Skip to main content
Vraag

Onterecht €80 monteurskosten na verlengen abonnement KPN TV+

• March 16, 2026
  • 2 reacties
  • 14 keer bekeken

Beste KPN,

Op 8 februari is mijn abonnement verlengd en gewijzigd naar KPN+ voor een nieuwe periode van 2 jaar. Tijdens het telefonisch afsluiten van dit contract is met de medewerker afgesproken dat er een monteur langs zou komen om het modem, het glasvezelkastje en de tv-ontvanger te controleren en te installeren, zonder dat hier kosten voor mij aan verbonden zouden zijn.

De medewerker kon op dat moment zelf geen monteursafspraak voor mij inplannen en gaf aan dat ik deze zelf moest maken. Dat heb ik vervolgens gedaan. Inmiddels is de monteur geweest, maar tot mijn verbazing zie ik nu €80 aan monteurskosten op mijn factuur staan.

Ik heb hierover inmiddels contact gehad met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat zij dit niet konden corrigeren en dat de medewerker die het contract met mij heeft afgesloten contact met mij zou opnemen. Dit vind ik een vreemde gang van zaken.

Ik ben al jarenlang klant bij KPN en ben akkoord gegaan met het verlengen van mijn abonnement omdat mij tijdens het afsluiten duidelijk is aangegeven dat de monteur kosteloos zou zijn. Als ik had geweten dat hier €80 voor in rekening zou worden gebracht, had ik deze afspraak niet gemaakt.

Daarom ga ik ervan uit dat deze €80 aan monteurskosten alsnog wordt gecrediteerd, conform de afspraak die bij het afsluiten van mijn contract is gemaakt.

Alvast bedankt voor het uitzoeken en oplossen hiervan.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2026

Beste ​@CY66 dit forum is geen helpdesk van KPN en kunnen je hier niet helpen, maar wel adviseren.

Heb je de afspraak omtrent de gratis monteur zwart-op-wit d,m.v. een e-mail of brief?

Via onderstaande link kun je een klacht indienen, dan wordt er binnen een paar werkdagen contact met je opgenomen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 16, 2026

U heeft als het goed is per mail een bevestiging gehad van de afspraak met de monteur.  Wat staat daar over eventuele kosten? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Een installatiemonteur is gratis na de aansluitdatum (als men aangeeft dat het zelfs aansluiten niet lukt). Een vooraf boeken een monteur kost tenminste voorrijkosten.