Skip to main content
Vraag

Verkeerde Snelpakker televisie onderweg? Philips PUS8200 i.p.v. geadverteerde QLED PUS8500

• March 14, 2026
  • 109 reacties
  • 2126 keer bekeken

Toon eerste bericht

109 reacties

• Deelnemer
  • March 19, 2026

Eindelijk beweging, maar de weg hiernaartoe verdient geen schoonheidsprijs

​Het is goed om te zien dat KPN inmiddels overstag is gegaan en een omruilactie start. Toch valt het niet te ontkennen dat deze koerswijziging er pas kwam na aanhoudende collectieve druk op dit forum en de concrete melding van 'Chrissie TheOneAndOnly' richting  Radar.

​De prijs van frustratie

​Het is jammer dat het zover heeft moeten komen. Op individuele basis voelde het voor velen van ons als "vechten tegen de bierkaai". De enige optie leek aanvankelijk: accepteren of de lange weg naar de Geschillencommissie bewandelen. Dat kost een enorme hoeveelheid tijd en negatieve energie, terwijl op voorhand eigenlijk al duidelijk was dat de levering niet conform de afspraak was.

​Deze hele situatie heeft de nodige frustratie gewekt. Ik hoop dat KPN zich ervan bewust is dat je zo niet met nieuwe klanten moet omgaan. Een belofte over een welkomstcadeau is een wezenlijk onderdeel van het contract; als die niet waargemaakt kan worden, verwacht je als klant direct eerlijkheid en een gelijkwaardig alternatief, geen ontmoedigingsbeleid.

​Wat is nu een passende oplossing?

​Nu KPN de fout erkent en gaat omruilen, kijken we vooruit. Het zou in mijn ogen een gemiste kans (en eerlijk gezegd een brevet van onvermogen) zijn als KPN nu alsnog met een restvoorraad van de 55PUS8500 aankomt. Gezien de tijd, de moeite en de onrust die dit proces heeft gekost, mag er nu wel wat tegenover staan.

​Naar mijn mening zijn er na de eerdere mislevering van de 55PUS8200 (de "kat in de zak") nog maar twee modellen die echt recht doen aan een passende oplossing en compensatie:

1. Philips 55PUS9050
  2. Philips 55PUS9000

Waarom juist deze modellen?

Beide types voldoen aan de kernwaarden van de oorspronkelijke actie, maar bieden ook de benodigde genoegdoening voor de veroorzaakte overlast:

• Specificaties: 55 inch, Ambilight en de onmisbare QLED-technologie.
  • Gebaar: Een lichte upgrade als erkenning voor het feit dat wij als klanten veel moeite hebben moeten doen om simpelweg te krijgen waar we recht op hebben.

​Ik ga ervan uit dat KPN dit laatste zetje in de juiste richting geeft, zodat we deze overstap alsnog met een positief gevoel kunnen afsluiten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • March 19, 2026

​Wat is nu een passende oplossing?

​Nu KPN de fout erkent en gaat omruilen, kijken we vooruit. Het zou in mijn ogen een gemiste kans (en eerlijk gezegd een brevet van onvermogen) zijn als KPN nu alsnog met een restvoorraad van de 55PUS8500 aankomt. Gezien de tijd, de moeite en de onrust die dit proces heeft gekost, mag er nu wel 

Spijker op z'n kop, @Optikes Ines! Ik zat precies hetzelfde te denken.

Het hele excuus om ons die 8200 te sturen, was dat de 8500 nergens meer te krijgen was. Als die nu op magische wijze ineens wél op voorraad blijkt te zijn, zal een beetje gek zijn.

Ik ben benieuwd welke oplossing we krijgen. We wachten af..

• Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Ben ook reuze benieuwd want ook hier is de 8200 geleverd. Ik had het eerst niet door (behalve dan de beroerde beeldkwaliteit )totdat ik nog eens even zocht op het type nummer en hier terecht kwam. Ook nu mijn gegevens ingevuld in mijn community profiel en hopen dat KPN ook daadwerkelijk contact gaat opnemen voor een omruil actie.

Toch wel een teleurstelling dit maar vol goede moed wacht ik af.

• Deelnemer
  • March 19, 2026

Gewenste gegevens van KPN zojuist ingevuld. Wel top dat ze toch binnen redelijke termijn hun toezeggingen willen nakomen. Ben benieuwd welk model ik krijg toegezonden. Eerlijk=eerlijk.

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img

@Optikes Ines ​@Dktje ​@Piet8044 

Zojuist nog contract gehad met Elsa van Radar... Zij zegt, wacht het af tot na het weekend... KPN moet zeker met een passende oplossing komen, en duidelijheid bieden over hoe of wat! 

Het feit dat KPN de mensen die "nieuw" hier in de chat komen, direct naar Sidekix kunnen bellen, vind ik dan weer zeer bijzonder te noemen! Want als KPN zelf nog geen concrete passende oplossing heeft, heeft Sidekix dat dan wel!!! 🤣🤣🤣

Sorry maar ik vind het bijna lach wekkend! Wat een ongelooflijk zooitje is dit! 

Ik ben een niet lullen maar poetsen type! Om hoeveel TV 's gaat het hier nu feitelijk?! 

Een bedrijf als KPN moet zich KAPOT SCHAMEN! Hup, omruilen die TV' s en klaar ermee! 

En nogmaals van politiek correcte antwoorden,, KPN ben ik allergisch! 🙃

En Elsa van Radar, leest aandachtig mee... 😉

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

Hartelijk dank voor het doorgeven van de benodigde klantgegevens: hiermee kunnen we aan de slag! We geven jouw klantgegevens door aan onze logistieke partner. Onze logistieke partner neemt daarna contact op om samen tot een passende oplossing te komen.
Er wordt proactief contact opgenomen met alle klanten die een ander model hebben ontvangen. 

Ook met de klanten die het misschien nog niet eens gezien hebben dat ze een verkeerd type hebben gekregen of die zich hier nog niet hebben gemeld?

Lekker duurzaam weer deze actie. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het feit dat KPN de mensen die "nieuw" hier in de chat komen, direct naar Sidekix kunnen bellen, vind ik dan weer zeer bijzonder te noemen!

Dat is niet wat wij zeggen.

Wij zeggen:

Op dit moment is het niet nodig om zelf actie te ondernemen.
Er wordt proactief contact opgenomen met alle klanten die een ander model hebben ontvangen. Deze worden omgeruild, zodat de afhandeling voor iedereen gelijk verloopt. Het eerder gegeven antwoord van mijn collega Vikash zal ik updaten!

We vragen hierbij wel om jullie geduld; de oplossing kost wat tijd, maar we zorgen ervoor dat dit voor iedereen correct en zo snel mogelijk wordt afgehandeld.

• March 19, 2026

Inmiddels staat er ook een artikel over dit onderwerp op Radar

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img

@Erik van KPN , Sorry,  mijn fout!

Onwijs verwarrend wat er tot nu toe over en weer is gezegd! Dat kan mijn brein duidelijk niet goed verwerken... 🙃

Excuus!!! 🙏🏻