Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds 1 november 2020 is mijn internet vaste internet verbinding en mijn WiFi met een snelheid verbonden die niet behoord bij een hussel 500, het hoort eerder bij een hussel 100 thuis. Wordt internet bewust afgeknepen🤔

 

Ik betaal echter wel voor een hussel 500 waar ik op geabonneerd ben.

Bijgaande foto toont aan dat ik door diverse testen een goede WiFi en vaste verbinding had voor 01-11-2020

 

Kunt u aangeven wat daar de reden van is en wat u er aan gaat doen zodat ik de snelheid die ik had voor 01 november 2020 had terug krijg.

 

Aan mijn directe omgeving en gebruik van apparatuur is niets veranderd, het probleem/veroorzaker moet bij KPN liggen, ik zie een gepaste oplossing met vertrouwen tegemoet. 

 

Ik zal tevens een foto toevoegen waar blijkbaar uit blijkt dat KPN uitgaat van een hussel 100 abonnement, er had anders wel 500 gestaan en geen 100🤔

 

@Freddy1959 zou je morgenochtend nog eens kunnen kijken welke snelheid je dan hebt. Hier op het forum heeft ook iemand anders een soortgelijk probleem. Alleen dat is bij hem in de avond. Na, ik dacht, ongeveer 22.30 uur werd zijn snelheid weer normaal.


De snelheid is constant 👎🏻 Slecht, kom niet meer aan de snelheid die ik voor 1 november had. 

 


@Freddy1959 , misschien bellen met 0800-0402 (KPN klantenservice). Spreek in dat je een medewerker wil spreken. Wanneer je hier op een moderator wilt wachten vul je profiel zoveel als mogelijk in. Wachttijd voordat een moderator reageert kan best wel een aantal dagen duren ivm drukte. 


Hoi @Freddy1959, dat is inderdaad een heel groot verschil. Wat ik hier zie is dat je abonnement nog netjes 500 Mbit is. En je zit ook op een goede poort, met een goed profiel. Er is dus, vanuit ons bezien, geen eruit springende reden waarom je niet de volle 500 zou halen. Dus dan moeten we even verder kijken.

Ter controle: de metingen die je hier plaatste, is dat bekabeld, of via wifi gedaan? Als het om wifimetingen gaat, wil je dan ook nog een bekabelde meting doen.

Verder, controleer of alle kabels nog goed in de Experia Box en het glasvezelkastje zitten. Welke Experia Box heb je? 


De meting is zowel bekabeld als met WiFi uitgevoerd, kabels enz nagekeken zitten allemaal goed er er zijn geen beschadigingen. 
 

Het is zeer opvallend dat per 01 november de snelheid drastisch naar beneden is gegaan. 
 

zijn er door KPN werkzaamheden uitgevoerd in mijn directe omgeving of verdeelkast aan de Beekwoudehoek🤔
 

het signaal van mijn WiFi zijn drie strepen daar ligt het niet aan, het is juist de snelheid die vee onder mijn abonnement zit. Ik heb zelfs momenten dat het wegvalt. Ik heb een v10 modem. Op zich bevalt die goed, het is puur de snelheid die ik niet meer krijg, ook via WiFi niet.

Mijn werk IPad die ik gebruik voor het thuiswerken heeft hierdoor geen stabiel netwerk. Ben noodgedwongen weer deels op kantoor aan het werk😕.  


Kan jij de snelheid eens meten met de Ookla Speedtest app uit de Windows store vanaf een bekabeld aangesloten PC richting de Speedtest server van RoutIT BV uit Ede en die van XS4ALL Internet BV uit amsterdam.

Welke snelheid meet je dan?

 

Kan je ook de ondersteuning van IPv6 eens uit zetten op die PC of op de Experia Box om te kijken of dat invloed heeft.


Ik heb gekeken naar de snelheid, begrijp mij goed in mijn situatie is niets totaal niets veranderd, geen andere instellingen of andere apparatuur, ik merk dat vanaf 1 november de snelheid drastisch naar beneden is gegaan. Zoals al eerder aangegeven haalde ik voor 1 november met gemak tussen de 300 en 500, zelfs met WiFi kwam ik aan die metingen. En nu🥲🥲🥲. Ben in afwachting van een gepaste oplosssing. 

 


Zelf heb ik een 200Mbps glasvezelabonnement en ik meet naar Previder BV in Hengelo gemiddeld maar 140Mbps terwijl ik via RoutIT of XS4ALL altijd de volle 200Mbps meet.

Dat was de reden om je te vragen ook die servers eens te gebruiken voor een meting.

 

Apart is overigens dat ook de Speedtest server "Studenten Net Twente" in Enschede blijft steken op ongeveer 140Mbps terwijl "Deutsche Telecom" in Düsseldorf wel gewoon weer het volle pond levert.

 

Ik krijg het vermoeden dat er een lokale bottleneck zit in het KPN netwerk en dat jij daar als inwoner van Enschede (B...hoek 41) ook last van hebt. 

Heb je ook al eens met buren gesproken die hier ook last van hebben?


Die hebben geen KPN die hebben Ziggo en hebben geen last. Er is wel gezegd dat men bezig zijn geweest in het KPN verdeel station aan de Beekwoudehoek zou dat het probleem zijn. Een menselijke fout🤔. Ook is men nu bezig met graafwerkzaamheden aan het warmte net of dat een oorzaak is🤔
Hoe dan ook het moet opgelost worden.
KPN is nu aan zet.  


KPN is nu aan zet.  

@Erik_ zal vast binnenkort weer reageren.


Daar ga ik wel van uit. KPN zal zijn klant tevreden moeten houden. Ben nu enigszins teleurgesteld.


Dit is duidelijk niet in orde, @Freddy1959 . Je hebt ook een topic waar mijn collega Bart zich mee bezig houdt. Die heeft je vanmiddag nog vragen gesteld. Die vragen worden in dit topic wel beantwoord. Dus ik ben het systeem ingedoken en ik kreeg de mogelijkheid om een monteur te plannen. Dit heb ik dan ook gelijk gedaan. Niet omdat die bij jou thuis dan wat kan doen, maar zodat die ook naar de centrale kan gaan kijken. Want ik vermoed dat daar inderdaad iets niet klopt omdat het onder water verder allemaal goed staat. Hopelijk is het alleen dat je per abuis op de verkeerde poort bent gestoken.

Ik begrijp uit het andere topic dat je thuiswerker bent. Daarom heb ik de monteur op het eerst mogelijke moment gepland. Dat is morgen, 13 november. De monteur komt dan tussen 8:00 en 10:00. 

Mocht dit toch niet uitkomen, geef het even aan samen met wat momenten die beter uitkomen. Dan kan ik herplannen. Herplannen kan wel alleen naar een latere datum/tijd. Ga er dan wel voor de zekerheid vanuit dat morgen in z'n geheel dan niet meer gaat lukken.


Morgen komt mij niet goed uit tussen 8.00 uur en 10.00 uur, ik kan juist wel vanaf 10.00 uur.

aanstaande maandag kan ik vanaf 11.00 uur t/m 13.00 uur, dinsdag van 11.00 uur t/m 13.00 uur.

woensdag vanaf 10.00 uur. Dit zijn momenten die mij goed uitkomen. 


@Erik_ ik heb wat kunnen regelen zodat de afspraak die je hebt gemaakt voor de monteur morgenvroeg wel uitkomt, de monteur komt op jullie verzoek niet op mijn verzoek!.


Oh, fijn dat je wat hebt kunnen regelen, Freddy! Ik zie hier in de notities van de monteur dat de verbinding gisteravond ineens weer in orde was en dat de monteur bij controle ook geen rare dingen zag.


Beste @Erik_  met de monteur alles nagelopen, de instellingen waren bij mij 100% goed, de monteur gaf aan dat bij KPN alles ( de poorten) opnieuw zijn gecontroleerd en gereset, dit zou het probleem hebben verholpen, ik kreeg een goede uitleg en het probleem qua snelheid is tot nu toe verholpen. Het is en blijft een gevoelig werkgebied voor een ieder, ik wil via deze weg de monteur complimenteren voor zijn service gerichtheid en uitleg over het één en ander. Hopelijk blijft de snelheid nu zoals die is. En Erik jij ook bedankt voor de acties die mede er voor hebben gezorgd dat ik het weekend goed in ga, een fijn weekend en blijf vooral gezond💪🏻👊🏻.