Skip to main content
Antwoord

Kan ik als Oxxio klant gebruik maken van de KPN aanbieding voor nieuwe klanten?

• November 1, 2025
  • 19 reacties
  • 259 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben, in pricipe, al bijna 5 jaar contractvrij. Ik ben destijds als klant van Oxxio omgezet naar KPN. Dus niet door eigen keuze klant geworden en door persoonlijke omstandigheden ook door laten lopen, alles is langs mij heen gegaan.

Ik heb dus ook nooit gebruik gemaakt van een zogenaamde "welkomsactie". Nu zou ik dus graag gebruik maken van een welkomsactie en krijg ik enkel verlengaanbiedingen die, mijns inziens, niet in verhouding staan, en helemaal niet bij klanten die al bijna 5 jaar gewoon betalen zonder zeuren. 

Telefonisch is er, helaas, niet echt wat meer mogelijk als de online verlengaanbiedingen van maximaal € 10,- korting per maand een jaar lang bij een 2 jarig contract terwijl er voor nieuwe klanten een heleboel meer mogelijk is. 

Is er via deze weg nog een optie? Anders ga ik toch maar eens een andere provider overwegen. 

Groet,

Feminem

Beste antwoord door Ik_Combineer

Goeiemorgen ​@Vikash van KPN 

Ik ben mezelf al aan het oriënteren op een andere provider. Heb al gesproken met de afdeling retentie ook. 12 maanden een tientje voordeel om na die 12 maanden dat tientje bijna dubbel te moeten betalen bij een 24 maanden contract?! Nieuwe klanten krijgen mooie cadeaus of hoge kortingen, klanten behouden is KPN niks waard. Combivoordeel? Ben nu voordeliger uit met mijn mobiele abonnementen bij een andere provider als dat ik ze bij jullie onder breng 😉 

Het netwerk is goed, de personen die ik heb gesproken zijn vriendelijk, maar daar koop ik geen droog brood voor... Gooi het klantenbehoud maar eens op de schop...

Enige toevoeging die ik wil geven in dit topic;

behalve combivoordeel op mobiel kan het zijn dat je ook het opnemen pakket gratis krijgt + bijvoorbeeld Netflix. Als je dat nu allebei al separaat afneemt gaat er 5 euro af voor het opnemen en €9 voor Netflix. 
Dus stel je betaald nu €10 en bij KPN €20 voor hetzelfde type abonnement, dan nog kan het slim zijn om wel over te stappen.
Uiteraard is dit niet voor iedereen van toepassing. 

Succes overigens met overstappen mocht je dit nog van plan zijn. Verkijk je niet enkel op de kosten maar ga ook goed na wat voor service je krijgt, of hoe de tv ervaring is bij KPN haar concullega’s. Maar aangezien je al een tijdje aan het oriënteren bent zal je dat vast doen. 

19 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 1, 2025

Welkom op de Community ​@Feminem.

Ik heb helaas slecht nieuws voor je, ook op deze manier is het niet mogelijk. Je bent op dit moment klant bij KPN, en volgens de voorwaarden van de actie mag je geen klant zijn om in aanmerking te komen voor het welkomstcadeau.

Hoe je klant bent geworden, is nu niet meer relevant. Er wordt niet naar het verleden gekeken, behalve dat je minimaal zes maanden geen klant mag zijn geweest bij KPN.

Dus kort gezegd, hier is het ook: Het is helaas niet mogelijk, maar u kunt zoveel procent krijgen in de komende maanden.

Als u op een heel oud abonnement zit, heb ik wel een iets meer interessante link voor u om te verlengen. Via deze link kan het wel aardig voordeliger uitvallen in die situatie.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 1, 2025

Beste ​@Feminem net als bij Telfort-klantem, xs4all-klanten en dus ook Oxxio-klanten wordt je door KPN beschouwd als bestaande klant en kun je dus geen gebruik maken van aanbiedingen voor nieuwe klanten en dus uitsluitend gebruik maken van een eventueel verlengaanbod voor bestaande klanten.

Via dit forum is er überhaupt geen optie voor iets anders, omdat het forum geen helpdesk van KPN is, maar een forum voor en door klanten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Dan is het exit KPN voor mij... 😊👌

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Beste ​@bnh 

Ik heb uw link bekeken, echter ga ik dan € 14,98 meer betalen voor exact dezelfde diensten, helaas.

Mijn abonnement is, eind deze maand, 5 jaar contractvrij zoals ik aangaf, dat was 50/50 met tv. Nieuwe klanten krijgen, bij een 2-jarig abo een PS5 met een huidige waarde van € 499,- of een jaar lang € 16,- korting tov mijn huidige prijs...

Ik laat me dan dus niet afschepen met een tientje korting per maand voor een jaar 😉

Staat KPN niet erg netjes qua klantenbehoud. Ik ben overigens ook niet ontevreden over de kwaliteit van de diensten en de vriendelijke klantenservice...

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 1, 2025

Direct overstappen dan maar. Geen woorden, maar daden!😊 👌

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 1, 2025

Uiteraard is de keuze aan u, iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Het is jammer u te zien vertrekken, maar wie weet tot in de toekomst!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

100 Mbps à € 42,50

KPN TV+ € 12,50 (Basispakket inclusief 1 ontvanger)

Kom ik op € 55,00.

Zoveel goedkoper kan vml Oxxio toch niet zijn?

En met vast telefoonnummer totaal € 58,00.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi @Feminem, welkom op de community! Ik begrijp goed dat dit vervelend is. Je bent automatisch van Oxxio naar KPN gegaan en hebt nooit zelf een keuze gemaakt. Omdat je bent overgezet van Oxxio naar KPN ontvang je geen welkomstkorting. Die actie geldt alleen voor nieuwe klanten die voor het eerst bij KPN komen.

We vinden het heel jammer dat dit zo voelt en waarderen je zeker als klant. Misschien zijn er andere manieren om voordeel te krijgen, bijvoorbeeld via KPN Combivoordeel of een ander pakket. We helpen je graag om te kijken wat voor jou het beste is. Het handigst is om een terugbelafspraak te maken met onze klantenservice. Dan kun je samen met een collega bekijken welke mogelijkheden er voor jou zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Ik ben mezelf al aan het oriënteren op een andere provider. Heb al gesproken met de afdeling retentie ook. 12 maanden een tientje voordeel om na die 12 maanden dat tientje bijna dubbel te moeten betalen bij een 24 maanden contract?! Nieuwe klanten krijgen mooie cadeaus of hoge kortingen, klanten behouden is KPN niks waard. Combivoordeel? Ben nu voordeliger uit met mijn mobiele abonnementen bij een andere provider als dat ik ze bij jullie onder breng 😉 

Het netwerk is goed, de personen die ik heb gesproken zijn vriendelijk, maar daar koop ik geen droog brood voor... Gooi het klantenbehoud maar eens op de schop...

• November 9, 2025

Nieuwe klanten krijgen mooie cadeaus of hoge kortingen, klanten behouden is KPN niks waard..

Dat doen alle providers zo. Er is geen enkele provider die bestaande klanten dezelfde korting geeft dan nieuwe klanten. Dat hoeft ook niet. De meeste klanten blijven toch wel. Jij blijft ook. Je riep een week geleden al dat je over ging stappen en je bent nog steeds aan het "oriënteren". 

• November 9, 2025

@Marlon92 niet helemaal waar,.. ik zit bij Delta. Het eerste jaar kostte mij als nieuwe klant, 8 maanden lang €35,- daarna €42,50.

Na 10 maanden in het contract, kreeg ik een verlengings voorstel van 1 jaar 8 maanden lang voor €32,50. Of 2 jaar 18 maanden lang voor 32,50. Dus ik heb (omdat andere keus Ziggo is) lekker voor 2 jaar verlengt 🤣 Die €180,- kan dan zeker wel uit bij bestaande klanten. En de resterende 6 maanden wordt dan weer €42,50. 

Dus we zien wel weer met wat voor aanbod ze t.z.t. komen. (Of kpn moet dan eindelijk eens die glasvezel komen aanleggen,...) 😋

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Nieuwe klanten krijgen mooie cadeaus of hoge kortingen, klanten behouden is KPN niks waard..

Dat doen alle providers zo. Er is geen enkele provider die bestaande klanten dezelfde korting geeft dan nieuwe klanten. Dat hoeft ook niet. De meeste klanten blijven toch wel. Jij blijft ook. Je riep een week geleden al dat je over ging stappen en je bent nog steeds aan het "oriënteren". 

Er was een tijd dat bestaande klanten betere aanbiedingen kregen als nieuwe klanten. Been there, done that, did the job as well... 

Ik gaf ook aan dat ik mezelf aan het oriënteren ben in een reply aan een medewerker, misschien is het tijd voor herhalingslessen begrijpend lezen voor jou? Geen idee wat jij heel de week doet, maar ik heb veel meer te doen als enkel abonnementen vergelijken 😉

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Dat doen alle providers zo. Er is geen enkele provider die bestaande klanten dezelfde korting geeft dan nieuwe klanten. Dat hoeft ook niet. De meeste klanten blijven toch wel. 

Klopt niet. In januari loopt m’n jaarcontract bij Odido af. Het voorstel om voor twee jaar te verlengen heb ik inmiddels ontvangen en geeft 10 maanden € 25,00 korting en 10 maanden gratis TV à € 12,50 per maand; in totaal dus een ‘verlengingskorting’ van € 375,00, daarna 14 maanden € 55,00 (voor internet 400/400 en TV). Daar gaat de combikorting nog vanaf. Al met al steekt het verlengingsaanbod  wat kpn vorig jaar kon bieden  (€ 25,50; drie  maanden € 7,50 korting) hier zeer schamel (gierig) bij af. 

De kortingsbedragen zijn exact dezelfde als bij het aangaan van het contract in januari van dit jaar, al was de periode waarover de korting werd verleend beperkt tot vijf maanden (jaarcontract). 

En oh ja:  in 1986 bestonden er nog geen kortingen of cadeaus voor nieuwe klanten.

• November 10, 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Sterk verhaal ​@Berteman. Ik lees op het forum van Odido wel andere verhalen.

Geen 375,€ maar 326,-€ korting

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Dat doen alle providers zo. Er is geen enkele provider die bestaande klanten dezelfde korting geeft dan nieuwe klanten. Dat hoeft ook niet. De meeste klanten blijven toch wel. 

Klopt niet. In januari loopt m’n jaarcontract bij Odido af. Het voorstel om voor twee jaar te verlengen heb ik inmiddels ontvangen en geeft 10 maanden € 25,00 korting en 10 maanden gratis TV à € 12,50 per maand; in totaal dus een ‘verlengingskorting’ van € 375,00, daarna 14 maanden € 55,00 (voor internet 400/400 en TV). Daar gaat de combikorting nog vanaf. Al met al steekt het verlengingsaanbod  wat kpn vorig jaar kon bieden  (€ 25,50; drie  maanden € 7,50 korting) hier zeer schamel (gierig) bij af. 

De kortingsbedragen zijn exact dezelfde als bij het aangaan van het contract in januari van dit jaar, al was de periode waarover de korting werd verleend beperkt tot vijf maanden (jaarcontract). 

En oh ja:  in 1986 bestonden er nog geen kortingen of cadeaus voor nieuwe klanten.

In 1986 was het internet ook nog niet voor de burger, was er nog PTT, toentertijd ook nog eens een overheidsbedrijf met vastgestelde prijzen die voor iedereen gelijk waren en waar je per "tik" voor een telefoongesprek betaalde, kabeltv, kijk -& luistergeld (je mocht als kind absoluut niet zeggen dat je een tv-tje op je slaapkamer had want dan moest er extra kijk -& luistergeld betaald worden) en, als men iets bestelde, ging dat via Wehkamp en Otto met een voorbedrukt kaartje waarop je bestelnummers uit een dik, zwaar boek met een pen schreef... Mooie tijden waren dat! Buiten spelen, met een BMX en lederen voetbal was je de koning(in) te rijk! in de winter op woensdagmiddag Seabert om 14:00 en dat was het. Verder had je pas vanaf 18:00 TV programma's, 2 (later 3 NL zenders, 2 Belgische en de Duitsers 😝

Echter was jij, als ik kijk naar de "92" toevoeging aan je naam, toen ook nog tweedelig vloeibaar 😉

Doe eerst onderzoek voor je dingen gaat roeptoeteren die geen waarheid bevatten 😉 Klantenbinding was eerder altijd belangrijker dan klantenwerving... 

• November 28, 2025

Ben je nou nog steeds niet overgestapt? We zijn zowat een maand verder....

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 28, 2025

behalve combivoordeel op mobiel kan het zijn dat je ook het opnemen pakket gratis krijgt + bijvoorbeeld Netflix. Als je dat nu allebei al separaat afneemt gaat er 5 euro af voor het opnemen en €9 voor Netflix. 
Dus stel je betaald nu €10 en bij KPN €20 voor hetzelfde type abonnement, dan nog kan het slim zijn om wel over te stappen.
Uiteraard is dit niet voor iedereen van toepassing. 

Succes overigens met overstappen mocht je dit nog van plan zijn. Verkijk je niet enkel op de kosten maar ga ook goed na wat voor service je krijgt, of hoe de tv ervaring is bij KPN haar concullega’s. Maar aangezien je al een tijdje aan het oriënteren bent zal je dat vast doen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 1, 2025

Beste ​@Ik_Combineer 

behalve combivoordeel op mobiel kan het zijn dat je ook het opnemen pakket gratis krijgt + bijvoorbeeld Netflix. Als je dat nu allebei al separaat afneemt gaat er 5 euro af voor het opnemen en €9 voor Netflix. Het opnemen pakket is voor ons niet van toepassing aangezien je standaard tot 7 dagen terug kan kijken, dat is voor ons voldoende. Ook maken wij geen gebruik meer van Netflix omdat het aanbod niet langer aantrekkelijk was voor ons. Wat wij wel kijken, is te bekijken bij andere aanbieders en daar betalen wij respectievelijk € 29,95 per jaar en € 2,99 per maand voor, via de aanbieders zelf. Dit zou ons via KPN ook beduidend meer hebben gekost. 
Uiteraard is dit niet voor iedereen van toepassing. Voor ons is dit inderdaad niet rendabel. 

In de tijd dat ik zelf nog voor dit soort bedrijven werkte, was klantbehoud een groter goed dan klantwerving. Een tevreden klant was immers de beste reclame om nieuwe klanten te werven, de mond-tot-mond reclame was, en is nog steeds, de beste. Helaas leven we tegenwoordig in een “wegwerp-maatschappij”. Ik ben zeer zeker tevreden over de medewerkers van KPN, ik ben altijd netjes en correct behandeld en te woord gestaan door de klantenservice, medewerkers in de winkels en zelfs de monteurs in huis om de glasvezel aan te sluiten. Heel wat anders als van destijds UPC, en tegenwoordig Ziggo. Dat komt dus oprecht mijn woning ook niet in.