Sinds een update op mijn modem (V12 Box), maar mogelijk ook al daar voor heb ik problemen met mijn internet snelheid.
Ik heb en betaal voor een 1GB up- an download verbinding. Dat heeft voor de update zeker gefunctioneerd. Bij laatste metingen kom ik echter maar rond de 500Mb download en ruim 900Mb upload. Dat laatste lijkt me redelijk ok, dat eerste niet. Ook de Wifi is slechter geworden.
Ik heb contact gehad met de servicedesk. Zij hebben alles bekeken en gereset, maar kunnen verder niets geks vinden. Ze kunnen tegen betaling een monteur langs sturen.
Is het niet van de gekke dat ze een dienst leveren die niet goed functioneert en dat voor een langskomende monteur betaald moet worden?
Beste antwoord door Sanne van KPN
Check. Heb je ook een andere PC of laptop die bekabeld aangesloten kan worden? Je gaf aan dat dit sinds de update speelt, maar gezien je in browsers al verschil merk qua snelheid ben ik ook benieuwd hoe het met een andere PC of laptop gaat.
Als ook dat het niet is, dan kan ik ook alleen maar een monteur adviseren.
Marlon92 schreef:
Als de monteur ook 500 mbit meet, dan is die gratis en word het probleem opgelost.
Dit is namelijk van toepassing. Dan ligt de fout namelijk bij ons en wordt het gratis opgelost. Ik snap dat je het risico van kosten niet wilt, maar het lijkt me in dit geval wel goed om iemand op locatie dit na te laten kijken. Hopelijk is de oplossing dan snel gevonden!
Als de monteur ook 500 mbit meet, dan is die gratis en word het probleem opgelost. Als de monteur wel +900 mbit meet, dan is het je eigen probleem. De monteur gaat weer en jij krijgt de factuur.
Daarom zeggen KPN medewerkers door de telefoon standaard dat de monteur geld kost. Dit is om te voorkomen dat er verkeerde verwachtingen gewekt worden. Zo kan het alleen maar meevallen.
En waarom zou het (bij voorbaat) ‘gratis’ moeten zijn? De service-desk heeft juist gehandeld. Dit zijn namelijk de voorwaarden waarmee je als klant zelf mee akkoord bent gegaan.
Zo ja, wil je dan laten weten hoe je het precies getest hebt, wat er uit de verschillende bekabelde snelheidsmetingen kwam en wat je verdere bevindingen zijn? Dan kunnen we dit verder uitzoeken!
Alle procedures uitgevoerd. Ook met andere vaste kabels. Ongewijzigd resultaat. Toen bij de Wan instelling de Link snelheid gewijzigd van Auto naar 1 Gb. Dat geeft verbetering van 500Mb naar 600Mb download. Upload ongewijzigd op ruim 900 Mb.
Ook verschillende browsers uitgeprobeerd (Edge, Firefox, Chrome, Avast), allemaal met het zelfde resultaat.
Check. Je gaf aan dat ook de wifi slechter is, dus ik neem aan dat je PC bekabeld aangesloten is. Dat klopt? Zit er nog andere apparatuur tussen zoals een switch of een wifiversterker? Of loopt er een internetkabel rechtstreeks van je modem naar je PC?
De servicedesk had alles gereset gaf je aan dus ik neem aan dat het modem ook al een reset heeft gehad, is het glasvezelpunt ook al eens twee minuten stroomloos geweest?
De desktop is idd bekabeld, rechtstreeks vanaf het modem naar de PC, aangesloten. Met en zonder wifiversterker maakt niet uit. Alles al gereset en zonder stroom gezet.
Firefox is overwegend wel wat sneller dan andere browsers. Download haal ik bij lange na niet de snelheid van upload.
Check. Heb je ook een andere PC of laptop die bekabeld aangesloten kan worden? Je gaf aan dat dit sinds de update speelt, maar gezien je in browsers al verschil merk qua snelheid ben ik ook benieuwd hoe het met een andere PC of laptop gaat.
Als ook dat het niet is, dan kan ik ook alleen maar een monteur adviseren.
Marlon92 schreef:
Als de monteur ook 500 mbit meet, dan is die gratis en word het probleem opgelost.
Dit is namelijk van toepassing. Dan ligt de fout namelijk bij ons en wordt het gratis opgelost. Ik snap dat je het risico van kosten niet wilt, maar het lijkt me in dit geval wel goed om iemand op locatie dit na te laten kijken. Hopelijk is de oplossing dan snel gevonden!
Heb je Apple… daar zal ie ook wel voor beschikbaar zijn.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.