Skip to main content
Beantwoord

MijnKPN app haalt wifi instellingen niet op, terwijl internet wel werkt

• May 13, 2026
  • 5 reacties
  • 25 keer bekeken

Goedemorgen,

Van de week is glasvezel bij ons binnen aangesloten en heb ik glasvezel van KPN aangeschaft. Nu wil ik het installeren en dat ging feilloos, tot de stap wifi instellen. Hierbij krijg ik keer op keer de melding: “er is een fout opgetreden bij het ophalen van je wifi gegevens, probeer het later nog eens.” Echter branden alle groene lampjes en heb ik wel verbinding, dus het lijkt wel te werken? Omdat ik in de MijnKPN app niet verder kwam, ben ik doorgegaan naar de volgende stap, de SuperWiFi instellen. Ook bij deze stap bleef de app maar aangeven bezig te zijn met instellen, wat 10 minuten zou kunnen duren, maar na 60 minuten geduld nog geen resultaat. Echter brandden de lampjes op de SuperWiFi punten wel groen en heb ik er inmiddels 1 staan in de woonkamer waaraan ik o.a. TV bekabeld heb verbonden en TV geeft aan verbinding te hebben via de kabel. Al met al lijkt in de MijnKPN app niks te werken, terwijl het in de praktijk wel werkt. Doe ik iets fout? En heb ik de apparatuur nu juist ingesteld? De WiFi manager in de app kan ik ook niet gebruiken, aangezien de app zegt: “wifi instellingen ophalen mislukt.”

Alvast dank voor de antwoorden.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@BananaDana als je een pc of laptop hebt kun je ook alles regelen via de modem-interface.

Waarom de app niet (goed werkt kan ik helaas geen antwoord op geven.

Heb je de mobiel thuis wel op wifi staan en niet op 4G/5G?

5 reacties

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • May 13, 2026

Beste ​@BananaDana als je een pc of laptop hebt kun je ook alles regelen via de modem-interface.

Waarom de app niet (goed werkt kan ik helaas geen antwoord op geven.

Heb je de mobiel thuis wel op wifi staan en niet op 4G/5G?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2026

Beste ​@JanD,

Telefoon is inderdaad verbonden via wifi.
En hoe doe ik dit via m’n laptop?

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

Beste ​@BananaDana inloggen op de modem via 192.168.2.254 en dan kun je van alles zien en aanpassen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2026

@JanD dat heb ik inderdaad gedaan, ik kan echter niet zien of de SuperWiFi punten werken.

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

@JanD dat heb ik inderdaad gedaan, ik kan echter niet zien of de SuperWiFi punten werken.

Dat kun je zien aan het lampje op het wifipunt zelf, als deze constant groen brandt heb je verbinding. ​@BananaDana