Skip to main content

Ik ben nu 2 weken overgestapt van de welbekende provider Zi…. Met koper naar KPN 1Gb glasvezel.
LET WEL: ER IS NIETS VERANDERD BIJ MIJ IN HUIS, ALLEEN DE KPN APPARATUUR.

ik kom van minimaal 600mbps met ziggo nu op nog geen 100mbps, WIFI EN bekabeld.

Verbinding valt uit of super traag, iPhone haalt krap 11mbps maar ook MacBook en Windows pc halen krap 90mbps. Met OOKLA Speedtest, snap er niets van. 

Vanochtend met KPN medewerker gesproken, ze heeft alles met me doorgelopen zoals herstarten en resetten. Ik moest 2 uur wachten omdat het modem data moest laden…..

nu 3 uur later geen enkele verbetering  

heb alles al 3-4 geprobeerd zoals herstarten, resetten naar fabrieksinstellingen, wifi verbeteraar, andere cat5 kabels tot 4 verschillende, kabels doorgemeten en alle contacten zijn verbonden………

niets heeft geholpen, ik weet het ook niet meer maar baal enorm, als ik dit had geweten was ik niet geswitcht, ik werk thuis en dit is niet te doen zo. 

Allemaal cat5e, 2 of 3 st. Geprobeerd. Heb zelfs deze gele geprobeerd, is vlgs mij cat6 maar dat hielp ook niet 

Ok dan lijkt het een probleem in de WAN poort modem of glasvezelkastje. 

Makkelijkst is dat een monteur dit kan uitsluiten welke van de 2 het probleem geeft.

Je kan ook een ander modem laten opsturen, maar dan geluk hebben dat die de oorzaak was.

Ok dan lijkt het een probleem in de WAN poort modem of glasvezelkastje. 

Makkelijkst is dat een monteur dit kan uitsluiten welke van de 2 het probleem geeft.

Je kan ook een ander modem laten opsturen, maar dan geluk hebben dat die de oorzaak was.

Ok dank je Dennis voor alle hulp, ga maandag bellen

De TV ontvangers van KPN hebben inderdaad een LAN poort die voor 100Mbps ingesteld is. Het is dus geen probleem dat LAN poort 2 van jouw V12 op 100Mbps staat.

De verbinding naar jouw WAN poort hoort echter 1Gbps te zijn.

Dit kan drie dingen betekenen.

1) De kabel tussen V12 en ONT is heeft een gebroken ader of een stekker die geen goed contact maakt met de één van de aders.

2) De LAN poort van de ONT is defect.

3) De WAN poort van de V12 is defect.

Punt één kan je denk ik uitsluiten want het zou wel heel frappant zijn als al die door jou gebruikte kabels stuk zouden zijn.

Blijven punt twee en drie over en dat betekent dat KPN aan de bak moet.

Ik denk dat je hiervoor het beste morgen even kunt bellen met de klantenservice en ze naar dit topic moet verwijzen om dat screenshot van jouw Intenetverbinding te bekijken. Waarschijnlijk zullen zij voorstellen om een monteur te laten komen.

Aan de ander kant hoop ik dat een moderator meeleest en dat hij/zij het één en ander in gang kan zetten.

Gelukkig is het nu zonneklaar waar de oorzaak zit.

De TV ontvangers van KPN hebben inderdaad een LAN poort die voor 100Mbps ingesteld is. Het is dus geen probleem dat LAN poort 2 van jouw V12 op 100Mbps staat.

De verbinding naar jouw WAN poort hoort echter 1Gbps te zijn.

Dit kan drie dingen betekenen.

1) De kabel tussen V12 en ONT is heeft een gebroken ader of een stekker die geen goed contact maakt met de één van de aders.

2) De LAN poort van de ONT is defect.

3) De WAN poort van de V12 is defect.

Punt één kan je denk ik uitsluiten want het zou wel heel frappant zijn als al die door jou gebruikte kabels stuk zouden zijn.

Blijven punt twee en drie over en dat betekent dat KPN aan de bak moet.

Ik denk dat je hiervoor het beste morgen even kunt bellen met de klantenservice en ze naar dit topic moet verwijzen om dat screenshot van jouw Intenetverbinding te laten bekijken. Waarschijnlijk zullen zij voorstellen om een monteur te laten komen.

Aan de ander kant hoop ik dat een moderator meeleest en dat hij/zij het één en ander in gang kan zetten.

Gelukkig is het nu zonneklaar waar de oorzaak zit.

Jij ook super bedankt voor het uitsluiten van mogelijke oorzaken, ga morgen bellen en laat jullie iets weten

Hoi @Lucascamps. Wat vervelend dat je internetsnelheid niet boven de 100 Mbps uitkomt, terwijl je een 1Gb pakket hebt. Dit is natuurlijk niet wat je mag verwachten. Er kunnen verschillende oorzaken zijn, maar ik lees in de berichten hierboven dat dit al besproken is. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice hierover? Als je dit al hebt gedaan, kun je dan aangeven wat de vervolgstap is die met je besproken is? 

Hallo Vikash,

Ja afgelopen maandag contact gehad, men heeft een nieuw modem opgestuurd, vandaag opgehaald, zag er veelbelovend uit echter blijft de snelheid onvoorspelbaar, 900 tot helemaal geen reactie via LAN, soms upload 350mbps, download tegen de 900mbps, dan weer niet en netwerk error,  Wifi op iphone werkte wel…. echt vreemd allemaal,  weer gebeld met KNP, men zag na een aantal testen dat het signaal goed was, dan in een keer “een hogere weerstand”  of ruis, wat dat ook mag betekenen, te zien was in het glasvezelkastje en in de volgende test was weer alles ok……

ze heeft nu een monteur geregeld voor vanmiddag…. wel echt snel!! :-) 

hoop dat het nu snel opgelost wordt, ik laat jullie nadien weten wat het resultaat is.

Heb je een V12?

Zet dan de ondersteuning van IPv6 eens uit op de V12.

Is het dan stabieler?

hoop dat het nu snel opgelost wordt, ik laat jullie nadien weten wat het resultaat is.

Dat is inderdaad snel! Ik ga er vanuit dat onze monteur het probleem verhelpt en we horen graag wat uiteindelijk de oplossing was!

Dat is inderdaad snel! Ik ga er vanuit dat onze monteur het probleem verhelpt en we horen graag wat uiteindelijk de oplossing was!

laatste update hopelijk:

Bleek een 2-ledig probleem één probleem zat toch in het oude modem welke ik vandaag vervangen heb maar hoofdoorzaak was toch een defect glasvezelkasje, de zwarte, die om de haverklap aan/uit/aan/uit ging bleek in de metingen. blijkbaar is enexis hier in de buurt bezig aan het stroomnet wat volgens hem storingen veroorzaakt op het electriciteitsnet waardoor de voeding van het glasvezelkastje beschadigd raakte en het kastje ook echt rook naar electra brandlucht. geen idee wat dit dan betekend want de groene lampjes brandden wel altijd……..

in ieder geval, mijn probleem is opgelost, kostenloos, dus daar ben ik wel blij mee.

nogmaals bedankt allemaal voor jullie hulp!

@Lucascamps bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen! Graag gedaan!😊

Reageer