Skip to main content
Vraag

Leuke extra's alleen voor nieuwe klanten?

• April 11, 2026
  • 14 reacties
  • 106 keer bekeken

Goedendag, ik ben al enige jaren klant bij KPN. Nu zie ik dat er best wat leuke extra's zijn voor nieuwe klanten. Maar ik zie geen enkele waardering voor trouwe klanten bij KPN. Ik ben sowieso tevreden, maar ik zou graag zien dat er voor trouwe klanten net een vast contract/ compleet net als ik ook een beloning gaat komen. Op dit moment overweeg ik om weg te gaan ondanks we tevreden zijn. Ik heb in mijn omgeving meer trouwe klanten van KPN. Éenervan is een jaar weggeweest, maar kreeg bij het afsluiten mooie aanbiedingen betreft kosten abonnement en een kado. Ik hoor graag van jullie om mij als trouwe klant te behouden.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 11, 2026

Ik zou dan weg gaan en over 1 jaar weer terug komen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 11, 2026

'’Op dit moment overweeg ik om weg te gaan ondanks we tevreden zijn'’

Hoi ​@Storing internet nieuwegein  opzeggen of blijven bij KPN? Dat bepaal je uiteindelijk zelf. Neem zelf met KPN telefonisch contact op via 0800-0402. Er kan dan samen met jou gekeken worden naar de mogelijkheden voor wellicht een aanbod. 😎

De KPN Community is hiervoor niet geschikt. Aangezien je via deze weg geen aanbod krijgt. Dus tja, opzeggen of blijven?

Advies = zelf bellen met KPN klantenservice, via  0800-0402. Of  je kunt ook online naar de verlengshop gaan via:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Onderneem dus zelf actie. In ieder geval veel succes met onderhandelen! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

Hallo ​@Storing internet nieuwegein ,

Het klopt dat nieuwe klanten tijdelijk een goede deal krijgen en deze deal heb jij ook ooit gehad toen je klant werd. Daarna probeert KPN vooral de klant blij en tevreden te houden met de goede kwaliteit van de diensten en een goede service als ze die nodig hebben. Loyaliteit belonen ze niet meteen met grootse actiekortingen, al hebben ze natuurlijk voor de bestaande klanten wel de  Combivoordelen en cadeautjes op zijn tijd

Cadeautjes bij afsluiten abonnement????? Dat was er toen nog niet bij het afsluiten van ons abonnement en Cadeautjes op zijn tijd???  "KANS" op cadeautjes bedoelt u. 

En klantvriendelijkheid is echt helaas mindee geworden. Ik probeer al een tijdje mijn mobiele abonnement aan te passen zodat ik niet alleen in de EU internet heb. Ik krijg steeds als antwoord dat ik mijn contract nog niet aan kan passen omdat hij nog niet afloopt. Het enige wat ik nu kan is een tijdelijke duurdere bundel aanschaffen voor 1 maand. Vind ik erg jammer

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 11, 2026

Beste ​@Storing internet nieuwegein om buiten de EU te kunnen internetten hoef je je abo niet aan te passen, je koopt gewoon voor het betreffende land een speciale bundel en daarmee kun je dan relatief goedkoper internetten dan zonder speciale bundel.

Daar ben ik nu toe verplicht. Is toch vreemd dat ik mijn abonnement wil veranderen naar een uitgebreidere en iets duurdere voor mijn gemak?

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 11, 2026

Hoezo is dat vreemd? Je hebt een contract wat nog enkele maanden loopt. 

Verlagen van contract snap ik dat dat niet kan, maar verhogen niet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 11, 2026

Daar ben ik nu toe verplicht. Is toch vreemd dat ik mijn abonnement wil veranderen naar een uitgebreidere en iets duurdere voor mijn gemak?

Het is niet vreemd ​@Storing internet nieuwegein , je hebt een contract afgesloten tegen bepaalde condities voor een bepaalde prijs, daar dienen beide partijen zich aan te houden.

Als hij dat contract wilt openbreken kun je net zo goed geen contract afsluiten.

Stel je hebt bij je baas een contract voor een bepaald salaris per maand en je baas zegt  ík heb deze maand een slechte maand, dus je krijgt 10% salaris minder, dan zeg jij toch ook dat kan niet, want contract is contract.

In de regel kun je binnen 120 dagen vóór einde contract via de verlengshop je abo aanpassen, dat dan gelijk in gaat.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 11, 2026

Tja, dat kan, KPN bepaalt de regels. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 11, 2026

Tja, dat kan, KPN bepaalt de regels. 

Je kunt wel maandelijks je internetbundel naar boven of beneden bijstellen ​@Storing internet nieuwegein , maar niet de kern van het contract aanpassen, dat kan pas zoals ik eerder schreef.

Ik blijf het vreemd vinden. Maar genoeg discussie hierover. Ik heb mijn plan getrokken en ga telefonisch in gesprek. Even kijken hoe belangrijk klanten zijn die al meer dan 15 jaar trouw zijn

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 11, 2026

Alle klanten zijn (gelukkig) gelijk bij KPN, of ze nu net klant zijn of al klant sinds de PTT-tijd.

Zelf ben ik al meer dan 50 jaar klant bij AH, (gelukkig) nog nooit voorgetrokken t.o.v. een klant die pas sinds dit jaar bij AH winkelt.😎

@Storing internet nieuwegein 

Als je je geabonneerd hebt op de nieuwsbrief zie je regelmatig leuke dingen voor klanten en kijk verder in de MijnKPN app, daar is iedere vrijdag een verrassing voor bestaande klanten, zoals deze week kans op gratis een jaar internet.

KPN doet dus veel voor bestaande klant, voor elk wat wils.

Altijd onder het motto "maak kans". Ik betaal ruim 120 euro per maand voor KPN compleet en mobiele abonnement terwijl nieuwe klanten hier ruim 30 euro per maand minder voor betalen. Dus heel fair is het niet. Van mijn kant is deze discussie gesloten. Het ga jullie goed en wees lief voor elkaar. Want dat is helaas tegenwoordig ook een dingetje🤫🙏