Ik heb onlangs een brief van KPN ontvangen dat binnen een maand de internetsnelheid verhoogd gaat worden van 100 Mbit naar 200 Mbit. Nu heeft mijn buurman vorig jaar een gratis verhoging gehad van 100 Mbit naar 1000 Mbit. We hebben alle twee hetzelfde Hussellabonnement. Mijn vraag: waarom is er onderscheid tussen de ene klant en de andere?
Buurman heeft een hogere upgrade internetsnelheid gehad, waarom ik niet?
Beste antwoord door Noordzee
Hallo
De abonnementen van jou en jouw buurman zijn mogelijk toch niet helemaal hetzelfde. Er kan bv een verschil zijn in de einddatum van het contract. Of er is een verschil in hoe lang je al klant bent. Dit soort acties doet KPN om klanten te behouden. Met zo’n gratis verhoging van de internetsnelheid zal je niet snel de neiging hebben om over te stappen naar een concurrent.
Voor de rest lijkt het ook op willekeur. Ik had een jaar geleden nog 50 Mbit/s en ik heb in juni 2023 uiteindelijk zelf maar mijn abonnement verlengd op gunstiger voorwaarden tegen een lagere prijs.
Maar ik heb ook het idee dat klanten die al heeeeeeel lang klant zijn juist minder profiteren van gratis verhogingen vanuit KPN. KPN zal incalculeren dat deze klanten niet snel zullen overstappen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.