Skip to main content
Vraag

De verdeelkast voor mijn huis staat op een onhandige plek

• April 15, 2026
  • 17 reacties
  • 151 keer bekeken

Voor ons huis staat een verdeelkast, precies voor het pad naar onze voordeur. We wonen er nog maar kort, dus ik kan de geschiedenis niet. Blijkbaar hebben de vorige bewoners er geen probleem mee gehad. Maar ik vind het een "bijzondere" plek.

Hij is wat scheef gezakt, dus waarschijnlijk al oud.

Als hij 40cm opgeschoven kan worden, is er niets meer aan de hand. Maar mogelijk is hij zelfs helemaal niet meer in gebruik.

Dit lijkt de plek om te vragen of hier iets aan gedaan kan worden.

17 reacties

• April 15, 2026

Da’s inderdaad wel een wat bijzondere situatie.
Wat was er eerder, de kast of het straatje ?

Maar, dit is zo te zien een kast van de lokale kabel club.
Hier op te zoeken welke dat zal zijn :
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/
( voor zo ver nog niet bekend )

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

Schilderen of een plantje ervoor.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 15, 2026

dit is inderdaad zoals ​@KeesYagi  ook al aangeeft, geen verdeelkast van KPN. dit is een verdeelkast van de lokale Coax aanbieder, in de meeste gevallen Ziggo of eventueel Delta.

je zult bij hun hiervoor moeten aankloppen om deze te laten verplaatsen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2026

Ok, zou dan Ziggo moeten zijn. Fijn, ga ik daar aankloppen.

Dat idee van een plantje ervoor houd ik in gedachten 😂

Bedankt!!

• April 15, 2026

Ik zou er direct even iets voor zetten, die staat echt op een vervelende plek, als je even niet oplet . . . 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Opa Smurf, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht word. Ik hoop dat ze een goede oplossing hebben!

Het scheelt dat je met de auto eerst door het perkje moet om er tegenaan te rijden😅

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2026

Nou, misschien andersom, als ik er met de auto bij kon komen, kon ik hem per ongeluk raken. Dan kwam de eigenaar vanzelf 😂

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2026

Overigens natuurlijk meteen kontect met Ziggo gezocht, kan ook alleen maar via forum. Nog niks gehoord

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 17, 2026

Nou, misschien andersom, als ik er met de auto bij kon komen, kon ik hem per ongeluk raken. Dan kwam de eigenaar vanzelf 😂

En behalve de eigenaar ook enkele van jouw buren. 🥹

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 17, 2026

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de oprit (oftewel, er is geen oprit, het is geen legale manier om met een auto van het perceel naar de straat te rijden) eerder is aangelegd dan de Ziggo kast. Het moedwillig vernielen van andermans eigendom leidt niet alleen tot een aanzienlijke schadeclaim, maar kan ook strafrechtelijke gevolgen hebben.

• April 17, 2026

Ik denk dat de vraagsteller een grapje maakte :-)
Of althans een poging daar toe.

Maar, vraag ik me nog steeds af :

Wat was er eerder, de kast of het straatje ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

Natuurlijk een geintje. Het leven is al serieus genoeg, toch?

Mijn 'probleem' is dat ik de geschiedenis niet weet. Geen idee wat er het eerst was. Hoewel het me logisch lijkt dat het pad van later datum is. Maar dit is de situatie nu, en het is ook wel de meest logische plek voor het pad.

• April 18, 2026

Mogelijk is het te zien in de historie van G*maps.
Of in topotijdreis.nl - luchtfoto’s.

Len B
Topper
  • Topper
  • April 18, 2026

,, Als hij 40cm opgeschoven kan worden, is er niets meer aan de hand. ‘’ !

Met die 40 cm opschuiven [richting buren ?] is dan de gedachten erachter , ,,gedeelde smart is halve smart’’ ?  😉 😁 !

Misschien is hij inderdaad helemaal niet meer in gebruik en lost het probleempje vanzelf op.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

De voordeur van de buren is helemaal aan de andere kant. En 40cm verder staat hij precies halverwege de scheiding, bij de het. Dus m I. een prima oplossing (buren zijn eens). Maar altijd in voor nieuwe ideeen , en grappen. 🤗

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

De vriegste luchtfotos op topo tijdreis 2006 is het pad naar de voordeur al te zien

Streetview 2009 laat het kastje al zien.

Dus idd al heel lang, deze situatie.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

@Opa Smurf Het is aannemelijk dat de straatkasten al bij de aanleg (jaren '70-'80) geplaatst zijn. De locaties werden destijds toegewezen door gemeenten of andere overheden. Wie het niet eens was met de toewijzing, moest bezwaar aantekenen. Je kunt in de Kadaster-viewer opzoeken wanneer je huis gebouwd is, maar het is uiterst onwaarschijnlijk dat iemand destijds geen bezwaar zou hebben gemaakt als een kabelmaatschappij met een kast de ingang blokkeerde.