Skip to main content
Vraag

Kan de Soundbox ook via Wifi 4GB aan?

• October 7, 2026
  • 10 reacties
  • 88 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Kan de Soundbox ook via Wifi 4GB aan?

Of gaat die maar tot Wifi6?

Zon 1200mb?

Krijg dat Vrijdag.

Of met een Update misschien?

Zal mijn tv,mobiel (4G),vaste telefoon,en laptop met Tp-Link Archer antenne (Wifi6) beter zijn?

Wat zijn jullie ervaringen?

10 reacties

• October 7, 2026

KPN Box 14: van specificaties tot instellingen

Wifi

802.11b, 802.11g, 802.11n, 802.11a, 802.11ac, 802.11ax (wifi 6)

– WiFi 2.4GHz 3x3
– WiFi 5GHz 4x4

Specificaties van de TV+ Soundbox 

Wifi 802.11ax client 2.4/5GHz 2x2 (Wifi 6)

JanD
Wijsgeer
  • October 7, 2026

Beste ​@Uit Meijel de soundbox ondersteunt wifi6 ax 1,2 Gbps en bekabeld maximaal 100Mbps.

Maar een tv-decoder verbruikt niet veel data, daar heb je dus geen (ultra) snelle verbinding voor nodig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 7, 2026

Wifi 4 GB heb ik nog nooit van gehoord. 

Wel

Wifi via 2,4 of 5 Ghz.

Verder is er wifi4, wifi5 of wifi6. Hoe hoger dát getal des te meer apparaten er gelijktijdig op kunnen. 

Je krijgt de modem box12. Die heeft 2,4/5 Ghz en wifi6. De tv box ondersteunt dat ook.

Wifi7 heeft kpn nog niet. 

De tv ontvanger heeft hooguit 26* Mbps te verwerken. Daar is geen snel internet voor nodig. 

* 26 Mbps is de snelheid voor de twee 4k zenders bij kpn.

4k bij streamingdiensten ligt rond 15 Mbps. (Dat is niet live dus kunnen efficiënter coderen)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je kan inderdaad alle specificaties voor kan je inderdaad hier vinden:

Qua bandbreedte blijft een regulier tv-signaal ruim binnen de specificaties van Wifi 6. Heb je andere doeleinden voor ogen met de Soundbox?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 11, 2026

Ik kijk nu draadloos,en wil nog draadloos HDMI gaan gebruiken,wil het beste beeld.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 11, 2026

Over een tijd komt er een nieuwe Wifi standaard,Li-Fi,Wifi via Led lampen,en kan tot 224GB.

Light Fidellety zie YouTube de uitvinder test het nog,en gaat ermee naar tech-beurzen.

• October 11, 2026

Welke snelheid haal je nu via wifi van de KPN Box 14 en de Soundbox?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • October 11, 2026

Over een tijd komt er een nieuwe Wifi standaard,Li-Fi,Wifi via Led lampen,en kan tot 224GB.

Vergeet het, dit is niet voor thuisgebruik. Licht kan niet door muren, directe zicht tussen 2 punten is vereist. Als een persoon of een hond ertussen loopt, valt de verbinding weg.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 11, 2026

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe allemaal.

Voor mij is dit pure hobby,een ander heeft een treintje op zolder,of doet aan modelbouw met vliegtuigen,boten,of auto's.

En is nog duurder.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 11, 2026

Draadloos HDMI is er al en te koop. Maar of je dat moet willen voor apparaten die normaliter nog geen 50 centimeter uit elkaar staan…

En euh. Contradictie in terminis:

draadloos HDMI gaan gebruiken,wil het beste beeld.