Skip to main content
Beantwoord

Hoe meld ik een klacht of probleem bij KPN?

• April 18, 2026
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij kpn en heb niet veel te klagen over de producten die ik afneem. Maar nu ervaar ik een probleem en weet niet wat ik meemaak! Ben serieus al 3 uur bezig om uit te zoeken hoe ik dit probleem kan melden, buiten een zeer achterhaalde en domme chatbot om. Geen mailadres, niet de juiste opties bij "probleem oplossen", vage omschrijvingen van problemen. Kortom: klantenservice is waardeloos!

Beste antwoord door PeterG

De chatbot is nóóit bemensd. 

De telefonische is dat wel. Alleen na 18:00 en op zondag uitsluitend voor storingen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek. (onderaan de pagina)
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

Of gebruik het klachten formulier 

http://kpn.com/klacht

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 18, 2026

De chatbot is nóóit bemensd. 

De telefonische is dat wel. Alleen na 18:00 en op zondag uitsluitend voor storingen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek. (onderaan de pagina)
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

Of gebruik het klachten formulier 

http://kpn.com/klacht

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 19, 2026

Via de MijnKPN app op je telefoon kun je ook een vraag stellen c.q. storing melden, vaak wordt dan real time geprobeerd het op te lossen ​@Astrid1911 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb deze link nog even toegevoegd aan je reactie ​@PeterG  

@Astrid1911 kom je eruit zo?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 22, 2026

😎 👍 Thomas.

• April 22, 2026

Ik ben heel benieuwd hoe de vraagsteller deze reacties beoordeeld.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402

En dat is moeilijk te vinden zo blijkt uit de berichten op dit forum, is bewust verstopt is de indruk.

Ben serieus al 3 uur bezig om uit te zoeken hoe ik dit probleem kan melden.

Blijkbaar is het voor een iemand die er voor het eerst mee te maken krijgt niet direct duidelijk hoe dat moet.
En dat zien we toch veel vaker hier op dit forum, en dan zijn dat nog de mensen die handig genoeg zijn cq de moeite nemen om hier een bericht te plaatsen.

Analogie, je staat voor een gebouw waar je nog nooit bent geweest en geen bordje naar waar de ingang zit, iedereen die daar eerder is geweest weet het, dus waarom een bordje neerzetten.

• Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Leuk antwoord KPN.…. Maar ook hier het gebruikelijke antwoord van vele grote bedrijven. Vanwege doofheid kan ik niet bellen. Ik kan jullie dus niet bereiken. Doe iets aan die discriminatie !!! Ik ben serieus !!!

• Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Ik stuur ongeveer 5 minuten geleden een reactie in deze rubriek naar jullie. Dat is dus niet 1 jaar geleden zoals boven aan die reactie staat.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2026

@Siemoon je kunt gebruiken maken van kpnteletolk. De klantenservice is ook bereikbaar via Facebook of X.