Skip to main content

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook invloed op onze kosten. We passen onze prijzen in juli 2023 aan deze inflatie. We gebruiken daarvoor het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. Over 2022 is het inflatiepercentage 10.0%. 

 

Wijzigingen voor Internet, TV en Vast Bellen

We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor jou. Daarom veranderen we de prijzen met een lagere inflatiecorrectie van 6.4%. Ook zorgen we ervoor dat de verhoging nooit meer is dan € 4,- per maand per abonnement. 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hierover in juni informatie in een e-mail, brief of melding op je factuur. 

 

Wil je meer weten over alle wijzigingen per abonnement?

Bekijk dan onderstaande pagina's. Hier vind je alle informatie op veelgestelde vragen.  

 

Dat weet ik, maar heeft dat nu nog effect op de inflatiecorrectie dan?


Dat weet ik, maar heeft dat nu nog effect op de inflatiecorrectie dan?

Een lagere snelheid heeft een lagere prijs. En dus betaald u ook minder inflatiecorrectie. 

Het antwoord op de vraag zoals u hem bedoelt is: ja. 


Als ik downgrade naar 100/100 dan zou ik normaal gesproken €55 moeten betalen.
6,4% daarvan is nog steeds €3,50 correctie, scheelt dus maar 50 cent.

Mwoah, ook niet echt de moeite waard.


Als ik downgrade naar 100/100 dan zou ik normaal gesproken €55 moeten betalen.

Hoe bedoelt u dit? Als u een Hussel abonnement heeft, dan zou u € 47,50 moeten betalen voor 100 mbit. Indien u de nieuwste abonnementsvorm heeft betaald u € 42,50. 


Mooi om te zien dat de prijzen voor nieuwe abonnementen nog precies hetzelfde zijn. Het moge duidelijk zijn dat de hogere kosten voor KPN alleen leiden tot hogere prijzen voor de huidige klanten, maar niet voor nieuwe klanten (die ook nog eens extra cadeautjes krijgen).


Zegt u maar jij. 😉

Ik heb het Hussel abonnement van €60,86


Mooi om te zien dat de prijzen voor nieuwe abonnementen nog precies hetzelfde zijn. Het moge duidelijk zijn dat de hogere kosten voor KPN alleen leiden tot hogere prijzen voor de huidige klanten, maar niet voor nieuwe klanten (die ook nog eens extra cadeautjes krijgen).

Niks bijzonders, zo is het altijd al geweest. 


Ik heb het Hussel abonnement van €60,86

Dat is nu voor 1000 mbit? Alleen internet? Tv zit niet bij dit bedrag in?

Als u het terug zou zetten naar 100 mbit, dan zou u denk ik onder de 50 euro gaan betalen. Maar u kunt dat zelf zo nazien in MijnKPN. 


Ja, dat is de prijs voor het 1 Gb abonnement. Internet plus tv.
Als ik dit terugschroef naar 100/100 dan wordt er €8,72 van afgetrokken.

Dan kom ik op €52,14, de inflatiecorrectie wordt dan €3,33


@wjb gaat per 2 juli meer betalen, ...

Ik ga per 1 juli meer betalen. In principe per maand €3,97 meer maar ik verwacht de schade beperkt te kunnen houden tot €0,64.

@wjb

Verwacht jij dit te realiseren door de bekende wjb-truc toe te passen?  Dus eerst jouw abonnement omhoog en daarna meteen weer terug naar de oude snelheid?  

 

En @wjb ? 

Het is inmiddels 3 juli 2023. Is de bekende wjb-truc ook dit jaar weer gelukt? 


Vandaag verrast met een factuur die behoorlijk hoger is. Stilzwijgend en zonder enige vorm van tot mij gerichte communicatie is de prijs voor mijn TV abonnement aangepast. 

Ik verbaas mij er over dat ik geen e-mail/brief heb gekregen hierover. Dat is toch niet normaal? Of is dat het nieuwe normaal bij KPN? 


Hallo @Straatkast open gebroken op verschillende facturen is de inflactiecorrectie aangekondigd, ik meen op de facturen vanaf juni en juli voor het thuisabonnement.

 


Hallo @Straatkast open gebroken 

Een maand geleden stond bij mij het onderstaande in de persoonlijke e-mail met de factuuraankondiging. Dit zal bij jou niet anders zijn geweest.

Informatie over uw maandelijkse factuur van KPN Thuis

 


Ik zie het nu ook staan op de factuur van juni (nb. niet reeds in mei). Die van juli bevat meteen het verhoogde bedrag. De facturen krijg ik niet thuis, die zitten achter een inlogmuur. Ik kijk pas als er wat van mijn rekening is afgeschreven dat vreemd over komt. Zoals vandaag.

De mail met prijsverhoging krijg ik steevast elk jaar, maar dit jaar niet. Terug gezocht en niet gevonden. Goed om te zien dat het niet volledig stilzwijgend is gegaan.

Problem solved.


Vorig jaar was het inderdaad nog een prijsverhoging net als de jaren daarvoor, maar sinds de wijziging van de Algemene Voorwaarden eerder dit jaar kan er nu door KPN voor een inflatiecorrectie gekozen worden. De aankondiging stond niet alleen in de factuur (achter de inlogmuur) maar ook in de maandelijkse e-mail (in jouw mailbox). Vervelend zo’n verhoging maar je doet er niets aan.


Waarom moet ik een inflatie correctie betalen als ik nog een korting op mijn abonnement heb? Onder Inflatiecorrectie 2023 staat bij de kop Op Dit Moment Heb ik Een Korting. Blijf Ik Deze Houden - Heel DUIDELIJK - Als je op dit moment (juli 2023) nog een korting hebt op je abonnement, dan houdt je deze korting voor de afgesproken periode en met de afgesproken voorwaarden. Dus ik ga geen EUR.48,17 betalen als ik maar EUR.46,99 hoef te betalen! DUIDELIJK?

 

Admin: samengevoegd met lopend topic over dit onderwerp


Welke korting heeft u dan?


@YouisaJoke Je korting houdt je, die blijft hetzelfde.

De inflatiecorrectie wordt toegepast op de standaard abonnementsprijs, waarna jouw korting daar weer vanaf gaat.


Op de korting krijg je geen inflatiecorrectie.

Dat is wel vreemd.


Hoi @KPNisaJoke 
Het forum doet niets met prijzen je moet daarvoor bellen met de KPN

0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


In december tijdens black friday deal een actie afgesproken. Twaalf maanden voor 35,- euro. Volgens de website van KPN geldt de inflatiecorrectie niet voor mensen die een prijs afspraak hebben gemaakt. Maar volgens KPN is opeens de actie twaalf maanden voor 35,- euro geen prijs afspraak maar een korting.

Mocht ik er niet mee eens zijn moest ik volgens de klachtenservice maar een brief schrijven richting de geschillencommissie 😅


In december tijdens black friday deal een actie afgesproken. Twaalf maanden voor 35,- euro. Volgens de website van KPN geldt de inflatiecorrectie niet voor mensen die een prijs afspraak hebben gemaakt. Maar volgens KPN is opeens de actie twaalf maanden voor 35,- euro geen prijs afspraak maar een korting.

Mocht ik er niet mee eens zijn moest ik volgens de klachtenservice maar een brief schrijven richting de geschillencommissie 😅

Het klopt dat dat inderdaad een korting betreft. Kijk maar eens goed naar de kostenspecificatie op pagina 2 van jouw factuur.


In december tijdens black friday deal een actie afgesproken. Twaalf maanden voor 35,- euro. Volgens de website van KPN geldt de inflatiecorrectie niet voor mensen die een prijs afspraak hebben gemaakt. Maar volgens KPN is opeens de actie twaalf maanden voor 35,- euro geen prijs afspraak maar een korting.

Mocht ik er niet mee eens zijn moest ik volgens de klachtenservice maar een brief schrijven richting de geschillencommissie 😅

Het klopt dat dat inderdaad een korting betreft. Kijk maar eens goed naar de kostenspecificatie op pagina 2 van jouw factuur.

 

Dat KPN dat zo weg zet op een factuur heeft niks te maken met de actie die ik heb. Een kortingsacties zal zijn. De eerste 6 maanden 50% korting bijvoorbeeld. Een prijsafspraak is een afspraak voor een bepaalde tijd voor een vaste prijs.

 


In december tijdens black friday deal een actie afgesproken. Twaalf maanden voor 35,- euro. Volgens de website van KPN geldt de inflatiecorrectie niet voor mensen die een prijs afspraak hebben gemaakt. Maar volgens KPN is opeens de actie twaalf maanden voor 35,- euro geen prijs afspraak maar een korting.

Mocht ik er niet mee eens zijn moest ik volgens de klachtenservice maar een brief schrijven richting de geschillencommissie 😅

Het klopt dat dat inderdaad een korting betreft. Kijk maar eens goed naar de kostenspecificatie op pagina 2 van jouw factuur.

 

Dat KPN dat zo weg zet op een factuur heeft niks te maken met de actie die ik heb. Een kortingsacties zal zijn. De eerste 6 maanden 50% korting bijvoorbeeld. Een prijsafspraak is een afspraak voor een bepaalde tijd voor een vaste prijs.

En toch heb jij geen vaste van-voor prijs afgesproken maar een vaste basisprijs met een korting.

Daar komt bij dat die het abonnement voor 1 april 2023 is ingegaan en dat de inflatiecorrectie dus ook op jouw abonnement van toepassing is. De inflatiecorrectie wordt berekend over de basisprijs voor Internet en de basisprijs voor TV.

Ik ben overigens benieuwd waar jij gelezen hebt dat de inflatiecorrectie niet zou gelden voor de mensen die een "prijsafspraak" hebben want feitelijk hebben alle abonnees wiens vaste periode van het abonnement nog niet verlopen is een "prijsafspraak".


In december tijdens black friday deal een actie afgesproken. Twaalf maanden voor 35,- euro. Volgens de website van KPN geldt de inflatiecorrectie niet voor mensen die een prijs afspraak hebben gemaakt. Maar volgens KPN is opeens de actie twaalf maanden voor 35,- euro geen prijs afspraak maar een korting.

Mocht ik er niet mee eens zijn moest ik volgens de klachtenservice maar een brief schrijven richting de geschillencommissie 😅

Het klopt dat dat inderdaad een korting betreft. Kijk maar eens goed naar de kostenspecificatie op pagina 2 van jouw factuur.

 

Dat KPN dat zo weg zet op een factuur heeft niks te maken met de actie die ik heb. Een kortingsacties zal zijn. De eerste 6 maanden 50% korting bijvoorbeeld. Een prijsafspraak is een afspraak voor een bepaalde tijd voor een vaste prijs.

En toch heb jij geen vaste van-voor prijs afgesproken maar een vaste basisprijs met een korting.

Daar komt bij dat die het abonnement voor 1 april 2023 is ingegaan en dat de inflatiecorrectie dus ook op jouw abonnement van toepassing is. De inflatiecorrectie wordt berekend over de basisprijs voor Internet en de basisprijs voor TV.

Ik ben overigens benieuwd waar jij gelezen hebt dat de inflatiecorrectie niet zou gelden voor de mensen die een "prijsafspraak" hebben want feitelijk hebben alle abonnees wiens vaste periode van het abonnement nog niet verlopen is een "prijsafspraak".

https://www.kpn.com/service/internet2023.htm?campaignid=em:f4=inflatiecorrectie

Onder het kopje ik zie geen verhoging op mijn factuur.