Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

• May 22, 2024
  • 338 reacties
  • 14573 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Toon eerste bericht

338 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 14, 2026

Goedemorgen ​@KoosCar,

Begrijpelijk dat dit ontzettend frustrerend voor je is, zeker als je al lange tijd klant bent en al meerdere keren contact hebt gehad zonder dat het is opgelost. Het is absoluut niet onze bedoeling dat je je niet geholpen voelt.

We helpen je hier graag verder, maar om dat goed te kunnen doen is het echt nodig dat we dit in één topic houden. In je bestaande topic van twee maanden geleden zijn aanvullende vragen gesteld die nodig zijn om te bepalen waar het probleem precies zit. Zolang die informatie ontbreekt, kunnen we helaas geen volgende stappen zetten.

Wil je daarom alsjeblieft reageren in dit topic en daar de openstaande vragen beantwoorden?
20 Mbps terwijl ik 100 zou moeten ontvangen | KPN Community

Lukt dat niet of vind je dat lastig, dan is een belafspraak met de klantenservice het enige goede alternatief. Dan kan alles stap voor stap met je worden doorgenomen.

We helpen je graag, maar daar hebben we wel jouw medewerking bij nodig. Samen komen we dan verder.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bedankt voor het doorsturen van de e-mail ​@Internet12345. De e-mail die jij hebt ontvangen gaat over de omzetting van de koperverbinding naar een glasvezel aansluiting. Het is helaas geen aankondiging van een snelheidsverhoging naar 200mbit. Het betreft een informatief stukje tekst over de mogelijkheden die een glasvezelverbinding kan opleveren.  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Naar aanleiding van de laatste communicatie die jij van uit KPN hebt ontvangen, is het inderdaad duidelijk geworden dat jij recht hebt op een gratis verhoging. Binnen 2 werkdagen zal de upgrade zichtbaar zijn voor jou in MijnKPN. ​@Internet12345 

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 28, 2026

Ik vraag me af wanneer  ikin mijn postcode gebied een een hogere snelheid krijg. ik kan via  Odido gewoom 4 GB krijgen. niet dat ik persé een hogere snelheid nodig heb. Maar het zou fijn zijn als de keuze er wel is.

• January 28, 2026

Heb je de nieuwste abonnementsvorm? Want 4 gbit kan alleen bij de nieuwste abonnementsvorm. Als jij een ouder abonnement hebt zie je inderdaad 4 gbit niet staan in MijnKPN. 

Erwin van KPN
Moderator

@dRichardK  Ik heb even snel gekeken.  Er is maximaal 1GB haalbaar in jouw postcode gebied.  Dat is een indicatie dat de centrale nog niet over 4GB techniek beschikt. 

Ik zie nog geen planning dat dit op korte termijn gaat veranderen.  Dus wat KPN betreft is dit voorlopig de maximale snelheid. 

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 28, 2026

Ik vraag me af wanneer  ikin mijn postcode gebied een een hogere snelheid krijg. ik kan via  Odido gewoom 4 GB krijgen. niet dat ik persé een hogere snelheid nodig heb. Maar het zou fijn zijn als de keuze er wel is.

Heb je de nieuwste abonnementsvorm? Want 4 gbit kan alleen bij de nieuwste abonnementsvorm. Als jij een ouder abonnement hebt zie je inderdaad 4 gbit niet staan in MijnKPN. 

vorig jaar afgesloten, dus neem aan dat dat een nieuwe vorm is.

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 28, 2026

@dRichardK  Ik heb even snel gekeken.  Er is maximaal 1GB haalbaar in jouw postcode gebied.  Dat is een indicatie dat de centrale nog niet over 4GB techniek beschikt. 

Ik zie nog geen planning dat dit op korte termijn gaat veranderen.  Dus wat KPN betreft is dit voorlopig de maximale snelheid. 

Wat ik dan niet helemaal begrijp is dat Odido dit wel kon aanbieden. Die gaven internet over dezelfde lijn en dezelfde wijkcentrale. bedoel je dan dat KPN het niet kan doorgeven?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

odido gebruikt niet dezelfde lijn als kpn die hebben eigen apparatuur in de wijkcentrale 

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 28, 2026

odido gebruikt niet dezelfde lijn als kpn die hebben eigen apparatuur in de wijkcentrale 

Nou tot mijn huis is dezelfde lijn. Odido kwam gewoon binnen via  de KPN aansluiting. Dat KPN eigen netwerkapparatuur heeft in de wijkcentrale dat klopt. Maar waarom loopt dit dan

achter in een vrij nieuwe wijk? Daar zorg je toch gelijk dat de snelheid op zijn best is?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

die lijn is gelegd door kpn netwerk

en niet kpn provider 

dus zowel odido als kpn mogen over die lijn leveren met elk eigen apparatuur in de wijkcentrale dat van odido is xgs-pon lijkt me en die van kpn nog niet 

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 28, 2026

Dat weet ik dat KPN netwerk een andere BV is. Neemt niet weg dat KPN in een vrij nieuwe centrale achterloopt.  En dat buiten Odido, SNLLR Internet en TriNed Internet dit wel kunnen aanbieden. zou KPN toch een moeten overwegen om deze centrales te upgraden.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

ach je mag blij zijn dat je glasvezel hebt bij mij is de keuze alleen ziggo niks anders