Skip to main content
Vraag

KPN pakketkorting stopgezet door adreswijziging: €900 korting misgelopen

• September 2, 2026
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Zojuist is mijn klacht afgerond omtrent mijn misgelopen pakketkorting. Door de bouw van ons nieuwe huis hebben wij gedurende 2 jaar noodgedwongen in een tijdelijke huisvesting gewoond. Tijdens deze verhuizingen is er administratief een mismatch ontstaan in de registratie van de adressen tussen onze mobiele abonnementen en de entertainment- en thuisdiensten. Hierdoor heeft het geautomatiseerde systeem de pakketkorting stopgezet. Inhoudelijk voldoen wij aan alle voorwaarden: wij zijn dezelfde personen, de abonnementen horen bij elkaar en we wonen inmiddels alweer op ons definitieve adres. Het mislopen van de korting is puur een gevolg van een administratieve synchronisatie fout. Omdat de korting € 30,- per maand bedraagt over een looptijd van 30 maanden, praten we over een totale schade van € 900,-. Het voelt voor ons onrechtvaardig dat we als 25-jarige loyale klant zo afgestraft worden voor een administratief detail, terwijl we al die tijd netjes onze facturen hebben betaald. Wij hebben KPN gevraagd om een passende oplossing in de vorm van een coulance-vergoeding waarmee de misgelopen korting met terugwerkende kracht (al dan niet gedeeltelijk) wordt gecompenseerd of verrekend met onze toekomstige facturen. Hierop is geantwoord dat ze maximaal €45 kunnen terugstorten. We voelen ons als trouwe klant niet gewaardeerd, misschien toch maar overwegen om eens over te stappen. 

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 2, 2026

Heel vervelend dat het zo gelopen is maar ik begrijp uw verontwaardiging niet zo goed. U heeft blijkbaar 29 maanden niet naar de fakturen gekeken. U heeft de mail waarop de verandering van de kortingen is aangekondigd genegeerd en nu verwacht u serieus van kpn een coulance van meer dan € 45,00. Pak dat geld en laat het rusten!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2026

Heel vervelend dat het zo gelopen is maar ik begrijp uw verontwaardiging niet zo goed. U heeft blijkbaar 29 maanden niet naar de fakturen gekeken. U heeft de mail waarop de verandering van de kortingen is aangekondigd genegeerd en nu verwacht u serieus van kpn een coulance van meer dan € 45,00. Pak die dat geld en laat het rusten!!

De adressen stonden goed alleen waren deze niet gekoppeld terwijl dit wel altijd zo was. Niet te controleren op een factuur dus. 

JanD
Wijsgeer
  • September 2, 2026

Beste ​@Onge binnen dit forum kunnen wij helaas geen oplossing bieden.

Wel een link om een officiële klacht bij KPN in te dienen:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Succes.