kunnen zijn ten opzichte van het abonnement aanpassen naar de nieuwe abonnementsvorm. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 januari 2025

Jullie hebben gelijk! Ik heb nogmaals gecheckt via de link. Ik heb dus verlengd bij KPN. Hopelijk is het wel een goede router.

Reageer