Skip to main content
Vraag

Opzeggen internet+tv

• March 19, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Hoe moeilijk is het om gewoon een opzegging door te geven?

7 dagen geleden een opzegging online doorgegeven. Bevestiging per mail ontvangen. En vervolgens wordt ik de hele week gebeld door een 088 nummer. En als je opneemt krijg je minutenlang een gallig bandje te horen met KPN muziek, en dat weet ik omdat ik er gewerkt heb.

7 dagen later nog steeds geen bevestiging van een opzegging. En nee ik wil niet bellen om op te zeggen, er wordt een optie aangeboden voor online opzeggen dus dat gebruik ik.

Hoe moeilijk kan dit zijn? En nog belangrijker, wanneer wordt die opzegging verwerkt? Want ik neem aan dat de opzegtermijn van 1 maand gewoon ingaat op het moment dat ik online het heb doorgegeven?

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nemrah 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, ben jij niet de enige die na het invullen van het online opzegformulier hier tegenaan loopt, dit gebeurd jammer-genoeg vaker dan zou moeten zijn.

Na het indienen van het online opzegformulier, wordt je vaak binnen een week gebeld door een 088-nummer van KPN (afdeling opzeggingen), om samen met jouw de opzegging verder af te handelen.
Alleen gebeurd het te vaak, dat het te kort overgaat en je geen genoeg tijd krijgt om op te nemen, en als je wel op tijd opneemt hoor je niets of krijg je (zoals in jouw geval) een muziekje te horen.
Dit verdient een structurele verbetering vanuit KPN, al heb jij daar op dit moment natuurlijk niets aan.

Het enige om je opzegging nu verder af te handelen, is door echt zelf even te bellen met de klantenservice van KPN ia 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting.
Anders is de kans groot dat de opzegging op pauze blijft staan of niet verwerkt wordt.

Niemand kan jouw nu zeggen, wanneer jouw KPN abonnement nu wordt beëindigd.
Want die bevestiging krijg je namelijk altijd per mail, met daarin de definitieve einddatum en de datum dat je KPN abonnement wordt beëindigd.
En deze had je allang moeten hebben ontvangen, dus voor mij een duidelijk signaal dat je opzegging dus nu stil staat.

Dus bel met bovenstaande telefoonnummer even de klantenservice, ook al wil je dit niet, het is voor nu echt de enige en snelste weg om je opzegging verder af te handelen.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.
Je komt dan direct uit bij een medewerker die over de opzeggingen gaat.

De afdeling opzeggingen van KPN is bereikbaar:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Via de community van KPN, is het helaas niet mogelijk om een abonnement op te zeggen.
Dit verloopt altijd via de telefonische klantenservice van KPN.