Skip to main content
Beantwoord

Google denkt dat ik in Rusland ben

• July 11, 2026
  • 32 reacties
  • 488 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

• August 27, 2026

Daar in zie ik niets over een andere zoekmachine ( ja er zijn er meer gelukkig ! )

Dan een andere (te) voor de hand liggende gedachte, wat zeggen de diverse IP naar locatie sites er van ?

rvk01
Slimmerik
  • August 27, 2026

Dan een andere (te) voor de hand liggende gedachte, wat zeggen de diverse IP naar locatie sites er van ?

Dat is al besproken maar helaas houdt Google zijn eigen locatie-database bij.

https://support.google.com/websearch/workflow/9308722?hl=nl

@Joost_E Ik vraag me wel nog even het volgende af…

Wat zie jij als je met de browser naar maps.google.com gaat en op huidige locatie icoontje drukt (rechtsonderin)?? Als de browser dit tegenhoudt kun je instellen dat b.v. Windows dit toe mag staan.

Welke locatie krijg je dan?

PS. Het hoeft niet eens alleen een IP probleem te zijn want Google maakt ook gebruik van je wifi gegevens (MAC & SSID) om de locatie te bepalen. Als je wifi aan hebt staan op de computer, kun je het dan eens met wifi uit proberen (dus bekabeld en wifi uit)?

• Auteur
  • Helper
  • August 27, 2026

Als ik incognito naar maps.google.com ga kom ik uit in Rusland (Москва) 

Het ligt niet aan mijn apparaat zijn MAC/SSID, want het is op meerdere apparaten het geval (3 laptops, 1 vaste pc, 2 telefoons). Op 4G is het probleem weg. 

Net ook even bewust op mijn vaste pc (deze heeft bekabelde verbinding) incognito naar maps gegaan, en ook daar dezelfde locatie in Rusland (Москва), dus het is ook niet WIFI specifiek als dat om een of andere reden mogelijk zou kunnen zijn.  

rvk01
Slimmerik
  • August 27, 2026

Het ligt niet aan mijn apparaat zijn MAC/SSID, want het is op meerdere apparaten het geval (3 laptops, 1 vaste pc, 2 telefoons). Op 4G is het probleem weg. 

Ik bedoel dus de MAC/SSID van de router/wifi.

Net ook even bewust op mijn vaste pc (deze heeft bekabelde verbinding) incognito naar maps gegaan, en ook daar dezelfde locatie in Rusland (Москва), dus het is ook niet WIFI specifiek als dat om een of andere reden mogelijk zou kunnen zijn.  

Als je wifi niet aan had dan is het dat ook niet. En in privaat venster wordt locatie/wifi ook niet doorgegeven door de browser.

Dan moet het het IP adres zijn. 

• Auteur
  • Helper
  • August 27, 2026

Ik heb nog maar een keer het formulier bij Google ingevoerd, maar ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee :’) 

Is de enige andere optie die ik heb van provider switchen in de hoop dat ik dan een ander publiek IP adres krijg? Voelt ook wel erg omslachtig, en ik wil eigenlijk niet weg bij KPN. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 27, 2026

misschien kan ​@Raymondt nog wat zeggen of anders

@Vulpen 

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • August 27, 2026

Hi ​@Joost_E , 

Ik heb het nogmaals even bij mijn collega's neergelegd, in de hoop dat zij nog iets kunnen betekenen, al zijn we uiteraard helemaal afhankelijk van Google, maar we doen ons best.