Skip to main content
Vraag

Abonnement met glasvezel aangevraagd, maar glasvezel blijkt nog niet bij mij in huis te liggen

• April 21, 2026
  • 0 reacties
  • 7 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik loop tegen een nogal frustrerende situatie aan en hoop dat iemand hier dit herkent of advies heeft.

Wij hebben via de website een abonnement afgesloten voor glasvezel (€45 p/m, 200 Mbit), inclusief de actie waarbij je een Dyson Airwrap kon krijgen voor €80. Op basis van de postcodecheck werd aangegeven dat glasvezel beschikbaar was op ons adres, dus daar zijn we vanuit gegaan bij het afsluiten.

Nu blijkt echter dat de glasvezelkabel helemaal nog niet is doorgetrokken tot onze woning. Met andere woorden: we kunnen helemaal geen gebruik maken van glasvezel, terwijl dit wel zo werd gepresenteerd tijdens het bestelproces.

Mijn vragen:

- Hoe kan het dat de postcodecheck aangeeft dat glasvezel beschikbaar is, terwijl dit feitelijk niet zo is?
- Wat betekent dit voor ons afgesloten abonnement? Wordt dit automatisch omgezet naar DSL?
- En belangrijker: wat gebeurt er met de actie (Dyson Airwrap), die juist gekoppeld was aan het glasvezelabonnement?

We hebben dit abonnement afgesloten op basis van de informatie die door KPN is verstrekt. Het voelt daarom niet helemaal eerlijk als we nu geen gebruik kunnen maken van de voorwaarden en bijbehorende actie.

Ik hoor graag hoe KPN dit oplost, en of anderen dit ook hebben meegemaakt.

Alvast bedankt!