Skip to main content

Ik heb in december 2024 glasvezel in huis gekregen. Maar helaas is dit door onkundig personeel gedaan die afspraken niet nakwamen waardoor ik meer als 800 euro schade heb opgelopen aan mijn woning. (Verkeerd geboorde gaten waardoor water en modder in kelder, waterschade hierdoor, kapot geslagen ombouw kelderraam en ga zo maar door. KPN gaf niet thuis want het was hun probleem niet.

In maart 2025 was ik het zat en heb ik mijn abonnement opgezegd, per telefoon want anders kan niet want dan heb je iets in handen tegen KPN. De medewerker heeft mijn afkoop bedrag genoemd en verzekerde mij dat ik in april de rekening hiervan kreeg. Jammer dan, in april werd een geheel ander bedrag afgeschreven. Dus mij bleef niets anders over als dit bedrag te storneren en maar weer te bellen en dit waren gesprekken die uren duurden. Door een administratief medewerker gaf aan dat dit, zoals gebruikelijk bij KPN, werd afgedaan als een vergissing en er is toen afgesproken dat de eindafrekening op 1 mei 2025 plaats zou vinden en alle openstaande rekeningen hierin zouden worden opgenomen. Hij zou tevens zorgen dat ik geen aanmaningen zou krijgen. Maar u voelt hem al, ook deze afspraak was geen cent waard en twee dagen erna had ik een aanmaning op de stoep liggen.

Dus maar weer bellen waarbij de medewerkster van KPN alles telkens moest nagaan. Na ruim een half uur werd de verbinding zonder boe of Ba verbroken en niemand belde terug. Dus weer bellen en toen verlangden ze dat ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw deed en toen ik geïrriteerd hierop reageerde werd mij verweten dat ik niet netjes communiceer.

Dus ik heb niets in handen over opzegging, afspraken en of betalingen want KPN bevestigd niets want dan kunnen ze de klanten niet flessen.

Juridische stappen zijn niet mogelijk, want KPN weet dat de klant niets kan bewijzen, wat word gesteund door het opnemen van gesprekken te verbieden uit privacy reden wat natuurlijk niet geld voor bedrijven.

Helaas is KPN een grote oplichters bende die geen enkele sociale vaardigheden tonen of respect voor klanten.

Ik hoop dat de klanten zich 3 maal bedenken alvorens met KPN in zee te gaan, want het kost kapitalen, sloopt jou hele lichaam en je komt er niet vanaf.

Hoi ​@hupe 
Voor schade met de aanleg van glasvezel moet je niet bij KPN zijn maar bij kpnnetywerk en dat is een ander bedrijf, ze kunnen niets met klachten doen.
Je kunt wel hier een klacht indienen.

En hou het verder wat netjes zonder scheldwoorden, daar los je n.l. niets mee op.

Ook dit is gebeurt en zeggen is onze zaak niet. Glasvezel word gelegt in opdracht van KPN, hoezo ander bedrijf. Ik ben netjes maar als je iets negatiefs brengt ben je niet netjes. Overigens ben ik van mening dat als dit niet het probleem is van KPN dat je dan hierop reageerd? Immers de klacht over mijn abonnement is veel triester te noemen. Of steund u de omschreven werkwize van kpn om afspraken te negere?

Ik ben ook klant net als jij en probeer je te helpen, maar je komt zo negatief over, dus ik ben bang dat je niet op hulp zit te wachten.

Dat komt omdat je mogelijk de omstandigheden niet goed begrijpt/niet goed leest of zo pro kpn bent dat je van mening bent dat mijn verhaal flauwekul is.

ik vraag mij eveneens af, kun jij helpen in deze? Wat ook voor u als klant zal geen oor zijn.

Jouw verhaal is zeker geen flauwekul en het had natuurlijk anders gemoeten. Je hebt te maken met twee bedrijven te weten de provider kpn die alles doet wat betreft het abonnement en kpnnetwerk de netwerkbeheerder die al doet wat de aanleg betreft. Die twee bedrijven moeten gescheiden werken. Dit heeft de ACM bepaald. Dat betekent dat je voor klachten over de aanleg bij kpnnetwerk moet zijn en bij klachten over een abonnement bij kpn de provider waar dit forum van is. Het is helaas niet anders.

Joep je hebt gelijk en dat weet ik maar kpn wil de afspraken met betrekking tot de opzegging niet bevestigen en ook niet zoals afgesproken afhandelen ze blijven gewoon aanmaningen sturen voor het abonnement.

Mogelijk kan het forum zich beperken tot kpn want hoe dit werkt tussen kpn en kpn netwerk weet intussen want ik ben al sind dec. 2014 bezig met deze zaak en de schade is met betrekking tot beide partijen inmiddels 15oo euro dus ook bij kpn heb ik inmiddels schade niet enkel bij kpn netwerk.

Storneren is in deze geautomatiseerde tijd veelal niet de beste zet. Er komt geen mens meer aan te pas en dat geeft dan inderdaad dit soort problemen. Heb je al een schriftelijke klacht ingediend?

Ja maar ook hier reageren ze niet op. Maar om terug te komen op het storneren, dit is in samenspraak gebeurd met een medewerker van kpn maar telefonisch en hij gaf aan geen bevestiging te kunnen sturen. Maar hij heeft de afspraken ook niet in mijn file gezet.zo zie je maar dat kpn bewust alleen zaken doet vis telefoon dan kun je als klant niets aan tonen en dat is mijn inziens geheel de bedoeling en heeft uiteraard niet van doen met automatisering maar met rafinesse

Hi ​@hupe, welkom bij onze community. Wij reageren hier zeker als het nodig is en zo te lezen is dit nodig. 

Ik heb in december 2024 glasvezel in huis gekregen. Maar helaas is dit door onkundig personeel gedaan die afspraken niet nakwamen waardoor ik meer als 800 euro schade heb opgelopen aan mijn woning. (Verkeerd geboorde gaten waardoor water en modder in kelder, waterschade hierdoor, kapot geslagen ombouw kelderraam en ga zo maar door. 

Puur voor onze beeldvorming, zou je hier een foto of foto's willen plaatsen van wat er is gebeurd en wat de schade is? Dan hebben wij een beter beeld ervan.

Ik pak dit verder graag met je op! 

Alex hier enkel foto’s er zijn er zoveel van dat ik een selectie heb gemaakt voor jou voor beeld vorming

Duidelijk, dankjewel. Toch vreemd dat je de reactie hebt gehad dat het niet daar hoort. Voor de zekerheid nog, je hebt via deze link een klacht ingediend en daarna een reactie gehad dat het daar niet hoort? 

Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Alex, ik heb klachten bij de vleet ingediend bij KPN en KPN-netwerk.  KPN heeft mij aangegeven dat dit niet bij hen thuis hoort maar bij KPN-netwerk, KPN-Netwerk heeft aangegeven dat niet zij verantwoordelijk zijn, maar Circet en deze schuiven het door naar glasvezel.nl omdat dit de uitvoerende partij zou zijn. Tot zover de schade. De boete voor het opzeggen van internet is mijn inziens ook geheel on terecht omdat ik in 2020 een contact voor internet heb afgesloten en dit contract mogelijk en begrijpelijk is verlengt in 2022 met 2 jaar toen ik het telefoon contract afsloot, omdat dan ook Hussel in werking trad. Maar dan zou nu na twee jaar (2024) moeten zijn overgezet in onbepaalde tijd, zoals dit in de voorwaarden staat. Ik heb immers gen wijzigingen in mijn contract laten doen en niets getekend, met andere woorden ik heb nog het zelfde contract als in2022 en omdat ik voor de telefoon geen boete betaal hebben zij dit contract dus gesplitst zonder mijn medeweten of toestemming.

Maar gisteren heeft een collega van jou de zaak op zich genomen.

Ben benieuwd of dit wat opleverd.

Dank voor je uitgebreide antwoord en fijn dat het nu is opgepakt. Zou je mij hier ook op de hoogte willen houden van de voortgang? 

Alex, dat zal ik zeker doen. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite. Mooi dat er nog KPN ers zijn die wel iets voor klanten kunnen en/of willen betekenen.

Alex,

Helaas zie ik mij verplicht om van mijn eerdere belofte af te zien.

Jou collega geeft aan dat ik in 2025 een nieuw contract heb afgesloten zonder aan te tonen dat ik die opdracht heb gegeven. Hierdoor word de boete meer al 650 euro.

In het, bij mij onbekende, contract staat dat ik 6 maanden een vast bedrag betaal met 7.50 euro korting, maar als ik de bankafschriften bekijk is dit niet conform dit door jou collega gestuurde contract.

Dat dit contract waardeloos is blijkt wel uit het volgende: ik betaalde ongeveer iedere maand 2 euro meer als volgens dit contract en is de korting die ik in dit contract zou krijgen maar 5.32€. Dit betekend dat ik niet alleen onbekend ben met dit contract, KPN niet aantoont dat ik dit heb aangevraagd en de bedragen die erop vermeld staan niet zijn nageleeft.

Ik hoop dat je bergrijpt dat ik dit nu elders ga betwisten waarbij ik KPN niet meer informeer.

Bedankt voor de moeite maar zoiets had ik al verwacht van KPN en ik denk (gezien de reviuws in trustpilot) dat alle andere klachten van de talrijke KPN klanten die klachten hebben gemeld op dit forum het zelfde zijn behandeld.

Ik had toch op een andere uitkomst gehoopt. Mijn aanbod blijft om ook mee te kijken wat hier aan de hand is, dan heb ik wel je gegevens nodig. 

Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik heb ingevuld wat relevant is

Mogelijk weet je ook hoe ik aan mijn compleet dossier kan komen van KPN want ik wil weten wat er allermeeste instaat over opdrachten door mij gegeven en internet/glasvezel communicatie. Bij glasvezel krijg ik enkel het bericht Oeps. Helaas vertrouw ik KPN niet meer zo.

Reageer