Skip to main content
Beantwoord

KPN wil mij niet behouden als klant

• May 16, 2026
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Na meer dan 10 jaar ga ik weg bij KPN… Waarom hoor ik je vragen en de reden voor mijn vertrek zijn divers

Was het de kwaliteit van TV +? 

niet direct hoewel dit product verdient om aangeklaagd te worden. Ik heb meer op mijn buik gelegen om de box te resetten dan ik push-ups in de sportschool heb gedaan.

Was het het aanbod en de kosten?

Nee dat ook niet alhoewel dit mag verbeteren.

ik zal je vertellen waarom… Respect of meer het ontbreken hiervan. Een paar weken voor het beëindigen van mijn contract krijg ik een mail, de eerste keer in mijn leven vraagt KPN of ik wil blijven en als tegen prestatie krijg je korting… Denkje

op een verlenging van een jaar krijg je € 7.50 korting voor een periode van 6 maanden! Das 3,75 per maand!

een tientje korting als je abonnement verlengd Met 24 maanden. Maar let op de korting geldt maar 12 maanden, dus vijf maanden korting.

wat ik normaliter deed was bellen naar KPN te vragen naar de afdeling retentie en dan vragen wat de mogelijkheden waren bij de verlenging van een contract van mobiel en tv oftewel KPN compleet, en normaal kreeg je dan een mooie aanbieding. 

dus ik belde weer naar KPN en vroeg naar de Afdeling retentie en de dame aan de telefoon zij u kunt alles met mij afdoen. Nou er was niks te doen. Ze waren niet te bewegen dus zei ik dus eigenlijk vragen jullie mij om te gaan en het antwoord was wij kunnen helpen met het opzeggen van het contract. Ik antwoordde dat hoeft niet dat kan ik zelf wel. 

Dit is de reden waarom ik wegga bij KPN. Men heeft geen gesprek voor jou als klant. Ze zien je als inkomstenbron en de menselijke maat is weg. Daarom ben ik overgestapt. Niet alleen omdat ik meer korting wilde maar omdat ik mij niet gewaardeerd voel als klant. dit is dodelijk voor een bedrijf. Overstappen, loont ik Krijg nu een soundbar een tarief waar bij KPN niet van hoeven te dromen 2 GB internet snelheid voor een prijs die vele malen Lager is dan wat KPN mij ooit heeft aangeboden.

Dus ik zeg Adieu en ik wens jullie veel succes zonder mij!

Beste antwoord door Joep1965

Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van je verhaal. Kpn is een bedrijf en geen filantropische instelling. Er moet geld verdiend worden! Mede daardoor heeft Nederland één van de beste netwerken ter wereld. Je voelt je  blijkbaar niet gewaardeerd omdat je geen extra korting krijgt. Ik waardeer kpn juist omdat ze niet met kortingen strooien want iedere korting wordt betaald door andere klanten. Kpn is geen prijsvechter gelukkig. Je betaald wellicht iets meer maar kpn heeft eigen monteurs waardoor storingen eerder zijn verholpen en kpn heeft een klantenservice die 24/7 bereikbaar is. Daarnaast is kpn maatschappelijke zeer betrokken door "groen" te zijn en met bijvoorbeeld het "mooiste contactfonds" in de strijd tegen eenzaamheid. Als je dat allemaal niet interessant vind en de prijs het belangrijkste vind dan is overstappen een goede optie.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 16, 2026

Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van je verhaal. Kpn is een bedrijf en geen filantropische instelling. Er moet geld verdiend worden! Mede daardoor heeft Nederland één van de beste netwerken ter wereld. Je voelt je  blijkbaar niet gewaardeerd omdat je geen extra korting krijgt. Ik waardeer kpn juist omdat ze niet met kortingen strooien want iedere korting wordt betaald door andere klanten. Kpn is geen prijsvechter gelukkig. Je betaald wellicht iets meer maar kpn heeft eigen monteurs waardoor storingen eerder zijn verholpen en kpn heeft een klantenservice die 24/7 bereikbaar is. Daarnaast is kpn maatschappelijke zeer betrokken door "groen" te zijn en met bijvoorbeeld het "mooiste contactfonds" in de strijd tegen eenzaamheid. Als je dat allemaal niet interessant vind en de prijs het belangrijkste vind dan is overstappen een goede optie.

JanD
Superuser
  • May 16, 2026

Beste ​@amdon de topic titel klopt niet.

Natiuurlijk wil KPN je behouden als klant, maar ze gaan er geen geld bijleggen.

Toen je je ooit aanmeldde als nieuwe klant heb je al een keer van korting of anderszins geprofiteerd.

Dat je nu met verlengen een aanbod krijgt met korting is aardig van KPN, dat is wat KPN doet om je te behouden en KPN behoudt daarbij tevens een gezonde winstmarge.

Als KPN voor Sinterklaas gaat spelen, gaan de prijzen omhoog en zijn de cadeaus een sigaar uit eigen doos, maar ik en veel klanten met mij hebben geen zin om aan jouw korting en/of cadeaus mee te betalen.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 16, 2026

@amdon Twee maanden geleden hebben we ons abonnement met 2 jaar verlengd met een maandelijkse korting van € 10,- en voor 10 maanden lang.

Weet u waarom we niet overstappen? Omdat we met het product KPN in het algemeen gezien wel erg tevreden zijn………voor minder korting waren we ook gebleven.

In elk geval veel luisterplezier gewenst straks met die nieuwe soundbar. 

Forum|alt.badge.img+16
  • May 16, 2026

Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van je verhaal. Kpn is een bedrijf en geen filantropische instelling. Er moet geld verdiend worden!

KPN is geen filantropische instelling, maar vergeet niet dat ze wel keihard meewerken aan het eindeloos belonen van nieuwe klanten met de duurste cadeaus die jij en ik (als zitten blijvende klanten) mogen betalen.  Ik ben van mening dat KPN best wel wat minder dure cadeaus over de schutting kan gooien om ook de zittende groep een beetje meer te geven dan dat zielige bedragje, ik vind het echt bij de beesten af dat je zoiets aanbiedt en mensen jaren vastzet. 

• Auteur
  • Helper
  • May 16, 2026

He he Eindlijk iemand die snapt wat ik bedoel en geen “groene” kpn adapt is!

• Auteur
  • Helper
  • May 16, 2026

Ah Ik had niet gezien dat dit Joep de Superuser is … Typisch antwoord van Joep1965

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

en wat is er mis met dat antwoord? Puur zakelijk klopt het gewoon, dat jij er emotioneel inzit is een heel ander verhaal. Helaas verdien je met emotie geen geld tenzij je robbert ten brink heet 😉

En aan hun marketing strategie is niks dodelijks aan, ik vind het persoonlijk een foute strategie, maar iedereen doet het en het werkt dus blijkbaar. 

En het allermooiste van dit land is dat we kunnen en mogen kiezen.