Skip to main content
Antwoord

Ontvang ineens een factuur van Fightclub Live

• November 12, 2025
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb ineens een factuur van 10 euro van Fightclub Live op mijn zakelijke telefoon waar heeeeeel zeker niemand anders op komt. Ik heb zeker geen abonnement afgesloten hierop want ik hou niet van vechtsporten. Hoe stop ik dit abonnement en hoe krijg ik mijn geld retour????

Kan niks vinden in mijn account

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@GerritFeitsma ,

Het gaat hier om Online Aankopen op de mobiele factuur die jij niet herkent. Hieronder een uitleg hoe Online Aankopen (en dus KPN Pay) werken.

KPN Pay

KPN biedt de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay. Je kunt alle bestellingen in de app- of online stores van Google, Apple en Microsoft betalen via de mobiele factuur van KPN. Je hebt dus geen creditcard, iDEAL of PayPal meer nodig om apps, spelletjes of muziek aan te schaffen. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. De aankopen die je via KPN Pay betaalt, komen als Online Aankopen op de factuur.

Het feit dat je KPN Pay kunt gebruiken, betekent dat je dit zelf een keer hebt ingesteld. Want hoewel KPN deze mogelijkheid biedt, staat deze standaard uit en moet je dit actief instellen om te kunnen gebruiken. Maar hoe jij een abonnement hebt gekregen op Fight Club Live, durf ik niet te zeggen. Het kan een corrupte QR-code zijn geweest, het kan een linkje zijn geweest waarmee scammers jouw gegevens in handen hebben gekregen. KPN heeft hier verder niets mee te maken. Zij hebben jou niet aangemeld voor Fight Club Live.

Hoe zet je een abonnement stop?

Het belangrijkste is om nu het abonnement te stoppen, zodat je niet langer betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Als je de aankoop hebt gedaan via de store op jouw toestel, dan kan je jouw abonnement beheren via de store zelf. Hieronder de instructies.

Online aankoop beheren in Android

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen  Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Online aankoop beheren in iOS

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

E-bill.mobi

Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi om je abonnement te stoppen.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 13, 2025

Hallo ​@GerritFeitsma ,

Het gaat hier om Online Aankopen op de mobiele factuur die jij niet herkent. Hieronder een uitleg hoe Online Aankopen (en dus KPN Pay) werken.

KPN Pay

KPN biedt de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay. Je kunt alle bestellingen in de app- of online stores van Google, Apple en Microsoft betalen via de mobiele factuur van KPN. Je hebt dus geen creditcard, iDEAL of PayPal meer nodig om apps, spelletjes of muziek aan te schaffen. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. De aankopen die je via KPN Pay betaalt, komen als Online Aankopen op de factuur.

Het feit dat je KPN Pay kunt gebruiken, betekent dat je dit zelf een keer hebt ingesteld. Want hoewel KPN deze mogelijkheid biedt, staat deze standaard uit en moet je dit actief instellen om te kunnen gebruiken. Maar hoe jij een abonnement hebt gekregen op Fight Club Live, durf ik niet te zeggen. Het kan een corrupte QR-code zijn geweest, het kan een linkje zijn geweest waarmee scammers jouw gegevens in handen hebben gekregen. KPN heeft hier verder niets mee te maken. Zij hebben jou niet aangemeld voor Fight Club Live.

Hoe zet je een abonnement stop?

Het belangrijkste is om nu het abonnement te stoppen, zodat je niet langer betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Als je de aankoop hebt gedaan via de store op jouw toestel, dan kan je jouw abonnement beheren via de store zelf. Hieronder de instructies.

Online aankoop beheren in Android

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen  Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Online aankoop beheren in iOS

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

E-bill.mobi

Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi om je abonnement te stoppen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

Via e-bil.mobi is het uiteindelijk gelukt. Nu ben ik benieuwd of dit ook echt zo is, dus maar wachten op de volgend KPN factuur.

Retour betaling heb ik aangevraagd via Fightclub Live, maar daar heb ik nog geen reactie van ontvangen.

Via sms lukt het niet dus nu maar afwachten wat ze per email doen.

Onvoorstelbaar dat KPN niets doet met zoveel klachten en de schuld afschuift op hun klanten, goeie service hoor ;-)

Ik denk dat ik dit heb opgelopen bij een collecte aan de deur via de qr-code, dus wees gewaarschuwd!!!!

Wel heel jammer da KPN de klant en de collectant de dupe hiervan laat zijn en zelf geld aan deze transactie verdiend. Het verdienmodel gaat boven service zo blijkt! We wachten maar af………