Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik opzeggen?

• 18 maart 2025
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik wil opzeggen. En ik wil niet bellen of gebeld worden hierover, gewoon opzeggen. 

Hoe doe je dat?

Beste antwoord door PeterG

Wil je je contract beëindigen vóór de contractuele einddatum dan is persoonlijk contact (lees telefonisch of in kpn winkel) noodzakelijk. 

Je weet dat je dan alsnog de resterende maanden + € 25 administratiekosten dient te betalen?

Mooier kan ik het niet maken. 

Opzeggen per einddatum kan wel online. Kpn probeert je een keer of 5 te bellen gedurende, volgens mij, 2 weken. Ben je niet bereikt wordt het alsnog stopgezet. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Bekijk origineel

9 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 18 maart 2025

Je kunt online opzeggen via https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

Of ga naar een KPN winkel. Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen. 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 18 maart 2025
Raspberry schreef:

Je kunt online opzeggen via https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

Of ga naar een KPN winkel, neem je legitimatiebewijs mee. 

Ja en … bij dat formulier wordt ik nog steeds gebeld. En ik snap niet waarom dat zou moeten. Naar een KPN winkel gaan is geen optie.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 18 maart 2025

Ok, prima. Veel succes verder! ​@W.A.S. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 18 maart 2025

De opzegging wordt sowieso niet voor je geregeld/opgepakt hier vanaf het forum. 

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 153 reacties
  • 18 maart 2025
W.A.S. schreef:

Ja en … bij dat formulier wordt ik nog steeds gebeld. En ik snap niet waarom dat zou moeten. Naar een KPN winkel gaan is geen optie.

@W.A.S. ondanks KPN jou telefonaal kan bereiken of niet en wat ze middels dat belletje beweren, indien jouw contract voorbij de einddatum is (rekening houdende met een maand opzegtermijn) zal jouw abonnement op de door jou opgegeven datum moeten stoppen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 18 maart 2025
Dicksooo schreef:
W.A.S. schreef:

@W.A.S. ondanks KPN jou telefonaal kan bereiken of niet en wat ze middels dat belletje beweren, indien jouw contract voorbij de einddatum is (rekening houdende met een maand opzegtermijn) zal jouw abonnement op de door jou opgegeven datum moeten stoppen.

Maar ik wil eerder opzeggen, en dat kan. En ik heb geen enkele behoefte aan telefonisch contact hierover.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36640 reacties
  • 19 maart 2025
W.A.S. schreef:
Dicksooo schreef:
W.A.S. schreef:

Maar ik wil eerder opzeggen, en dat kan. En ik heb geen enkele behoefte aan telefonisch contact hierover.

@W.A.S. 

Je kunt die eerder (onder voorwaarden) opzeggen dan per de einddatum van jouw contract. Maar ook dan heb je een opzegtermijn van één maand. 

Het handigste en snelste gaat opzeggen via telefonisch contact. 

Raspberry schreef:

Als je via deze link opzegt, dan is de opzegging niet meteen verwerkt bij KPN. Ze gaan dan een reeks pogingen doen om jou te bellen. Je kunt natuurlijk steeds niet opnemen, maar daarmee gaat het alleen nog maar langer duren. 

Mijn advies : Een terugbelafspraak inschieten met de klantenservice.  Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
W.A.S. schreef:

Hoi ​@W.A.S. 

Als toevoeging op de reactie van mede community lid ​@Noordzee , kun je in principe eerder opzeggen, met in achtneming dat je dan wel een afkoopsom zult ontvangen, voor de periode (lees: maanden) dat je abonnement nog binnen het lopend contract valt.

Dit is de enige manier om je contract bij KPN eerder te kunnen opzeggen, en kan alleen telefonisch via 0800-0402 tijdens de openingstijden.
Dat je geen behoefte hebt aan telefonisch contact, kan ik begrijpen, maar ik ben bang dat je er toch aan moet geloven als je eerder weg wilt.

Dit staat ook in de Algemene Voorwaarden van KPN, waarmee je in het begin akkoord bent gegaan:

Als u overstapt of uw overeenkomst beëindigt tijdens de minimumduur van uw overeenkomst kunnen we de abonnementskosten over de resterende looptijd van uw overeenkomst in rekening brengen.

PeterG
Superuser
  • 61131 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Wil je je contract beëindigen vóór de contractuele einddatum dan is persoonlijk contact (lees telefonisch of in kpn winkel) noodzakelijk. 

Je weet dat je dan alsnog de resterende maanden + € 25 administratiekosten dient te betalen?

Mooier kan ik het niet maken. 

Opzeggen per einddatum kan wel online. Kpn probeert je een keer of 5 te bellen gedurende, volgens mij, 2 weken. Ben je niet bereikt wordt het alsnog stopgezet. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Reageer