Skip to main content
Vraag

KPN AV wijzigt, nog niet ingelicht

  • May 9, 2026
  • 108 reacties
  • 1694 keer bekeken

Toon eerste bericht

108 reacties

leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 22, 2026

Juist klantenservice gebeld omdat ik moe ben van strijdigheden van verschillende verklaringen van KPN medewerkers. De KS medewerker zei heel overtuigend ook na overleg met de leidinggevende dat de verandering van algemene voorwaarden geldt alleen voor de abonnement, de in de email genoemd was. Ik citeerde Shyrin uitleg in forum en kreeg een advies, maak een screenshot van Shyrin verklaring en stuurt naar opzeggen@kpn.com indien een afkoopsom toch gevorderd wordt.

Nieuwe updates, bij gesprek met KS ontkent de KPN-medewerker dat de wijziging van algemene voorwaarden ook geldt voor abonnementen, de niet in de e-mail genoemd was. Ik heb kortaf om te testen gelijk mijn niet genoemde abonnement opgezegd en kreeg volgende e-mail

Zoals de KS-medewerker zei, stuurde ik de Shyrin-screenshot en de screenshot met afkoopsom naar klachtenafdeling. Vandaag terug gebeld met de mededeling dat de afkoopsom gecrediteerd wordt. Dus als iemand probleem heeft, laat niet ontmoedigen en dient een klacht in met bewijzen.

Echt een intern probleem daar.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 22, 2026

Daar hebben mensen toch helemaal geen zin in voor die paar rotcenten!! Spijkers op laag water zoeken heet dat!!


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Daar hebben mensen toch helemaal geen zin in voor die paar rotcenten!! Spijkers op laag water zoeken heet dat!!

Gefeliciteerd met jouw rijkdom. Als je €128,60 rotcenten kan noemen, behoort je tot de elite klasse. Me boeit paar honderd euro ook niet. maar dat doe ik uit princiep.


  • Deelnemer
  • June 25, 2026

 

Het klopt ook voor geen kant. Dan gaan we maar is mailen het bovenstaande email adres.

Hopen dat we daar wat verder komen!


  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Daar hebben mensen toch helemaal geen zin in voor die paar rotcenten!! Spijkers op laag water zoeken heet dat!!

@Joep1965, Helaas gebeurt het de laatste tijd vaker dat KPN om voor mij onduidelijke redenen hier en daar extra eurootjes aan het sprokkelen is. Dat vind ik bijzonder jammer.

Voorbeeldjes zo uit mijn hoofd:

  • 2e TV ontvanger +1 euro.
  • Mobiele abonnementen +1,25 euro vanwege extra GB’s, ook voor klanten die er geen behoefte aan hebben.
  • Netflix Standaard +1 euro (exclusief de 2 euro verhoging van Netflix zelf).
  • Vaste telefonie +2 euro en ook hogere gesprekskosten
  • Mobiele telefonie +1 euro

Zoals ​@TDN al aangeeft gaat het mij ook vooral om het principe; de verhogingen kunnen we prima betalen.

Ik begrijp dat KPN wil investeren in technologie en personeel maar begrijp niet de dure welkomstcadeaus en bijbehorende kosten van administratie, TV/internet apparatuur en monteurs voor een steeds grotere groep van providerhoppers. Dus over 1 of 2 jaar weer die kosten.


  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Het klopt ook voor geen kant. Dan gaan we maar is mailen het bovenstaande email adres.

Hopen dat we daar wat verder komen!

Ik zie dat de link naar het forum waar de verklaring van Shyrin verwijderd is dan doen wij het anders.

Het gaat in dat forum over “Ik heb nog geen bericht gehad over de wijzigingen in de algemene voorwaarden”

Bij mij hebben ze in de afkoopsom van €536,53 ook al in rekening gebracht gelukkig heb ik de screenshots van Shyrin gemaakt. Mocht ik het bedrag niet terug krijgen dan rest mij nog de gang naar een jurist.


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Heel vervelend dat je nu extra werk hebt van de opzegging ​@Frenkyboy, want dat is niet de bedoeling. Als je een e-mail hebt gehad over de wijziging van de algemene voorwaarden, dan is dat voldoende voor zowel het Mobiel als Vaste abonnement. De verklaring van Shyrin waarin ze dat bevestigd is dan ook niet weggehaald en kun je via de volgende link vinden: KPN AV wijzigt, nog niet ingelicht | KPN Community. Ik citeer ook nog even een belangrijk stuk uit die verklaring: 

KPN hanteert één set Algemene Voorwaarden voor zowel vaste als mobiele telecommunicatiediensten. Wanneer je een e-mail hebt ontvangen over de prijswijziging van je mobiele abonnement, ben je daarin ook geïnformeerd over de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Verder wil ik nog even benoemen dat het genoemde mailadres in dit topic niet bedoeld is voor vragen over afkoopsommen of je beklag te doen. Ze kunnen daar niet bij helpen. Dat mailadres is bedoeld om bewijs heen te sturen om een opzegging te regelen bij emigratie of een verhuizing naar een adres zonder glasvezel bijvoorbeeld. Dit moet natuurlijk wel opgelost worden, dus ik raad je aan om onze klachtenformulier in te vullen, zodat de afkoopsom gecrediteerd kan worden. Ik ga er ook vanuit dat je via die afdeling goed geholpen gaat worden en dat je er verder niet al te veel energie meer aan hoeft te verspillen. 


leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 25, 2026

Heel vervelend dat je nu extra werk hebt van de opzegging ​@Frenkyboy, want dat is niet de bedoeling. Als je een e-mail hebt gehad over de wijziging van de algemene voorwaarden, dan is dat voldoende voor zowel het Mobiel als Vaste abonnement. De verklaring van Shyrin waarin ze dat bevestigd is dan ook niet weggehaald en kun je via de volgende link vinden: KPN AV wijzigt, nog niet ingelicht | KPN Community. Ik citeer ook nog even een belangrijk stuk uit die verklaring: 

KPN hanteert één set Algemene Voorwaarden voor zowel vaste als mobiele telecommunicatiediensten. Wanneer je een e-mail hebt ontvangen over de prijswijziging van je mobiele abonnement, ben je daarin ook geïnformeerd over de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Verder wil ik nog even benoemen dat het genoemde mailadres in dit topic niet bedoeld is voor vragen over afkoopsommen of je beklag te doen. Ze kunnen daar niet bij helpen. Dat mailadres is bedoeld om bewijs heen te sturen om een opzegging te regelen bij emigratie of een verhuizing naar  adres zonder glasvezel bijvoorbeeld. Dit moet natuurlijk wel opgelost worden, dus ik raad je aan om onze klachtenformulier in te vullen, zodat de afkoopsom gecrediteerd kan worden. Ik ga er ook vanuit dat je via die afdeling goed geholpen gaat worden en dat je er verder niet al te veel energie meer aan hoeft te verspillen. 

Daarom heb ik de overstap dus geannuleerd. Ik wil dit achteraf gezeik om mijn geld terug te krijgen niet. Want daar gaat weer heel veel energie inzitten om dat te regelen.