Skip to main content
Beantwoord

Ik wil geen glasvezel!

• 7 oktober 2024
  • 65 reacties
  • 1739 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

Ica Du
Topper
  • Topper
  • 7 oktober 2024
Jaapje78 schreef:
Ica Du schreef:
Jaapje78 schreef:

Het is inderdaad je goed recht om te weigeren, ik was alleen oprecht geïnteresseerd wat een reden kon zijn om die aansluiting niet te willen. Blijkbaar niet echt een reden maar gewoon een gevoel (en dat mag ook).

Hoe je die lui bij je voordeur weg kunt krijgen weet ik zo ook niet. Een sticker op je deur met: Geen glasvezel hier! ?

Haha goed idee, het is nu echt een principekwestie voor mij, norm t eigenwijs…..maar je wordt er echt gek van continu die lui aan de bel

Ja als je het niet heel erg vindt noemen we het wel eigenwijs ja 😉 Iedere keer mensen aan de deur is ook om horendol van te worden en nee is nee dat ben ik helemaal met je eens.

Maar als je mijn eerlijke mening wilt horen? Sluit het gewoon aan. Nu is het gratis en je hebt er, behalve de 20 minuten voor het aansluiten, ook geen last van.
Het levert je zelfs voordeel bij Ziggo op als je ze belt. Omdat je over kunt stappen naar glasvezel (immers ligt het er) heb ik het wel een paar keer voor elkaar gekregen om weer de nieuwe klanten korting te krijgen. Ziggo is verder niets mis mee, lekker stabiel. Het werd mij alleen te duur in de setup die ik had en ben nu dus glasvezel aan het hoppen (al had ik ook al vijf jaar glasvezel liggen voordat ik er eens gebruik van ging maken).

Dankjewel voor je antwoord…… ik kan maar niet behrijpen dat ze maar blijven pushen…..ken je die proppers van vroeger op de stranden van Spanje……zo irritant…….maar goed….Als ik in een goeie bui en ze bellen aan….::zal ik ze eerst helemaal de T schelden😉 en daarna t mss nog in overweging nemen

• Topper
  • 10 oktober 2024

Die proppers van vroeger ken ik wel ja. Al moet ik toegeven dat er eentje is die ons destijds in Torremolinos heeft overtuigd om te komen eten waarna we er in een week tijd drie keer hebben gegeten, zo goed was het. Dat gaf ook wel weer een bijzonder effect bij zo'n propper omdat die je echt wel herkend dus de derde keer zeiden we dat we na een uurtje terug zouden komen, had hij toch mooi even het beste plekje in de zaak gereserveerd. Het heeft ook voordelen zullen we maar zeggen 😉

Scheld maar niet te hard, een kop koffie of een kop thee met ze drinken is een stuk gezelliger.

Forum|alt.badge.img
PeterG schreef:

Waarom wil je geen glasvezel? Het kost, bij kpn, hetzelfde als via koperdraad. En dat gaat maximaal 3 jaar na de aanleg van glasvezel helemaal uit. 

En als je het dan niet in huis hebt stopt je huidige abonnement via koperdraad ook als dat een andere provider is als Odido, Budget Thuis, of andere. 

Dan kun je alleen nog Ziggo nemen en dat is toch echt al gauw € 10 per maand duurder dan kpn, Odido en andere. Via glasvezel. 

Je snijdt jezelf in de vingers en toekomstige bewoners. 

Waarop baseer jij dat koper na 3 jaar wordt afgesloten. Graag een link naar een pagina waar dat staat.

wjb
Superuser
  • 5 december 2024

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 5 december 2024

Ik snap niet waarom iemand glasvezel wilt weigeren. Het wordt aangeboden, en je huis wordt er niet minder van. 

Tja? 🤷

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 5 december 2024

Hier zou de vlag met wimpel gehesen worden als er glasvezel kwam. Ik moet het nog steeds in Rotterdam met koper doen en het is onbekend wanneer er glasvezel komt. Zogenaamd in de planning maar dat hoor ik al jaren.

Forum|alt.badge.img
wjb schreef:

We hebben al glasvezel tot het kastje beneden, snelheden tot boven 200. Niemand in onze portiekflat die behoefte heeft aan glasvezel. KPN heeft ook geen enkel plan hoe ze dat gaan oplossen in ons gebouw.
Veel succes KPN, raken dan veel klanten kwijt.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 9 januari 2025

Ik zit hier met stomme verbazing te lezen, jullie reacties naar deze persoon die al heel veel keren had gezegd " Nee is Nee! 

En zelfs jullie drammen nog door?! 

Schandalig! Waar benoeien jullie je mee?

@Ica Du zegt heel duidelijk wat er aan de hand is, en nog willen jullie het door de strot geduwd krijgen?

Nee is nee toch? Respecteer dit dan! 

En wat betreft die mannen? Helemaal gelijk in! Hier is het precies zo. Ik heb dus mijn glasvezel pwr direct gecanceld. 

Ook hier stonden ze weer voor de deur vanavond, zonder afspraak! Ook dat komt mijn strot uit! 

Klaar ermee! 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 9 januari 2025

@AriënC 

Wat snap je er niet aan dan? Leer eens te respecteren als iemand zegt dat ze geen glasvezel willen. Waarom moet iedereen glasvezel willen? 

En nee, jij moet het ook niet snappen gelukkig. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 9 januari 2025
Sylbi schreef:

@AriënC 

Wat snap je er niet aan dan? Leer eens te respecteren als iemand zegt dat ze geen glasvezel willen. Waarom moet iedereen glasvezel willen? 

En nee, jij moet het ook niet snappen gelukkig. 

Heel simpel: Omdat KPN het koper gaat uitfaseren. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 9 januari 2025

Maar dan zijn het nog niet jouw zaken toch? Waarom moet iedereen zich met iemand anders bemoeien terwijl die persoon heel duidelijk is? 

• 9 januari 2025
Sylbi schreef:

​Wat snap je er niet aan dan? Leer eens te respecteren als iemand zegt dat ze geen glasvezel willen. Waarom moet iedereen glasvezel willen? 

Omdat je helemaal geen keuze hebt. KPN zet het kopernetwerk op den duur gewoon uit. Dus dan is het: glasvezel of geen verbinding. Zo simpel is het.

• 9 januari 2025
Sylbi schreef:

Maar dan zijn het nog niet jouw zaken toch? Waarom moet iedereen zich met iemand anders bemoeien terwijl die persoon heel duidelijk is? 

Je zit hier op een openbaar forum. Dan moet je niet vreemd opkijken als zulk soort vragen gesteld worden. Als je zulke vragen niet wilt moet je hier niet komen.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 104 reacties
  • 9 januari 2025

@Marlon92 het gaat mij niet om die vragen, want ik steun juist die vraag. 

Ik vind het belachelijk dat andere mensen hier de glasvezel willen doordrukken aan ​@Ica Du 

Nee is nee. Dus dan is het echt niet nodig om er steeds maar over door te gaan. Dit is een keuze die iedereen zelf maak. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 9 januari 2025

@Marlon92 

Die keuze nogmaals,  die maakt die persoon zelf wel, daar zijn wij niet voor om daar over te oordelen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 9 januari 2025
Sylbi schreef:

@Marlon92 

Die keuze nogmaals,  die maakt die persoon zelf wel, daar zijn wij niet voor om daar over te oordelen. 

Tuurlijk, maar er is niks mis met advies geven op een openbaar forum. 

PeterG
Superuser
  • 9 januari 2025

Tja. De keuze voor '’geen glasvezel'’ is op termijn de keuze (geen echte keuze) voor '’Ziggo of niks”. 

Sylbi schreef: Ik vind het belachelijk dat andere mensen hier de glasvezel willen doordrukken aan Ica Du.

We hebben alleen maar gewezen op de gevolgen. Hierboven in één zin vastgelegd.

Ik heb geen problemen met de keuze voor DSL aanhouden. Ica Du wel. KPN levert met 3 jaar na aanleg van glas in een woonplaats niet meer over DSL. Wettelijk mag kpn geen 2 netwerken aanhouden. DSL is nu al duur (onderhoud) en voor 3 gebruikers in een dorp onbetaalbaar.

Kennelijk heeft Ica Du nu al, op termijn, gekozen voor overstappen naar Ziggo. Want al die anderen die over DSL/glas leveren sluit Ica Du dus uit. 

Maar we zien de bui al hangen over 3 jaar. Komt Ica Du met een topic “waarom sluit kpn me ongevraagd af” Tja……..

Geen probleem verder natuurlijk. DSL (koper) blijft voorlopig nog werken voor je, Ica Du.

Ica Du heeft in dit topic ALLE informatie gekregen. Daar kan hij/zij prima zelf het besluit op aanhouden of bijstellen lijkt me.

Bij nader lezen van het startbericht denk ik dat Ica Du momenteel al Ziggo heeft. Dat is dan natuurlijk ook prima. En daar is niet direct die glasvezel voor nodig. 

Ica Du
Topper
  • Topper
  • 12 januari 2025

Hoe kom je erbij dat ik bij KPN zit?? 
Ik zit al zolang ik mij kan herinneren bij eerst UPC nu ZIGGO …., er is bij mij in de wijk glasvezel aangelegd en wij worden lastig gevallen door de monteurs van KPN om maar in onze meterkast een kastje te installeren……we willen dat gewoon niet……ZIGGO gaat voorlopig bij ons in de buurt geen glasvezel aanleggen dus niet nodig

Ik heb hier ooit aan Kpn een vraag gesteld en heb van hun zelf nooit antwoord gekregen…..

wjb
Superuser
  • 12 januari 2025

Persoonlijk vind ik het best onverstandig om die glasvezel niet aan te laten leggen.

Het is natuurlijk jouw eigen keuze maar ik vraag me oprecht af waarom je bezwaar zou maken tegen het kostenloos laten aanleggen van een glasvezel tot in de meterkast.

Nogmaals, nu is het gratis maar mocht je ooit toch over willen stappen van Ziggo naar een andere provider dan zal je voor de aanleg van de glasvezel een paar honderd euro kwijt zijn.

Ik weet het, je wilt dit niet horen maar het is, mijns inziens, wel het beste advies en als het niet voor jou is, dan is het wel voor een toekomstige bewoner van jouw huis.

PeterG
Superuser
  • 61383 reacties
  • 13 januari 2025

Wie beweert hier dat je bij kpn zit? In een topic waar meerderen reageren is een verwijzing, bijvoorbeeld met een quote, natuurlijk wel handig. 

PeterG schrijft: Bij nader lezen van het startbericht denk ik dat Ica Du momenteel al Ziggo heeft. Dat is dan natuurlijk ook prima. En daar is niet direct die glasvezel voor nodig. 

Die glasvezel, ter vervanging van de oude koperdraad, gaat er bij jou duidelijk niet komen. Ook al kost het je niets en is een abonnement op één van de providers ook niet verplicht. 

Zodra ze je wijk hebben afgerond komen ze ook niet meer aan de deur. 

Je probleem, waar je dit topic voor gestart bent, verdwijnt dus vanzelf! 🙂👍

Ica Du
Topper
  • Topper
  • 14 januari 2025

De laatste reageerder dacht dat…… maar goed, ze komen onaangekondigd aan de deur en willen gelijk aanleggen…..onmogelijk want wij werken onregelmatig dus ik vertelde dat ik op t punt stond om naar t werk te gaan, had mijn uniform al aan….. “ja duurt maar 20 min” ik zei dat ik niet voor de lol in mij  werkkleding loop en weg moest…..bleven aandringen en moest gewoon lelijk doen om ze weg te laten gaan……volgende dag, zelfde verhaal …..vond die knul nogal opdringerig en zei dat ik er klaar meer was en helemaal niet meer wilde dat ze langskwamen……allemaal tegen dovemansoren want de opvolgende weken bleven ze langskomen……gebeld met KPN en ze vertelde dat zolang de kabels zichtbaar uit de grond staken ze mochten aanbellen!! 3 x raden waar die kabels nu zijn🙃🙃🙃

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2025

Kabels waar je niet aan mag komen en je een hoge boete voor kan krijgen 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2025

@Ica Du En je had waarschijnlijk niet je agenda bij je om even een afspraak in te plannen? 🤷🏼‍♂️

Ica Du
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 15 januari 2025
MR_CHIP schreef:

Kabels waar je niet aan mag komen en je een hoge boete voor kan krijgen 

Wat niet weet wat niet deert…..ze hebben in elk geval niet meer aangebeld…..problem solved😁😁😁

Ica Du
Topper
  • Topper
  • 15 januari 2025
AriënC schreef:

@Ica Du En je had waarschijnlijk niet je agenda bij je om even een afspraak in te plannen? 🤷🏼‍♂️

Tuurlijk wel…..maar ze werken niet op afspraak…..trouwens bij mij is nee gewoon nee……ik moet t niet….We hebben al meer dan 25 jaar ZIGGO, wat moet ik met KPN🤷‍♀️