Skip to main content
Beantwoord

Dringende wens om op de KPN Box 14 lampjes uit te kunnen zetten

• 10 juni 2025
  • 10 reacties
  • 117 keer bekeken

In het forum zag ik al diverse topics om de led "feestverlichting” op de KPN box uit te kunnen zetten. Dan bedoel ik niet afplakken met zwart tape, nee gewoon softwarematig uitschakelen.

Ik heb met een 4GB glasvezelverbinding inmiddels de Box 14 in gebruik en ervaar een zee van licht aan rechter- en linker zijkant. Zou erg fijn zijn als dat te dimmen/uit te schakelen was zodat het modem niet constant aandacht trekt als je het niet verstopt.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Marlon92 schreef:

Het zou zomaar kunnen dat da technisch onmogelijk is om dat te maken. Als er bij het ontwerp van de printplaat in dat modem geen rekening mee gehouden is, dan kan het waarschijnlijk gewoon niet. 

KPN kan de leds ook laten knipperen, dan lijkt het me dat ze ook uit kunnen worden gezet. Maar ben geen ontwikkelaar.

Bekijk origineel

10 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3094 reacties
  • 10 juni 2025

Helaas zal deze functie nooit of niet op korte termijn beschikbaar komen. Als u een rolletje zwarte elektrotape haalt, kunt u deze netjes op maat knippen en eroverheen plakken. Elektrotape laat geen licht door en blindeert volledig. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 juni 2025

Zoals ik al in mijn post opmerkte: afplakken wil ik niet, dus dat is geen optie. De modems van Ziggo en Odido geven de gevraagde voorziening wel, dus zoals aangegeven toch een absolute wens bij KPN.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • 10 juni 2025

De wens is bekend, je bent niet de eerste. Tot op heden is er niks mee gedaan. Gok dat het geen grote prioriteit heeft.

Op dit forum zijn we vooral gericht op oplossingen. Vandaar dat het stukje tape toch voorbij komt.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1421 reacties
  • 10 juni 2025

Wel vreemd, op een FritzBox zit die optie er wél, dimmen of helemaal uitzetten. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 580 reacties
  • 10 juni 2025

Op de SW2 punten kun je deze ook dimmen of uitzetten, moet op een modem dan toch ook mogelijk zijn?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • 10 juni 2025
j3roentje schreef:

Op de SW2 punten kun je deze ook dimmen of uitzetten, moet op een modem dan toch ook mogelijk zijn?

Nee. Dat is het niet. Mogelijk gaat het straks wel kunnen als de KPN Software straks overal op staat en het ontwikkelteam echt aan dit nieuwe dingen kan zitten. Maar denk niet dat het hoog op het lijstje staat. 

• 6889 reacties
  • 10 juni 2025

Het zou zomaar kunnen dat da technisch onmogelijk is om dat te maken. Als er bij het ontwerp van de printplaat in dat modem geen rekening mee gehouden is, dan kan het waarschijnlijk gewoon niet. 

Leen59
Wijsgeer
  • 1105 reacties
  • 10 juni 2025

De leds worden waarschijnlijk softwarematig aangestuurd, dus technisch mogelijk lijkt mij.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 juni 2025

Het lijkt me sterk dat het niet mogelijk is want:1. In de originele (fabrieks-) versie van de software kan het wel en 2. de mogelijkheid staat zelfs genoemd in de handleiding die bij het modem zit (“dubbel functie van de wifi-knop: kort indrukken om leds te doven"), maar dat blijkt helaas niet te werken. Dus het kan vrijwel zeker, alleen ondersteund de KPN interface c.q. software het niet.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • Antwoord
  • 10 juni 2025
Marlon92 schreef:

KPN kan de leds ook laten knipperen, dan lijkt het me dat ze ook uit kunnen worden gezet. Maar ben geen ontwikkelaar.

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic