Skip to main content
Beantwoord

Onverwachte kosten door ChatConnect en e-bill.mobi ondanks blokkade via Payinfo

• July 29, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb ook opgemerkt via mijn rekening afschriften dat KPN ineens meer kostte. Direct ging ik kijken wat hier de oorzaak van is. ChatConnect en e-bill.mobi. Ik maak geen gebruik van KPN Pay. Ondertussen heb ik via e-bill.mobi het stop gezet. 

Bij mij is er al 1 keer 16 euro van mijn rekening af. Helaas komt er nog een tweede eraan.

Op de website van Payinfo staat dat de blokkades aan staan. Vreemd dat ondanks blokkade alsnog een betaalde abbonnement afgesloten kan worden.

Uit wat ik online vind zou je bij het aangaan van de abbonnement moeten bevestigen via een handeling. Ik weet zeker dat ik het niet bevestigd heb. Bij e-bill.mobi geven ze aan dat ze een opname van de bevestiging maken. Deze heb ik opgevraagd en wacht nog op hun antwoord.

Gezien de berichten hierboven lijkt dit op een scam waarbij beveiligingen omzuild wordt. Velen zullen niet eens doorhebben dat ze gescammed worden.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Gogosh

Ik heb antwoord ontvangen van e-bill.mobi

Beste klanten,

Allereerst informeren wij u dat de dienst die u aanvraagt een abonnement is op downloads of entertainment van online content. Deze dienst vereist activering door de gebruiker, die de volgende optie moet hebben geaccepteerd:

1. U hebt zich geabonneerd op de dienst via een 3G- of 4G-verbinding: De gebruiker moest eerst op de "subscribe"-knop op de abonnementspagina klikken en vervolgens het abonnement valideren door een bevestiging in de betaalkaart van de operator. Daarna moest hij een SMS-bericht ontvangen met de bevestiging van de registratie en de startpagina van de dienst. In deze SMS moet u, net als in de verschillende stappen van het inschrijvingsproces, verschillende informatie hebben ontvangen over de dienst, de prijs, de URL van de dienst en ons telefoonnummer.

Wat ons betreft, de houder van het mobiele telefoonnummer xxxxxxxxx heeft onze dienst vrijwillig gecontracteerd op 2026-xx-xx Sindsdien heeft de gebruiker gebruik kunnen maken van de inhoud en de diensten die beschikbaar zijn op het portaal waarop hij zich heeft geabonneerd, tot de annulering van de dienst op 2026-xx-xx Daarom vinden wij de claim onterecht. Het is echter het beleid van ons bedrijf om de totale tevredenheid van de gebruiker te garanderen, daarom zullen wij u bij wijze van uitzondering de totale kosten die door onze service in rekening worden gebracht, terugbetalen.

De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als het abonnement werd afgesloten, d.w.z. via uw gsm-factuur. Bovendien ontvangt u, zodra de terugbetaling is verwerkt, een bevestigings-sms.

Met vriendelijke groet,

Ik heb expliciet gevraagd om bewijs dat ik de dienst aangevraagd heb en bewijs dat ik het bevestigd heb. Blijkbaar kunnen ze dan niet aanleveren.

Ondertussen heb ik smsjes ontvangen dat de transacties gerefund worden.

Mocht iemand dezelfde route willen bewandelen kan je contact opnemen met e-bill.mobi via https://www.e-bill.mobi/info-contact/

Ik heb KPN gebeld om KPN Pay te blokkeren om een soortgelijke situatie te voorkomen.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 29, 2026

Beste klanten,

Allereerst informeren wij u dat de dienst die u aanvraagt een abonnement is op downloads of entertainment van online content. Deze dienst vereist activering door de gebruiker, die de volgende optie moet hebben geaccepteerd:

1. U hebt zich geabonneerd op de dienst via een 3G- of 4G-verbinding: De gebruiker moest eerst op de "subscribe"-knop op de abonnementspagina klikken en vervolgens het abonnement valideren door een bevestiging in de betaalkaart van de operator. Daarna moest hij een SMS-bericht ontvangen met de bevestiging van de registratie en de startpagina van de dienst. In deze SMS moet u, net als in de verschillende stappen van het inschrijvingsproces, verschillende informatie hebben ontvangen over de dienst, de prijs, de URL van de dienst en ons telefoonnummer.

Wat ons betreft, de houder van het mobiele telefoonnummer xxxxxxxxx heeft onze dienst vrijwillig gecontracteerd op 2026-xx-xx Sindsdien heeft de gebruiker gebruik kunnen maken van de inhoud en de diensten die beschikbaar zijn op het portaal waarop hij zich heeft geabonneerd, tot de annulering van de dienst op 2026-xx-xx Daarom vinden wij de claim onterecht. Het is echter het beleid van ons bedrijf om de totale tevredenheid van de gebruiker te garanderen, daarom zullen wij u bij wijze van uitzondering de totale kosten die door onze service in rekening worden gebracht, terugbetalen.

De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als het abonnement werd afgesloten, d.w.z. via uw gsm-factuur. Bovendien ontvangt u, zodra de terugbetaling is verwerkt, een bevestigings-sms.

Met vriendelijke groet,

Ik heb expliciet gevraagd om bewijs dat ik de dienst aangevraagd heb en bewijs dat ik het bevestigd heb. Blijkbaar kunnen ze dan niet aanleveren.

Ondertussen heb ik smsjes ontvangen dat de transacties gerefund worden.

Mocht iemand dezelfde route willen bewandelen kan je contact opnemen met e-bill.mobi via https://www.e-bill.mobi/info-contact/

Ik heb KPN gebeld om KPN Pay te blokkeren om een soortgelijke situatie te voorkomen.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Het is echter het beleid van ons bedrijf om de totale tevredenheid van de gebruiker te garanderen, daarom zullen wij u bij wijze van uitzondering de totale kosten die door onze service in rekening worden gebracht, terugbetalen.

Persoonlijk is zo’n abonnement mij gelukkig nooit overkomen, maar ik heb alle berichten omtrent zulks gevolgd en daaruit kunnen destilleren dat terugbetaling door e-bill.mobi geen uitzondering maar eerder regel is, en dat doen zij volgens mij alleen maar omdat zij heel goed weten dat dergelijke abonnementen niet op legale wijze (lees geen bevestiging etc.) afgesloten zijn. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Gogosh, welkom bij de community! Fijn om te lezen dat e-bill.mobi de kosten gaat terugbetalen. Dat is in ieder geval goed nieuws.

Het blokkeren van KPN Pay is inderdaad een goede vervolgstap om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurt.

Ook bedankt dat je hebt gedeeld hoe je dit hebt aangepakt, en dat je expliciet om bewijs van de aanmelding en bevestiging hebt gevraagd. Dat kan andere gebruikers die in een vergelijkbare situatie terechtkomen zeker helpen om hun kosten terug te krijgen. Bedankt dat je dit met ons hebt gedeeld! 😊