Skip to main content
Beantwoord

KPN Glasvezelaansluiting verplaatsen naar andere plek in nieuwe woning

• March 13, 2026
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Hallo,

Wij zijn bezig met een totaalrenovatie van onze nieuwe woning. Nu zagen wij een wit kastje ‘glasvezelaansluiting’ in de woonkamer (zie foto). Maar we zien geen oranje kabel?

Wij willen het aansluitpunt verplaatsen naar de meterkast. Die zit ongeveer 2 meter naast waar het punt nu zit. Nu alle plafonds nog open liggen lijkt ons dat vrij makkelijk te realiseren? Moet dit via mijnaansluiting.nl? Op welke termijn kan dit ingepland worden, aangezien ze over 2 weken gaan stucen. 

Groeten,

Floor 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Inderdaad ​@Floor07 , dit loopt via mijnaansluiting.nl

En dat werkt niet via mijnaansluiting.nl want dat proces duurt een stuk langer.

Verder wil je die kabel ook niet achter stucwerk hebben, je moet er bij kunnen namelijk.

Heb je op dit moment al KPN? Want met zo'n witte kabel betekend dat jullie met een BOP werken en in theorie kan een KPN monteur hem zelf opnieuw naar binnen brengen. Een verplaatsing zit officheel (nog) niet in ons werkpakket maar als je er voor wilt betalen moet dit mogelijk zijn. Oftewel, boek een betaalde servicemonteur in als je bij KPN zit.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 13, 2026

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 13, 2026

En dat werkt niet via mijnaansluiting.nl want dat proces duurt een stuk langer.

Verder wil je die kabel ook niet achter stucwerk hebben, je moet er bij kunnen namelijk.

Heb je op dit moment al KPN? Want met zo'n witte kabel betekend dat jullie met een BOP werken en in theorie kan een KPN monteur hem zelf opnieuw naar binnen brengen. Een verplaatsing zit officheel (nog) niet in ons werkpakket maar als je er voor wilt betalen moet dit mogelijk zijn. Oftewel, boek een betaalde servicemonteur in als je bij KPN zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2026

Wij hebben op ons oude adres al KPN. Op ons nieuwe adres wonen we nog niet, dus daar is nog niks, maar daar willen we straks ook KPN idd. 

de kabel willen we idd niet achter stucwerk, dus die kabel moet dan terug worden getrokken naar buiten en dan via de muur naar de meterkast denk ik? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Floor07, gefeliciteerd met je nieuwe woning! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al reactie hebt gehad. 

De monteur zal kijken hoe de kabel het beste getrokken kan worden, dus als je de verhuizing al bij ons hebt doorgegeven, plan hier dan een betaalde servicemonteur bij in.
Hopelijk is het dan snel geregeld voor het stucen. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2026

Hi Sanne,

Het is mijn nu niet duidelijk of dit via mij aansluiting.nl gaat of via kpn? Ik heb de verhuizing nog niet doorgegeven. 

Groeten,

Floor