Hier heb ik ook trage wifi. eigenlijk al sinds het begin, augustus vorig jaar. toen vertelde ze mijn dat alles opgelost zou worden na de update. die is er inmiddels maar heb nog steeds maar 300Mbps ipv 1 Gbps waar ik voor betaal. en wifi 6 moet dat toch makkelijk aan kunnen. Het ligt zeker niet aan mijn apparaten want op alle apparaten heb ik het zelfde. Als ik een test doe via de kpn app om de wifi te verbeteren wordt het trager en ligt het aan mijn apparatuur. Niet dus. Los het op of geld terug.
300 Mbps via wifi in plaats van 1 Gbps
Beste antwoord door Denise van KPN
Hallo
Alleen is wifi wel een lastig iets om je mee te helpen. Wifi is namelijk erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen. Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Deze tool kan jou helpen om het beste uit jouw wifi netwerk te halen.
Daarnaast is het ook goed om te weten dat de snelheid van wifi altijd lager zal zijn dan de snelheid die je via de bekabelde verbinding haalt. Om te bepalen of jouw internet snelheid te laag is, vragen we je ook altijd om een speedtest via een bekabeld apparaat te doen. Zo krijg je het beste beeld van de snelheid die jij haalt. We hebben een checklist opgesteld om je hierbij te helpen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.