Skip to main content
Beantwoord

Kosten voor Tampnet tijdens vliegreis van Portugal naar Nederland

• July 19, 2023
  • 1 reactie
  • 113 keer bekeken

We werken er steeds aan om onze producten en diensten te verbeteren, en feedback die we krijgen daarvoor te gebruiken. Een lang geuitte wens en tegelijkertijd bron van frustratie waren de hoge kosten waar men op de Noordzee tegen aan kon lopen - en dus de wens om daar een oplossing voor te ontwikkelen. 

Een start daarin was de mogelijkheid om bescherming aan te zetten. 

En nu hebben we goed nieuws! 

Door een vernieuwde samenwerking met Tampnet, kunnen onze mobiele klanten vanaf 1 november 2025 ook op de Noordzee bellen en internetten tegen dezelfde voordelige tarieven als op het vasteland. Net als in de rest van de EU gelden er geen aparte roamingskosten meer voor het Noordzeegebied.

Ik heb extra kosten voor Noordzee  Tampnet op mijn juni rekening na vliegen van Portugal naar Nederland. Zonder waarschuwing onderweg. Ik heb ook geen akkoord gegeven. Hoe kan dat?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door wjb

Ik heb extra kosten voor Noordzee  Tampnet op mijn juni rekening na vliegen van Portugal naar Nederland. Zonder waarschuwing onderweg. Ik heb ook geen akkoord gegeven. Hoe kan dat?

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met het maritieme netwerk van Tampnet en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 19, 2023

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met het maritieme netwerk van Tampnet en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.