Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

  • 22 May 2024
  • 72 reacties
  • 3339 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

Een gratis verhoging van je internetsnelheid. Sommige klanten ontvangen hierover persoonlijk bericht. Er komen geregeld vragen over voorbij in de community. Daarom wijden we dit artikel aan meer informatie en de meest gestelde vragen.

 

Gratis snelheidsverhoging

Verschillende klanten ontvangen persoonlijk bericht via e-mail of brief, met een gratis verhoging van hun internetsnelheid. Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.

De snelheidsverhoging betreft dus maatwerk en is afhankelijk van het abonnement. 

Deze persoonlijke actie is niet alleen voor wie glasvezel heeft. In oktober en november 2023 is een soortgelijke actie geweest voor klanten op een koperverbinding: zij gingen gratis van 50 naar 100 Mbit/s.

Ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid.

Voorbeeld van zo'n e-mail of brief

 

Wanneer wordt mijn snelheid verhoogd?

Heb je een brief of e-mail ontvangen over een gratis snelheidsverhoging? Dan verhogen we snelheid binnen een maand. Je hoeft zelf niets te doen. Je hoeft ook je abonnement niet te veranderen, dit blijft hetzelfde.

Kijk ook even goed in je brief of e-mail, of er een bepaalde datum genoemd wordt.

Wat kan de gratis snelheidsverhoging in de weg zitten?

Heb je een wijziging in je abonnement gedaan die nog niet klaar is, dan kan het langer duren voordat je de hogere snelheid krijgt. De openstaande wijziging moet eerst klaar zijn.

Verander je zelf je abonnement naar een nieuwer of ander type, nadat je dit bericht al gehad hebt? Dan krijg je de snelheid die hoort bij het door jou nieuw gekozen abonnement.

 

Wat kost de extra snelheid? 

Niets, de snelheidsverhoging is gratis. Je behoudt hetzelfde abonnement en de prijs blijft hetzelfde, zo lang je zelf geen wijzigingen doet. 

 

Ik heb geen mail ontvangen, kan ik ook de extra snelheid krijgen?

De gratis snelheidsverhoging is echt een persoonlijk aanbod en kan niet op een andere manier aangevraagd worden.

Wil je toch een hogere internetsnelheid hebben of weten wat de mogelijkheden zijn? Kijk dan in MijnKPN om te zien wat de opties zijn op jouw adres. Je kunt voor hulp hierbij ook bellen met de klantenservice.

Dankjewel Maja ,Ik heb de klacht zojuist ook ingediend.

De dame die meldde om de mail te sturen naar opzeggen@kpn.com , zei dat ik het verhaal moest toe lichten en de brief die ik ontvangen had naar hun moest sturen. Ik heb meerdere keren in de mail duidelijk aangegeven dat ik NIET aan het opzeggen was. Na het versturen van de mail, ontving ik een automatic reply dat ze gingen opzeggen binnen 14 dagen. Weer met de klantenservice gebeld en toegelicht hele verhaal, en gemeld dat ik NIET aan het opzeggen was. Hij had met een collega overlegd of zij een mail konden sturen dat het niet opgezegd wordt, dit kon niet, maar verzekerde mij .. dat het niet zo maar opgezegd wordt omdat ik langdurig klant ben. Nou laten we hopen dat dit het geval is. 

wordt vervolgd

Eva


Dat je schrikt van de auto reply begrijp ik heel goed @Inhoud submappen outlook, gelukkig zal je mail door een medewerker worden gelezen die echt wel zal snappen dat je NIET op wil zeggen! Ik hoop dat je klacht snel en naar tevredenheid behandeld gaat worden 🙂


Ik heb dezelfde ervaring als vele andere abonnees. Ik zou een verdubbeling naar 200 Mbps krijgen. Ik heb dat via OOKLA ook 1 keer gezien. Nu als ik meet is het nog geen 100 Mbps. Ik heb contact gehad met een KPN service persoon. Eerst moest ik mijn glas naar UTP interface 2 minuten uitzetten. Toen dat niet hielp moest ik de Experia box resetten, toen dat niet hielp moest ik de Experia maar een monteursreset geven. Daarbij zou ik wel dan mijn port forwarding rules verliezen. Ik wilde dat niet op dat moment. Toen werd mij een Experia V12 aangeboden, maar die moest ik dan wel zelf ophalen bij een servicepunt, maar de medewerker kon mij niet vertellen of er een in voorraad was.

Eindconclusie: blij gemaakt met een dooie mus.

 


Goedenavond @JanKra :)
Eerste waar ik benieuwd naar ben; hoe meet je deze snelheid? Met een bekabelde verbinding of via de wifi? En heb je ook al eens in MijnKPN gekeken? Daar kun je je abonnement bekijken en daar wordt ook aangegeven welke snelheid je op dit moment hebt. Ben benieuwd naar je bevindingen!


Hallo Jan, ik meet de snelheid bekabeld met OOKLA. En ja, de kabel zit direct in de Experia.


Hallo Jan, ik meet de snelheid bekabeld met OOKLA. En ja, de kabel zit direct in de Experia.

En wat wordt er aangegeven in MijnKPN?


In Mijn KPN staat bij mijn abonnement 100/100. dat heb ik de medewerker ook aangeven. Maar dan wordt er gezegd dat het technisch wel goed staat. Nou in ieder geval niet administratief juist en ook niet technisch gekregen. Slechts 1 dag heeft het gedraaid op hogere snelheden.

Ik weet niet hoe ik dit rechtgezet krijg. Ik overweeg dan maar een klacht aan te maken.

Grts, JP


In Mijn KPN staat bij mijn abonnement 100/100. dat heb ik de medewerker ook aangeven. Maar dan wordt er gezegd dat het technisch wel goed staat. Nou in ieder geval niet administratief juist en ook niet technisch gekregen. Slechts 1 dag heeft het gedraaid op hogere snelheden.

Ik weet niet hoe ik dit rechtgezet krijg. Ik overweeg dan maar een klacht aan te maken.

Grts, JP

Wat ik je in dat geval zou willen vragen, is om hier een eigen topic voor aan te maken @JanKra. Vul dan meteen je forumprofiel in zodat we met je mee kunnen kijken, dan ben ik er zeker van dat we hier een oplossing voor zullen vinden!


Beste Jana & Maja,

Inmiddels werd ik vandaag gebeld , door iemand va KPN van de afd survey's , vandaag eindelijk, had ook mede te maken  omdat ik ook een review gegeven op de klanten service survey van contact met klanten service. Meneer had zich verdiept in de klachten formulier en ook de review nav de survey. Medewerkers zouden op de hoogte moeten zijn volgens meneer. Probleem voor nu eindelijk opgelost. Medewerkers klanten service zullen beter geïnstrueerde worden heeft meneer ook beloofd. Tevens ook een mail ter bevestiging dat het kosteloos is : Sneller Internet tot 200 Mbit/s € 0,00 . Heb nu eindelijk mijn upgrade 50 mbit/s naar 200 mbit/s. Zojuist een speedtest gedaan en idd sneller. Speedtest gedaan 170.8 down 138,2 up maar dit is via WIFI dus iets trager als je zonder kabel het doet. 

Dus tip aan allen: vul aub ook de survey over je ervaring met klanten service (deze ontvang je in een mail als het goed is) heb het na 3 X bellen ontvangen, naast uiteraard de klachten formulier welk geadviseerd is door de moderators op deze forum.

En nu hopen dat de afd opzeggen nav advies klantenservice, vooralsnog mij niet opzeggen 😅.

Dank voor jullie hulp en belangrijke informatie voor en van allen op deze forum 🙏🏼

Grt

Eva

 


@Falco75 Er wordt een monteursafspraak ingepland wanneer we een klant moeten overzetten van GPON naar XGSPON

 

Vanmorgen is de monteur geweest, GPON is overgezet naar XGSPON. Was nog wel een beetje gedoe want de snelheid werd (en wordt) nog niet gehaald, iets met een probleem in de backoffice/abonnement setting. Ik zit nu echter rond de 400-500 Mb van de 1 Gb, blijkbaar moet dat nog recht trekken. Ik kreeg van de monteur het advies gelijk morgenochtend te bellen mocht ik niet minimaal 800-900 halen morgenochtend.

Ben benieuwd dan naar morgenochtend, ik weet niet zo goed wat er overnacht nog zou kunnen wijzigen, maar we gaan het zien.


Wat ik ook nog raar vind is de Retransmission in de speedtest, dat was voorheen altijd 0.00%. Blijkbaar meer package loss of iets. Test is bedraad op mijn thuisnetwerk achter het KPN modem (eigen router in gebruik achter de KPN box 12).

 

 


De KPN glasvezel speedtest heeft weer andere waarden, toch wel raar of hoort dat zo?

 

 


Hmmm, ik vrees dat ik het opgelost heb, mijn huidige hoofdrouter (Netgear r7800 met daarop Openwrt) is helaas te traag voor dit soort snelheden blijkbaar. Deze test is met een kabel rechtstreeks in de box 12…

 


Hi Falco, zo te zien heb je de oorzaak gevonden. Ik geloof echter wel dat die router het wel aankan als ik naar de specificaties kijk, dus misschien toch een kwestie van configureren. Wij hebben ook een handige topic over eigen routers hierover waar je eventueel ook je vraag kan stellen hierover. 


Hi Falco, zo te zien heb je de oorzaak gevonden. Ik geloof echter wel dat die router het wel aankan als ik naar de specificaties kijk, dus misschien toch een kwestie van configureren. Wij hebben ook een handige topic over eigen routers hierover waar je eventueel ook je vraag kan stellen hierover. 

Bedankt voor je reactie! Ik dacht dat het bedraad ook wel ging lukken met de Netgear r7800 inderdaad, maar vooralsnog dus niet. Zijn er wellicht nog configuratie tips waar ik overheen heb gelezen?

Voor de duidelijkheid, ik heb de r7800 dus achter de box 12 aangesloten. Van box 12 LAN naar r7800 WAN. De rest van de apparaten (bedraad en draadloos) in mijn thuisnetwerk zitten achter de r7800 muv de kpn tv ontvanger, die zit rechtstreeks in de box 12.

Dit volgens deze uitleg:

 

En dan eigenlijk dit plaatje.

Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de KPN TV ontvangers

 


Stel gerust je vraag in dat topic, daar zijn veel users die een boel weten over de configuratie van eigen routers. Dan blijft het hier ook overzichtelijk en on-topic.


Beste Jana & Maja,

Inmiddels werd ik vandaag gebeld , door iemand va KPN van de afd survey's , vandaag eindelijk, had ook mede te maken  omdat ik ook een review gegeven op de klanten service survey van contact met klanten service. Meneer had zich verdiept in de klachten formulier en ook de review nav de survey. Medewerkers zouden op de hoogte moeten zijn volgens meneer. Probleem voor nu eindelijk opgelost. Medewerkers klanten service zullen beter geïnstrueerde worden heeft meneer ook beloofd. Tevens ook een mail ter bevestiging dat het kosteloos is : Sneller Internet tot 200 Mbit/s € 0,00 . Heb nu eindelijk mijn upgrade 50 mbit/s naar 200 mbit/s. Zojuist een speedtest gedaan en idd sneller. Speedtest gedaan 170.8 down 138,2 up maar dit is via WIFI dus iets trager als je zonder kabel het doet. 

Dus tip aan allen: vul aub ook de survey over je ervaring met klanten service (deze ontvang je in een mail als het goed is) heb het na 3 X bellen ontvangen, naast uiteraard de klachten formulier welk geadviseerd is door de moderators op deze forum.

En nu hopen dat de afd opzeggen nav advies klantenservice, vooralsnog mij niet opzeggen 😅.

Dank voor jullie hulp en belangrijke informatie voor en van allen op deze forum 🙏🏼

Grt

Eva

 

Ik heb een vergelijkbaar issue. Vorige week maandag de klantenservice gebeld (2x) en navraag gedaan. Ze konden niet terugzien dat ik een mail van hun ontvangen had. Wel zagen ze dat ik begin mei een brief ontvangen heb. De dame vertelde dat het niet doorvoeren van de gratis verhoging en zoekgeraakte communicatie vaker voorkomt en dat een collega met een melding bezig is. Mijn gegevens zouden aan de melding gekoppeld worden. Heb hier nog niets van teruggezien. 

Dankzij deze aankondiging ben ik het één en ander gaan vergelijken en blijkt dat ik nu best wel veel betaal voor wat ik krijg. Ik wacht nog rustig af. 


Ik ben oud Telfort-klant en nu een jaartje KPN-glasvezel klant. Ik haal al die tijd de volgende snelheden (gemeten bekabeld op KPN speedtest website):

  • download: 62.5 Mbps
  • upload: 83.5 Mbps

Op 21-6-2024 ontving ik van KPN een e-mail:

Hogere snelheid, dezelfde prijs
Binnen 7 dagen verhogen we je snelheid. Deze snelheid zie je terug op je eerstvolgende factuur. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Alles blijft hetzelfde, dus ook je maandbedrag.
 
Hou je mailbox in de gaten
Want je kan pas sneller internetten nadat je onze bevestigingsmail hebt gehad. Is je internet niet sneller? Zet dan je modem uit en weer aan.

Veel plezier met je kadootje!

Ik heb sindsdien niets gehoord (ik houd mijn mailbox elke dag 'in de gaten'). 
Op mijn factuur van juli 2024 staat niets over een snelheid(sverhoging), sterker nog; er staat 'internet' als dienst, geen snelheid vermeld. Uiteraard staat er wel 'We hebben onze prijzen aangepast met een inflatiecorrectie' dus dat gaat gelukkig wel goed ;-)

Iemand een idee hoe lang '7 dagen' bij KPN duurt? En hoe lang ik mijn mailbox nog 'in de gaten' moet houden? Ik heb mijn modem al uit- en weer aangezet; geeft geen verschil.


@Frits23 Het kan verschillende oorzaken hebben.  Dat kan de klantenservice voor je nakijken.

Ik zou even bellen als ik jou was → 0800 0402 . 

Als dat geen optie is, kun je het beste hier een eigen topic voor aanmaken.  


Hoi Frits,

 

Ik heb een vergelijkbaar verhaal. Wacht eigenlijk al sinds mei(!). Vorige week twee keer gebeld, maar de verbinding werd wederom verbroken. Op MijnKPN staat nog steeds 50Mbit/s download en 5Mbit/s upload. Jammer, de actie leek mij een leuke verhoging. Ik kan wachten tot ik een ons weeg, heb  het wachten maar opgegeven en ga ook niet moeilijk doen door een klachtenprocedure te starten om iets sneller internet te krijgen. 


Sinds mei wachten is een hele tijd. Mijn advies zou zijn toch nogmaals te bellen met ons gratis nummer 0800-0402. Mocht je er dan toch niet uitkomen? Maak dan een eigen topic aan zodat er gekeken kan worden waaro de wijziging bij jou niet is doorgevoerd @Sa78 


Odido verhoogd nu de internetsnelheid voor alle klanten zowel oud als nieuw. Misschien en mooi streven voor KPN om dit ook bij al hun klanten te doen i.p.v. deze loterij!


Reageer