Skip to main content

Kan mijn Samsung A25 5G niet met wifi verbinden

• August 22, 2026
  • 17 reacties
  • 188 keer bekeken

Kan Samsung Galaxy A25 5 G niet verbinden met  Wifi KPN Experiabox 12

17 reacties

• Slimmerik
  • August 23, 2026

Getver,

Enig idee waarom niet?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Buis0011. Wat gebeurt er precies als je jouw toestel probeert te verbinden met wifi? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of gebeurt er iets anders?

Werken andere apparaten wel op hetzelfde wifi netwerk?

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig, kan je er meer over vertellen? Als je het makkelijker vindt om het telefonisch te bespreken kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2026

Telefoon geeft aan ongeldig wachtwoord.
maar kan hem momenteel niet gebruiken .
Hij was vermoedelijk gehackt heb het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar kan nu niet verder instaleren omdat ik de wifi instellingen niet kan bekijken of veranderen.
Want dit kan alleen in de Mijn KPN App en die kan ik niet gebruiken.
biij mijn Samsung Tablet geeft hij een verificatiefout aan als ik hem wil verbinden met Wifi.

Jasper van KPN
Moderator

Als je de wifi instellingen nooit hebt aangepast, kan je ook achterop het modem kijken. Het modem krijgt standaard al een netwerknaam (ssid) en wachtwoord (wpa) mee, dis staan op het stickertje dat achterop het modem zit. Als je met die gegevens probeert te verbinden, lukt het dan wel?

Op de tablet kan je de verbinding ook verbreken en onder de wifi instellingen laten vergeten. Dan kan je daar met het wachtwoord op het modem ook opnieuw inloggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2026

Ook dat heb ik al geprobeerd maar nog steeds lukt het niet om verbinding met Wifi te maken.
de Wifisleutel op de sticker van het modem ingevuld en telefoon  geeft opnieuw melding "”ongeldig wachtwoord"”.Bij de tablet lukt het ook niet met de wifisleutel .

Jasper van KPN
Moderator

Dat is raar, die wordt consequent als verkeerd aangegeven dus. Heb je mogelijk ook een apparaat die bekabeld aangesloten kan worden? Dan zou je via mijnmodem.kpn op het modem zelf in kunnen loggen en naar de wifi instellingen gaan. Daar kan je zien wat het wachtwoord is dat ingesteld staat.

Als dat niet lukt zou je het modem ook een reset kunnen geven, waarmee alle fabrieksinstellingen teruggezet worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2026

Ook dat heb ik al gedaan het modem resetten wel 4 x intussen.
En inloggen op mijnmodem.kpn lukt ook niet.
Het Admin wachtwoord kan ik NIET invullen .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2026

Gebruik je wel Safari, Google Chrome, Firefox of Edge?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2026

Hallo peter.
Op mijn PC gebruik ik Microsoft Edge .
Op mijn tablet gewoon internetverbinding Samsung Galaxy Tab 3 (geeft verificatiefout aan)
en op mijn smartphone gebruik ik de Samsung Internet browser .
Maar mijn smartphone kan ik momenteel NIET gebruiken omdat ik nadat hij teruggezet is naar de fabrieksinstellingen  GEEN verbinding meer maakt met mijn Wifi .
Ik heb een KPN modem Experiabox 12.
Ook de self-servicetool van KPN vindt het modem NIET .
Inloggen op mijnmodem. KPN lukt ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2026

Heb je wel mobiele verbinding met je Samsung A25?

Zie hier over inloggen op de Box12 en ook wachtwoord vergeten:

https://community.kpn.com/kennisbank-modem-specificaties-170/kpn-box-12-van-specificaties-tot-instellingen-562267#Inloggen+op+de+webinterface+van+de+KPN+Box+12

(Zelf zou ik een 'Student aan huis' inhuren)

Jasper van KPN
Moderator

Je zegt een aantal keer 'het lukt niet’, maar wat lukt daar precies niet? Vergeet niet dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat je vertelt. 'Het lukt niet’ kan veel verschillende dingen betekenen, zoals een foutmelding, dat je de optie niet krijgt om iets te doen of iets anders, om een aantal voorbeelden te noemen. Om mee te kunnen denken hebben we concretere informatie nodig. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Als je met de pc wel verbinding hebt zou je verwachten dat je met het wachtwoord achterop het modem wel moet kunnen inloggen. Dat wachtwoord is hoofdlettergevoelig, had je ze allemaal ingevoerd precies zoals ze achterop staan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2026

Hoi Jasper.
Ja ik heb de code precies zo ingevoerd zoals hij op de sticker staat.
Op de telefoon geeft hij de melding onjuist (ongeldig  wachtwoord.
En op de tablet geeft hij aan verificatiefout.
Ook valt de telefoon als hij volledig opgeladen is telkens uit als je probeert iets te openen kun je 1 of 2 dingen doen en dan valt hij uit.
Ik moet hem dan weer volledig opladen .
Doordat de telefoon GEEN verbinding maakt met mijn Wifinetwerk kan hij NIET verder met apps etc instaleren dus kan ik hem niet gebruiken.
Ik hoop dat dit voldoende info is .
vriendelijke groet 
Andre Buis.

Jasper van KPN
Moderator

Dat je telefoon dat zonder verbinding niet goed klopt inderdaad.

Je zei dat je ook een pc hebt, die met een kabel is aangesloten. Wat gebeurt er als je daarmee probeerde in te loggen op mijnmodem.kpn? Dat is waar ik ook benieuwd naar ben. Als je daarmee bijvoorbeeld wel kunt inloggen, kan je het wachtwoord van daaruit uit het modem overnemen en gebruiken op je telefoon en tablet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2026

Ik kan via de PC wel inloggen op mijn modem .kpn .
Maar ik kan het Admin wachtwoord daar niet invullen  en als ik de wifisleutel in voer bij mijn wachtwoord  geeft hij weer aan onjuist wachtwoord.
En via de KPN servicetool heb ik het ook al geprobeert maar die vindt het modem niet .
En de mijn KPN app staat op mijn smartphone en op mijn tablet en die is dus zonder Wifi onbereikbaar.

Jasper van KPN
Moderator

Wat bedoel je precies dat het niet lukt om daar in te vullen? Het wifi wachtwoord invullen lukt wel?

Het wifiwachtwoord is daar niet het juiste voor inderdaad, om in te loggen op het modem gebruik je het admin wachtwoord dat achterop het modem (de Box 12) staat. 

Als het daarmee niet lukt is het toch beter om de eerder genoemde terugbelafspraak te maken, dan kan er makkelijker met je meegekeken worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2026

Hoi Jasper.
Het is gelukt om mijn Wifi te activeren .
Het wifiwachtwoord gevonden via mijnmodem.kpn .
Ik kan nu mijn mobiel weer gebruiken en de meeste apps ook weer.
Maar nu is er nog een ander probleem .
Zodra mijn mobiel volledig opgeladen is en ik de oplader uit het stopcontact verwijder valt de telefoon uit.
Ik moet hem dus onder stroom houden om hem te kunnen gebruiken.
Ik hoop dat je hier ook een oplossing voor hebt.
Vriendelijke Groet:
Buis0011

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Zodra mijn mobiel volledig opgeladen is en ik de oplader uit het stopcontact verwijder valt de telefoon uit.

Dan lijkt ie me stuk. Dan moet de batterij vervangen worden. Tenzij je continu met een powerbank rond wilt lopen.…

Wat geeft ie in het menu over de batterij capaciteit onder batterij gegevens?

Ter reparatie aanbieden dus. De batterij kun je niet zelf vervangen.