Skip to main content

Raar verlengvoorstel gekregen

• August 3, 2026
  • 8 reacties
  • 14 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Weet niet zo goed wat ik van dit verlengvoorstel moet vinden….☺️

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

8 reacties

• August 3, 2026

Niets, de contractduur zegt alleen iets over de periode waarin je niet kosteloos kan opzeggen, daarna loopt een KPN Internet abonnement stilzwijgend door en wordt elke maand de contractduur automatisch opgehoogd met 1 maand. (M.a.w. de wederzijdedse opzegterrmijn wordt een maand).

Waarom KPN klanten steeds weer wil laten verlengen is voor mij bij Internetverbindingen voor consumenten steeds een raadsel geweest. Er valt niets te verlengen. Ik kan dingen bedenken, maar dat is dan een vorm van complot denken, want ik weet het niet. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Niets, de contractduur zegt alleen iets over de periode waarin je niet kosteloos kan opzeggen, daarna loopt een KPN Internet abonnement stilzwijgend door en wordt elke maand de contractduur automatisch opgehoogd met 1 maand. (M.a.w. de wederzijdedse opzegterrmijn wordt een maand).

Waarom KPN klanten steeds weer wil laten verlengen is voor mij bij Internetverbindingen voor consumenten steeds een raadsel geweest. Er valt niets te verlengen. Ik kan dingen bedenken, maar dat is dan een vorm van complot denken, want ik weet het niet. 

@JanAssen 

Jij betaalt veel te veel voor jouw abonnement. 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• August 3, 2026

@JanAssen het advies wat ik krijg is nog vreemder. KPN wil mij naar een 500 Mb abonnement jagen.

Aangezien je geen TV lijkt af te nemen zou je voor Internet 200 € 45,00 gaan betalen met de huidige propositie dat getal zou je via de verleng link in het bericht van Noordzee te zien moeten krijgen.

Alleen loop je de kans Netflix te verliezen als dat een combi aanbieding was.

• August 3, 2026

@JanAssen het advies wat ik krijg is nog vreemder. KPN wil mij naar een 500 Mb abonnement jagen.

Zoals ik al schreef, in mijn vorige reply. KPN gebruikt om een vreeemde reden steeds het woord verlengen. Maar verlengen betekent iets oprekken. Jij kan je abonnement niet oprekken, dat gebeurt autmatisch. Je kan wel gratis veranderingen er op aanbrengen zoals de snelheid van een internet verbinding of het toevoegen van een vaste telefoonverbinding met nummer. 

• August 3, 2026

Zoals ik al schreef, in mijn vorige reply. KPN gebruikt om een vreeemde reden steeds het woord verlengen. Maar verlengen betekent iets oprekken. Jij kan je abonnement niet oprekken, dat gebeurt autmatisch. Je kan wel gratis veranderingen er op aanbrengen zoals de snelheid van een internet verbinding of het toevoegen van een vaste telefoonverbinding met nummer. 

• August 3, 2026

@dommeke dat is mij bekend.  KPN gebruikt de term verlengen (foutief) ook als je naar de meest recente propositie wil. En dat kan soms een voordeel opleveren. Voor mij niet want mijn 200 Mb abonnement is op dit moment iets goedkoper dan de huidige € 45,00

Waar ik in dit geval door getriggerd werdt was het 'persoonlijke advies' wat Jan Assen kreeg. Zelfs geen verleng korting.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 3, 2026

Dank voor jullie antwoorden ​@dommeke  ​@Noordzee ​@Rowi. Ik had verwacht dat men ook met een prijsvoorstel oid zouden komen maar dat doen ze helaas niet.

• August 3, 2026

Dank voor jullie antwoorden ​@Noordzee ​@Rowi. Ik had verwacht dat men ook met een prijsvoorstel oid zouden komen maar dat doen ze helaas niet.

Heb je dit via jouw MijnKPN gedaan?

Via de verleng link uit het bericht van Noordzee krijg je inderdaad geen korting aangeboden.

Als je in MijnKPN naar Producten gaat dan Internet kiezen. Dan zou je een blok makkelijk aanpassen moeten krijgen met als 1 na laatste optie bekijk je verlengaanbod.

via die weg zou je de gebruikelijke 3 maanden € 5,00 of 6 maanden € 7,50 moeten zien.