Skip to main content
Vraag

Info gezocht over storing Internet, TV en bellen in mijn regio

• April 23, 2026
  • 11 reacties
  • 48 keer bekeken

Lord Naughty
Helper
Forum|alt.badge.img

Zoals de titel al zegt . Niets doet het meer behalve het mobiele netwerk.  Netwerkkabel is door. Info over de duur van de storing is niet te vinden. Ben al de binnenstad doorgefietst maar zie nergens werkzaamheden mbt tot herstel verbinding. Weet iemand hoe ik wel aan de info kan komen. 

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

Uiteraard vervelend.

Heb je kpn.com/storing al gescheckt?

Lord Naughty
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2026

Ehhh ben al even bezig. Gaat om een klein aantal aansluitingen in een straat van +/- 17 woningen. 2871BC

Lord Naughty
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2026

Heb ook een website doorgelopen waar  al die kleine verdeelkasten staan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

KPN heeft geen 'kleine’ verdeelkasten. De kleinste is een wijkkast bij DSL (koper!) van zo'n 90 cm hoog en 70 cm breed.

Wijkkasten voor glasvezel zijn ook zoiets, maar daar zijn er nóg minder van. Meer één kast voor meerdere wijken.

Als de storingschecker nog niks aangeeft dan kun je het beste even bellen (uiteraard met je mobiel).

0800-0402 ( <- aantikken op mobiel) en zeg “storing”.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2026

Wijkkasten voor glasvezel zijn ook zoiets, maar daar zijn er nóg minder van. Meer één kast voor meerdere wijken.

Beste ​@PeterG ik ben bang dat dat niet klopt wat je schrijft.

Ik heb sinds de aanleg van glasvezel in onze wijk vanaf 2020 precies alles gevolgd, ik meen dat er ongeveer 96 woningen op één kast aangesloten kunnen worden, dus dat is nog maar slechts een deel van 1 wijk.

In mijn wij staan meerdere van die kasten, ik geloof dat ze PoP's genoemd worden.

Zie ook onderstaande link met uitgebreide uitleg over glasvezel:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052244/0#PoP

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

Hier 'staat’ er geen een, ​@JanD 

Het is hier in 2022 aangelegd en op één kast bovengronds na zijn ze hier allemaal onder het plaveisel. Toevallig weet ik dat er bij mij op de (andere) hoek zo'n ondergrondse zit. Daar zit ik en de hele flat (24 apartementen) op. Ook op de voet gevolgd. Alleen vragen stellen aan die lui kon niet. Polen die geen woord over hun eigen grens spraken. Zelfs de kentekens waren Pools.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2026

zo'n ondergrondse zit.

Deze bedoel jij ​@PeterG :

Een DP (distributiepunt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

Ja. Dat denk ik wel.

Lord Naughty
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2026

Ik kom uit het huisje met puntdak tijdperk🤫

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

Hoe meer mensen dezelfde postcode of bij elkaar liggende postcodes invullen des te minder wordt het 'individueel' bekeken. En des te meer voor gebied. 

Lord Naughty
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2026

Ondertussen hebben de heren de boodschap doorgekregen. Staat een bus voor de deur en de wijkkast is open geweest (draadje los). Straat heeft weer groen.