Skip to main content
Vraag

Instabiele wifi met SuperWifi punten ook na omruil modem

• April 5, 2026
  • 5 reacties
  • 37 keer bekeken

Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik mijn V10 omgeruild voor een KPN box 12. Dit omdat ik al maanden issues had met wifi. De hoop was groot, maar helaas Alle issue zijn weer terug.

De meeste Iphones in huis kunnen zomaar niet meer verbinden. Netwerk vergeten, router reset, het helpt allemaal niets. De laptop op zolder heeft regelmatig zelfde issues, geen mogelijkheid tot verbinding. Zodra ik presentatie moet doen voor het werk, schakel ik maar over naar het internet via mijn mobiel.

Wie van KPN kan mij een keer echt helpen? En ja, heb de wifi punten al 100 keer opnieuw verbonden, heb de router al 1000 keer gereset.

Hoe krijg ik nu weer eens een stabiel netwerk zoals het eerder was??

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 6, 2026

Hallo ​@Martijn73Bos ,

Sluit de WiFipunten (één voor één) rechtstreeks bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Dan dat WiFi-punt op een plek in je huis zetten waar het lampje groen blijft branden. 

Lukt dat niet? Doe dan de stappen uit dit topic:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2026

Goedemorgen ​@Martijn73Bos en bedankt voor jouw bericht :)

Enorm balen dat ook het omruilen van het modem er niet voor heeft gezorgd dat je probleem met de wifi is verholpen maar ook goed dat je daar via deze weg melding van maakt! Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; wat gebeurt er als je de Super wifi punten loskoppelt en alleen maar gebruik maakt van de wifi van het modem zelf, werkt dat wel of ervaar je dan precies hetzelfde issue? Verder ben ik ook even benieuwd of je verbinding bekabeld wel goed werkt en of je dan ook de juiste snelheden haalt. Als er daar al iets niet goed gaat, heeft dat ook weer invloed op de wifi.

Hallo ​@Martijn73Bos ,

Sluit de WiFipunten (één voor één) rechtstreeks bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Dan dat WiFi-punt op een plek in je huis zetten waar het lampje groen blijft branden. 

Heb je hier ook nog naar kunnen kijken en ben je hier misschien nog nieuwe dingen tegengekomen die je zelf nog niet eerder had geprobeerd?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Ik heb ook nog steeds problemen met de Box12 icm de SW2 punten.

In het begin had ik perfecte wifi, alles werkte perfect. Problemen met wifi zijn hier zo'n 3 jaar geleden begonnen, toen de Box 12 werd voorzien van KPN software, V12.C.23.04.28. Wifi bereik in huis was ineens dramatisch, op advies van KPN 2 SW2 punten gekocht maar die hebben nooit echt goed gewerkt, vaak maar voor korte tijd even. 

Als ik ze weer helemaal reset, opnieuw met een kabel koppel aan de Box12 gaat het vaak 2 weken goed. Alle bekende stappen al wel 100x doorlopen. Led op de SW2 blijft gewoon groen echter in de topologie zijn ze rood of zelfs helemaal niet meer aanwezig. Apparaten koppelen dan ook niet meer met deze punten. Daardoor dus weer slecht wifi bereik in huis.

Mijn 'oude' draadloze printer werkt ook nog steeds niet, zou ook nog een oplossing voor komen. Voor de KPN software werkte ook deze perfect op de Box12.

Inmiddels zit ik op SW2.C.25.05.08 & V12.C.25.08.16.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2026

Goedemorgen ​@Martijn73Bos en bedankt voor jouw bericht :)

Enorm balen dat ook het omruilen van het modem er niet voor heeft gezorgd dat je probleem met de wifi is verholpen maar ook goed dat je daar via deze weg melding van maakt! Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; wat gebeurt er als je de Super wifi punten loskoppelt en alleen maar gebruik maakt van de wifi van het modem zelf, werkt dat wel of ervaar je dan precies hetzelfde issue? Verder ben ik ook even benieuwd of je verbinding bekabeld wel goed werkt en of je dan ook de juiste snelheden haalt. Als er daar al iets niet goed gaat, heeft dat ook weer invloed op de wifi.

Hallo ​@Martijn73Bos ,

Heb je hier ook nog naar kunnen kijken en ben je hier misschien nog nieuwe dingen tegengekomen die je zelf nog niet eerder had geprobeerd?

Jan, als ik verbinding heb boven via het juiste WIFI punt dan is het prima. Net een speedtest gedaan en dan kom ik via WIFI op 100MB DL en 144MB Up.
Maar van het ene op het andere moment valt het WIFI punt weg en verbind de laptop ineens met het WIFI punten beneden of zelfs met de router. En het lukt dat ook niet meer om op het oude punt terug te komen.

En ook bedraad geen problemen. Het probleem is dat sinds de update de WIFI punten super instabiel zijn geworden. Ik had nooit issues met KPN en was zelfs blij met KPN.

Dat is nu een stuk minder geworden omdat KPN ervoor heeft gezorgt dat mijn WIFI punten totaal waardeloos zijn geworden. Voor elke belangrijke meet met een klant verbind ik tegenwoordig maar met mijn mobiele hotspot van de Iphone.

En dan hebben we nog het issue met de iphones. Elke week moet ik de router resetten omdat anders iedereen met een iphone niet kan connecten. Maar dat schijnt ook vrij normaal gedrag te zijn

Het meest frusterende is dat KPN er niets aan doet behalve het lijstje afwerken met standaard vragen met de hoop dat de klant dan wegblijft.

Het zou KNP sieren als ze zeggen, ja sorry die SW1 punten werken niet lekker meer. Wij gaan deze voor je omruilen naar SW2 punten. Nu zegt KPN: ja nee, de SW1 zijn uit de garantie.

Of laat een keer een echte techneut langskomen op kosten van KNP die de boel bekijkt.

Kortom, het punt om de boel om te zeggen komt toch wel naderbij.

Hoop dat iemand nu wel met een oplossing komt.

GR. Martijn

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 21, 2026

Goedemorgen ​@Martijn73Bos en allereerst excuses voor deze late reactie.

Maar uiteraard bedankt voor je duidelijke toelichting, ik kan me goed voorstellen dat dit de nodige frustraties met zich meebrengt, zeker als je ook voor je werk afhankelijk bent van een stabiele verbinding. Dat je met een bekabelde verbinding geen problemen ervaart duidt er wel op dat het probleem echt in de hoek van de SuperWifi 1 punten zit maar daarmee vertel ik je denk ik niks nieuws. Kun je me nog vertellen welke softwareversie jouw Box 12 momenteel heeft en welke firmware je SuperWifi 1 punten hebben? 

Had je deze stappen trouwens nog doorlopen? Mocht je dat al eerder hebben geprobeerd dan begrijp ik dat je dit niet nogmaals hebt geprobeerd maar dat wordt me niet helemaal duidelijk! In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen kijken wat er in jouw situatie precies nodig is om weer gebruik te kunnen maken van de wifi zoals je dat mag verwachten 🙏🏻