Heb je al geprobeerd om de wifi van het modem uit te schakelen?
Wat is het probleem? Waarom werkt het niet? Welke firmware staat er op de Experiabox? Met de nieuwe firmware zal het WiFi niet meer uitgaan.
Inloggen op het modem via http://192.168.2.254. Lukt dat?
Heb je een bekabeld aangesloten pc of laptop?
Beste @AGDP het wifi-knopje op het modem, de middelste, ingedrukt houden tot het wifilampje uit gaat.
Power: groen
WiFi: blauw
Verbinding: groen
Als bij verbinding groen (het 4e lampje) brandt heeft een draadloos apparaat verbinding met je wifipunt, dan werkt het toch goed.
Het derde lampje behoort niet te branden, maar dat meldt je ook niet.
Hi @AGDP! Is het inmiddels gelukt om de wifi werkend te krijgen?
Zo niet, dan geef ik je als tip ook ons artikel over de Experia Wifi instellingen mee. Daar vind je hoe je op de Experia Wifi in kunt loggen en instellingen aan kunt passen, mocht dat nodig zijn en helpen.
Ook staat daar uitleg over de lampjes!
Hier ook wat tips voor het oplossen van slechte en wegvallende wifi, mocht je de wifi zo optimaal mogelijk willen krijgen.
Hopelijk werkt alles daarna zoals het hoort! Mocht het toch nog niet lukken,
Wat is het probleem? Waarom werkt het niet? Welke firmware staat er op de Experiabox? Met de nieuwe firmware zal het WiFi niet meer uitgaan.
Dan ben ik hier ook benieuwd naar.
Beste Sanne,
De Experia Wifi's had ik enige jaren terug gratis gekregen van KPN en ongebruikt uit de doos genomen. Wat blijkt, er was er een defect?
Kreeg hiervoor geen nieuwe, dus een in de KPN winkel gekocht €15. Na installeren functioneren de Experia Wifi's perfect.
Eind goed al goed...
Gelukkig, fijn dat het toch op die manier opgelost kon worden. Bedankt voor het terugkoppelen en fijne feestdagen gewenst!