Skip to main content
Vraag

KPN postcodecheck geeft geen kabel aan, terwijl er al internet via kabel is

• September 4, 2026
  • 9 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik zat te kijken naar het afsluiten van een abonnement. Nu geeft de site aan dat er geen kabel ligt op mijn adres. Terwijl er nu gebruik wordt gemaakt van een kabel op hetzelfde adres. Wat kan hier de reden van zijn?

9 reacties

• September 4, 2026

Waarschijnlijk het soort kabel. Welk type aansluiting wordt er gebruikt?

Als er alleen een koper/dsl verbinding mogelijk is zou je gewoon een abonnement moeten kunnen afsluiten.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 4, 2026

@TimPKS3 

waarschijnlijk hetzelfde verhaal als onderstaand topic.

de DSL snelheid via de postcode check is minder dan <10Mbit/s. dan wordt er alleen 5G voor thuis aangeboden.

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • September 4, 2026

Als je een foto kan plaatsen van de aansluiting die je hebt, dan kunnen we beter adviseren wat je het beste kan doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 6, 2026

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • September 6, 2026

Hij lijkt een beetje op ISRA 2 van KPN. Maar bij de ISRA 2 komen de kabels aan de onderzijde eruit. Hier lijkt een klepje op te zitten.

Staat er iets op van PTT or KPN. Zo niet dan denk ik niet dat dit een aansluitpunt is van KPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 7, 2026

Hij lijkt een beetje op ISRA 2 van KPN. Maar bij de ISRA 2 komen de kabels aan de onderzijde eruit. Hier lijkt een klepje op te zitten.

Dit is een KPN ISRA2, de kabel is ook aan de onderkant ingeplugd, maar door de optische illusie lijkt hij uit de voorkant te komen. Achter het klepje zit een telefoonkabel

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 7, 2026

ja dat is een KPN ISRA punt. alleen is er sinds 1 Augustus geen DSL verbinding meer mogelijk op adressen die volgens de postcode check 10mbit of lager aan snelheid binnen krijgen. deze adressen krijgen deze melding en kunnen alleen nog 5G voor thuis aanvragen.

• September 7, 2026

Nu geeft de site aan dat er geen kabel ligt op mijn adres. 

Dan zie je dit ? :  

Dat geeft verwarring, dat dacht ik eerder al.

rvk01
Slimmerik
  • September 7, 2026

Daar hadden ze natuurlijk heel makkelijk even een regeltje onder kunnen zetten.

“Er liggen nog geen kabels voor internet op dit adres,
of de kabel die er ligt kan geen snelheden boven 10 Mbit/s aan.”