Skip to main content
Vraag

Verouderd Alles-in-1 contract loopt tot 2027: huidige abonnementen zijn een stuk goedkoper

• September 3, 2026
  • 33 reacties
  • 289 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

Mijn Alles-in-1 50/50 was al een lange tijd 70/70. En is sinds begin dit jaar 500/500. Betere prijs : snelheid t.o.v. propositie 2026.

Ik gebruik nu wel TV+. Dat kan al in Alles-in-1. 

Mijn factuur is dus nog steeds voor 50/50 en ik betaal extra om 100/100 te krijgen en als ik inlog en naar 200/200 wil mag ik nog es 5 euro extra betalen. Ik betwijfel zeer of dit juridisch stand houdt, ongeacht contract… Dit weekend overwegen gezien mijn klacht gesloten is of ik er een stap meer van wil maken en mijn geluk bij de geschillencommissie wil beproeven, volgens mij moet ik dan een vast bedrag betalen van te voren, maar is die vele malen minder dan de 500euro die ik hier op verlies en is er op basis van Dwaling (Art. 6:228 BW) en/of Redelijkheid & Billijkheid (Art. 6:248 BW) best een kans dat mij 24 maanden vastleggen voor een upgrade die feitelijk een downgrade is tov de standaard niet helemaal akkoord is. Ik betaal dus extra voor een slechter product en dat wist KPN ook toen zij mij die aanbieding hebben gedaan...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

Ik heb die snelheid helemaal niet nodig. 

Met één tv ontvanger, 2 streamingboxen,  1 smart-tv,  2 smartphones, 1 laptop heb ik aan 50 Mbps al teveel. 

Want ik gebruik al die apparaten toch ook niet tegelijk.  In m'n eentje. 

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

Ik heb die snelheid helemaal niet nodig. 

Met één tv ontvanger, 2 streamingboxen,  1 smart-tv,  2 smartphones, 1 laptop heb ik aan 50 Mbps al teveel. 

Want ik gebruik al die apparaten toch ook niet tegelijk.  In m'n eentje. 

Je hebt genoeg aan 50/50? Mag ik daaruit concluderen dat je niet zelf je pakket verhoogd hebt naar 500/500, maar dit een (gratis) upgrade was die je gewoon ontvangen hebt vanwege je lopende alles-in-1 abonnement? Of heb je zelf je internet opgehoogd en er extra voor betaalt?​

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

Nee, dat was gratis aangeboden. 

Mijn moeder, die al sinds 2011 Alles-in-1 standaard Glasvezel (50/50) heeft, heeft nog geen verhoging gekregen. 

Misschien omdat de variant met de term Glasvezel erin al behoorlijk afgeserveerd is. 

De meeste kosten zitten hier in 4 streaming diensten. En 2 sportpakketten. 

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

Interessant… omdat de klachten medewerker ook bleef volhouden “contract = contract” en “ik kan niet zien of in september 2025 toen je dit contract sloot de tarieven inderdaad beter waren dan je nu betaalt” heb ik ook nog even de wayback machine er bij gehaald. September 2025 waren contracten standaard met 100/100 internet verbindingen (lager was er niet) terwijl ik dus gevraagd werd 24 maanden te tekenen voor een contract van lagere snelheid en een upgrade te betalen van 5euro per maand om die standaard 100/100 te halen. KPN wist op dat moment dus dat 100/100 de standaard was en geen upgrade en heeft mij wel meerkosten laten betalen voor die snelheid, dus betaal voor niets. Ook waren contracten toen qua kosten vergelijkbaar met nu (42,50 voor 100/100 internet en 43,50 voor 200/200), terwijl ik kon tekenen voor 78euro per maand voor 100/100, dus ze wisten dat ik ver boven de standaard prijs zat en de aanbieding dus heel ongunstig was ten opzichte van de markt…

Denk dat ik toch die geschillencommissie ga overwegen, de vooraf betaling lijkt behapbaar en dit lijkt me niet de juiste manier van klanten misleiden van KPN. Iemand al ervaring met de geschillencommissie voor dit soort dingen? Ben wel benieuwd :)

rvk01
Slimmerik
  • September 4, 2026

KPN wist op dat moment dus dat 100/100 de standaard was en geen upgrade en heeft mij wel meerkosten laten betalen voor die snelheid, dus betaal voor niets. 

Heb je nog terug kunnen kijken hoe en wie contact met jou op heeft genomen. Zoals ik al eerder zei, kan het ook gewoon een zzp verkoper (of externe callcenter) zijn geweest. 

Bijvoorbeeld…

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

KPN wist op dat moment dus dat 100/100 de standaard was en geen upgrade en heeft mij wel meerkosten laten betalen voor die snelheid, dus betaal voor niets. 

Heb je nog terug kunnen kijken hoe en wie contact met jou op heeft genomen. Zoals ik al eerder zei, kan het ook gewoon een zzp verkoper (of externe callcenter) zijn geweest. 

Bijvoorbeeld…

Ik heb wat gespeurd en volgens mij is het als volgt gegaan:
We waren in augustus 2025 aan het reizen en ik kreeg begin september toen ik thuis was de standaard maandelijkse mail dat mijn mobiel factuur klaar stond op mijn KPN (2 sept). Ik zie vervolgens dat ik 4 september inlogde omdat ik in mijn inbox de mail heb met "Nieuwe login bij KPN”. In de mijn KPN portal omgeving kreeg ik de aanbieding aangeboden dat ik ipv maandelijks mijn huidige contract te laten lopen ik het voor 24 maanden weer kon vastleggen, precies zoals die toen was en als ik dat zou doen ik dan 5 maanden lang 10euro korting zou krijgen, omdat ik weer 2 jaar commiteerde aan KPN. Het was dus geen callcenter of ZZP verkoper, maar in de portal zelf en heb toen online in die portal op 12 september de verlenging afgesloten.

rvk01
Slimmerik
  • September 4, 2026

Ok. Dan is het in ieder geval niet actief iemand (KPN of anders) die contact opgenomen heeft om je het contract 'in te praten'.

Helaas maakt KPN zelf bij die niet actieve aanbieding onderscheidt in oude en nieuwe abonnementen (want dan hadden ze bij jou beter geen verlenging kunnen zetten of dus de vernieuwing). Jammer dat KPN dat niet standaard doet.