Skip to main content

 Vanochtend om 08.30 viel de internetverbinding weg, modem herstarten helpt nog steeds niet. KPN Webcare meldt geen storing bekend, terwijl de internet help page aangeeft dat er sinds vanmiddag wel een storing is die 2 dagen(!!) zal duren. Praktische assistentie / ondersteuning  wordt zeer gewaardeerd.

Bekend verhaal. Vrijdagmiddag geen internet en tv. Kabel kapot bij bouwwerkzaamheden. Contact opgenomen en bandje te horen gekregen: we verwachten over 6 uur de klacht opgelost te hebben. En datzelfde bandje tot maandagochtend gehoord. En jawel hoor: maandag rond elf uur weer internet. Ik schat op vrijdagmiddag werken we niet, dan gaat de vrijmibo voor. In het weekend werken we ook niet en op maandag kijken we verder. Wat een arrogant bedrijf.

 

Admin: Afgesplitst van oud topic en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Helaas hebben ze zich weer NIET aan de afspraak gehouden binnen welke termijn zouden reageren. Gevoel dat ik bij een organisatie zit die klantbelang belangrijk vinden is helemaal weg. Afspraak is nooit afspraak. Bij welke organisatie kifid of zo moet ik zijn om dit te melden. KPN houdt zich ook niet aan de wettelijke eisen waarop een klacht behandeld moet worden. Lijkt net of KPN boven de wet staat.

Ik ben het helemaal met je eens. Arrogant bedrijf dat zoveel klachten mogelijk wil afwimpelen en zichzelf boven wet en fatsoen stelt. Voor verhuizing contact opgenomen en medewerkster geeft aan niet de gewenste snelheid te kunnen leveren op nieuwe adres en adviseert een andere provider te zoeken. Dat advies heb ik opgevolgd en nu blijkt dat kpn wel de gewenste snelheid kan leveren. Bedrijf is niet voor rede vatbaar en blijft maar volhouden dat ik contract moet uitzitten. Hun reactie: vervelend dat mijn collega u niet goed heeft geïnformeerd, maar u moet u contract uitzitten. 2 contracten tegelijk: jammer dan!


@Harrie22 kpn verdient juist een pluim! Binnen één werkdag werd de kapotte kabel gerepareerd als ik het goed begrijp. En dat in een tijd waar amper mensen te vinden zijn vanwege de krapte op de arbeidsmarkt en in de vakantietijd. Ok wat het bandje betreft heb je een punt. 


Jou lof heeft betrekking op een andere teleurstellende ervaring met KPN namelijk een kapotte kabel op vrijdagmiddag waardoor bijna vier dagen geen internet en tv. TV en internet zijn basisbehoeften en van vrijdag tot maandag die basisbehoeften missen is niet acceptabel. Vervelender is dat de indruk wordt gewekt dat men hard bezig is de klacht op te lossen en dat men klanten aan het lijntje houdt met een nietszeggend bandje. Dan voel je je bedonderd. Achteraf begrepen dat het herstellen van de kabelbreuk vrij snel had opgelost kunnen worden. Dan liever: mjjnheer het is vervelend, maar in het weekend werken we niet. Regel maar iets en maandag tegen de middag is het probleem opgelost. Overigens zaten 400 mensen met hetzelfde probleem en werden op dezelfde manier voor de gek gehouden. 
Echt slecht. 


Eten en drinken zijn eerste levensbehoeften. Een internetaansluiting is dat niet. Voor bedrijven en ziekenhuizen is dat anders. Die hebben zakelijke aansluitingen met een hoog servicelevel maar die betalen daar dik voor. Voor een particulier is het hooguit vervelend maar meer is het niet. En bedenk ook wat er allemaal moet gebeuren. Er moet een aannemer en een graafploeg naar toe en een lasploeg. Wellicht moet er een vergunning aangevraagd worden bij de gemeente om te mogen graven. Kpn heeft er geen enkel belang bij om een storing langer te laten duren dan nodig. 


De meeste mensen werken niet in het weekend. Een kapotte stroomkabel of waterleiding word wel gerepareerd omdat da eerste levensbehoefte is. Een internetkabel is dat zeker niet.


Jullie redenering volgend is er weinig primair. Elektriciteit niet, gas niet, openbare verlichting niet, vaste telefonie niet, de A2 niet (en alle andere A- N- en B- wegen niet, treinverkeer niet. Ik heb best wel een idee wat er bij komt kijken om een storing op te lossen. Ik heb ook een idee van hoeveel het bespaart om die dienstverlening te downsizen en alleen op maandag tot vrijdag reparaties uit te voeren. Jullie hebben kennelijk geen idee hoeveel frustratie het 400 gezinnen oplevert om een onnozel bandje te horen met de loze belofte dat er aan gewerkt wordt de storing op te lossen, terwijl er iedere maand bijna 100 euro van ne rekening wordt afgeschreven. 
En ja, de mensen in Afrika zouden wel willen dat het internet daar zo goed werkt als hier  Jaja, zo lust ik er nog wel een. 


Als ik jouw reacties lees, Joep, krijg ik bijna het gevoel dat ik een uitzondering ben en dat de rest van de klanten reuze tevreden is. Trustpilot leert me een andere waarheid. Een kleine 5000 klanten beoordeelt KPN met 1,4 uit 5. Schrale troost. Ziggo scoort nog lager: 1,3 uit 5. En dan te bedenken dat je minimaal een 1 kunt geven. Als KPN nou eens zijn geld zou steken in kwaliteit en fatsoenlijke oplossingen, dan wordt de score vast hoger. Dan hoeven ze ook niet zo veel energie te stoppen in web-care mensen. 


Als ik jouw reacties lees, Joep, krijg ik bijna het gevoel dat ik een uitzondering ben en dat de rest van de klanten reuze tevreden is. Trustpilot leert me een andere waarheid. Een kleine 5000 klanten beoordeelt KPN met 1,4 uit 5. Schrale troost. Ziggo scoort nog lager: 1,3 uit 5. En dan te bedenken dat je minimaal een 1 kunt geven. Als KPN nou eens zijn geld zou steken in kwaliteit en fatsoenlijke oplossingen, dan wordt de score vast hoger. Dan hoeven ze ook niet zo veel energie te stoppen in web-care mensen. 

Het is altijd verstandig niet alleen naar de score te kijken op Trustpilot, maar ook naar de reden waarom men zo'n lage score geeft. Veel klachten zijn namelijk helemaal niet terecht en of niet reëel. Als jij op Trustpilot een review plaatst zul je waarschijnlijk ook een 1 geven omdat jij het niet vind kunnen dat je een heel weekend last hebt gehad van een storing. 

Vrijdagmiddag storing, maandag opgelost is gewoon netjes. Ja, het is vervelend, maar meer dan vervelend is het niet.


Het is als bedrijf naïef scores op een beoordelingssite te negeren of weg te wuiven en klachten als onterecht te beschouwen. Een soortgelijk bedrijf als Youfone weet een stuk hoger te scoren. Maar goed, jij bent vast ingehuurd door KPN om plooien in fora etc. glad te strijken. Prima. Wat jij netjes vindt, vind ik slecht. En een flink deel van jullie klanten vinden de prestaties van jouw opdrachtgever ook slecht en dat laten ze merken. Lering trekken uit feedback is kennelijk moeilijk voor KPN. Jammer dat de marktwerking zo tekort schiet anders was de voormalig monopolist KPN al lang gedecimeerd, schat ik in. 


Dit heeft niets met marktwerking te maken. Ook bij andere providers worden er in het weekend geen kabels gerepareerd. In het weekend werken de mensen die dit zouden moeten doen gewoon niet. Zo simpel is dat.


Op het forum helpen klanten elkaar. We zijn dus net als jij gewoon een klant. Persoonlijk vind ik de consumentenbond betrouwbaarder dan Trustpilot. Elk kwartaal delen ruim 10000 consumenten hun ervaringen met deze club. Dan komt KPN er iedere keer goed vanaf. Uiteraard is niet iedereen tevreden maar dat blijf je altijd houden. Ook Ziggo kent geen 24uurs service. In Nederland doen we dat gewoon niet!


Hallo allemaal, op het moment dat je een bericht plaatst op de community, dan staat het voor een ieder hier vrij om te reageren. Zowel Joep1965 als ook Nick83 zijn niet in dienst bij KPN en worden dan ook niet betaald om hier berichten te plaatsen. Een community is er juist zodat klanten elkaar kunnen hepen. Wij moderators springen bij indien nodig. We pakken topics op op volgorde van binnenkomst. Indien het nodig is, zullen we hier dan een inhoudelijke reactie plaatsen. Voor nu heb ik een aantal off topic berichten verwijderd en is het verzoek om on topic te blijven. 


Ik heb dit topic op slot gezet, een gezonde discussie mag en je mag prima kritiek hebben op onze diensten en producten maar het is niet de bedoeling elkaar aan te vallen.