Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort verhuisd naar een nieuw appartement, alleen ondervind ik sinds het begin al problemen met de WiFi. Het probleem ligt namelijk bij het feit dat ik op mijn mobiel prima internet ontvang, maar ik op mijn laptop bepaalde beveiligde websites niet kan bereiken en het mij een “this site can’t be reached” scherm geeft. Ik heb meerdere dingen geprobeerd aan te passen op het modem maar niks lijkt te lukken, modem ook al 10 keer gereset, waar na het even voor 5 minuten werkt maar weer snel weg valt. Modem is een KPN Experia box v10, en ik gebruik ook wifi versterkers. Heeft iemand een oplossing voor mij?

Alvast bedankt

Hi ​@ArielB, welkom bij onze community. 

Ik denk uiteraard graag mee. Krijg je deze melding alleen op je laptop bij die websites? Op je mobiel dus niet? Maakt het ook uit als je op je laptop een andere browser probeert? De link naar een overzicht van browsers gaat naar een pagina van Seniorweb, het is echter geen hint naar je leeftijd. 

Laat je me weten hoe het afloopt? 

Stel je mobiel even in als hotspot, verbind je laptop met deze hotspot en controleer of je websites nu wel te zien krijgt.

Ik krijg de websites gewoon te zien op mijn mobiel en Wifi werkt prima. Het probleem ligt bij het feit dat ik op mijn thuisnetwerk niet bij deze websites kom, waar ik dat op andere wifi netwerken wel kan. Soms werkt het wel voor korte periodes, bijvoorbeeld na het resetten van het modem, maar valt daarna snel weer terug op wat het voorheen deed. Ik heb geprobeerd om de frequenties aan te passen in de hoop dat het daar mee te maken heeft, maar dit werkte helaas ook niet.

Ik krijg de websites gewoon te zien op mijn mobiel en Wifi werkt prima. Het probleem ligt bij het feit dat ik op mijn thuisnetwerk niet bij deze websites kom, waar ik dat op andere wifi netwerken wel kan. 

Iedereen kan dit dus wel zien vanaf de buitenkant (www.voorbeeld.nl) als het ware, alleen jij niet op je interne netwerk? Begrijp ik dit goed? 

Ja precies. Ik kan op andere netwerken met mijn laptop prima alles bereiken, alleen zodra ik verbind met mijn thuisnetwerk kom ik niet langer meer bij deze websites, dit zijn trouwens meestal websites waar je moet inloggen. Maar dit geld alleen voor mijn laptop, op mijn telefoon kan ik alles gewoon prima bereiken ook deze websites.

ik heb ook onlangs laptops van andere mensen gebruikt om te kijken of het aan mijn eigen laptop ligt, maar deze laptops ervaren hetzelfde probleem.

Kun je op het modem inloggen en ipv6 uitzetten? 

Ja precies. Ik kan op andere netwerken met mijn laptop prima alles bereiken, alleen zodra ik verbind met mijn thuisnetwerk kom ik niet langer meer bij deze websites, dit zijn trouwens meestal websites waar je moet inloggen. Maar dit geld alleen voor mijn laptop, op mijn telefoon kan ik alles gewoon prima bereiken ook deze websites.

ik heb ook onlangs laptops van andere mensen gebruikt om te kijken of het aan mijn eigen laptop ligt, maar deze laptops ervaren hetzelfde probleem.

En dit geldt ook alleen als ze verbonden zijn met je eigen thuisnetwerk? Dan vermoed ik namelijk dat je IP-adres op deze website op een black list staan, weliswaar onterecht. Kan het zijn dat deze websites bij dezelfde webhosts zijn ondergebracht? 

Reageer