Skip to main content

Moet elke week modem resetten om Super wifi 2 punten weer werkend te krijgen

• November 2, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hier het zelfde probleem.

Om de andere week moet ik de modem een keer resetten en dat werkt alles weer.

Heb 3 wifi punten allemaal bekabeld en rechtstreeks op de router zonder switch of wat dan ook er tussen.

Aangezien ik alleenĀ de router moest resetten om hem weer aan de gang te krijgen heb ik zelf de v12 een keer vervangen voor de v10 echter blijft het probleem zig voor doen

Ā 

Admin:Ā afgesplitstĀ en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ā 

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@L86Ā . Welkom hier.Ā 

Dat is inderdaad vreemd, zeker omdat je alles netjes bekabeld hebt aangesloten. Je zou dan juist verwachten dat het geheel stabiel blijft draaien. Goed dat je al zelf de modem hebt vervangen, dat sluit al een hoop mogelijke oorzaken uit. Een paar dingen die je nog kunt controleren:

• Kijk of de firmware van de modem en van de SuperWifi-punten up-to-date is. Op welke firmware zit jouw hardware? En zit die box12 of de v10 er nu tussen?Ā 

• Controleer of ƩƩn van de bekabelde wifi-punten misschien toch af en toe een IP-conflict veroorzaakt. Het kan helpen om de wifi-punten ƩƩn voor ƩƩn los te koppelen en te kijken of het probleem dan wegblijft.

• Zet de modem eens terug naar fabrieksinstellingen voordat je hem opnieuw instelt. Soms blijft er iets ā€˜hangen’ in de configuratie dat pas na een echte reset verdwijnt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

​@L86Ā 

Als je het modem moet resetten welke lampjes branden er dan wel of niet ? Is daar een patroon te ontdekken ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Heb net alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. En toen alles een voor een opgestart

Modem is kpn box 12b met v12b.c.25.06.06

De accesspoints zijn sw2 hw02 met met sw2.c.25.05.08 en gek genoeg heeft de andere sw2.c.25.05.06

Ā 

Na een reset brand alles groen alleen phone niet om dat ik natuurlijk geen telefoon heb

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Gelijk even een update er door heen gegooid

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 9, 2025

Twee dagen na het alles resetten en updaten had ik weer een keer geen internet.

Op mijn telefoon keer wifi uit en weer aan en het werkt weer maar alles val dus telkens weg

Wat mij wel op viel is dat de accesspoints synced aangeven in de kpn appĀ maar geen wifi apparaten verbonden

En als je dan naar de router gaat is mijn telefoon verbonden via lan1, met andere woorden via die accesspoint die dus aangeeft "geen wifi apparaten verbonden"

Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Net of de wifi punten wel verbonden zijn maar niet als wifi punten functioneren voor alle apparaten. Alles verbindt met het modem i.p.v. met de wifi punten. Ik heb het zelfde issues maar dan met de experience wifi punten

Erwin van KPN
Moderator

​@L86Ā .Ā  Je schrijft dat er verschillende firmware op die SW's staat. Is dat nog steeds het geval? Zo ja, moeten we dat eerst oplossen.

Verder lees ik iets over de KPN App?Ā  Je bedoelt de MijnKPN app?Ā  Of gebruik je nog die losse app (want die kun je vanaf nu negeren, alles gaat via de MijnKPN app ).Ā 

Erwin van KPN
Moderator

​@Walt3rĀ  Ik wil je adviseren hier een eigen topic voor aan te maken. Het is heel lastig om in ƩƩn topic, twee analyses te doen.Ā  Dan wordt het chaotisch. :-)