Skip to main content
Vraag

Na onderhoud van vannacht heb ik een ander IP adres?

• March 18, 2026
  • 6 reacties
  • 29 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Dacht dat ik een zakelijke statisch IP adres had ???
Vannacht "onderhoud" geweest heb nu ander ip adres gekregen pffff
Gaan we weer alles opnieuw instellen goffer…….
IP adres staat ook nog op een blacklist….

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 18, 2026

Als een goed is moet je daar bericht over gehad hebben. En met name omdat je zakelijk klant bent. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 18, 2026

Consumenten en kleinzakelijke klanten hebben een dynamisch IP wat in theorie dagelijks kan veranderen maar in praktijk gebeurt dat bijna nooit.

Ben je een KPN EEN MKB klant of neem je een andere dienst af? Dan heb je normaliter een vast contract. Als je dan toch een ander IP hebt gekregen gaat er iets mis, neem dan contact op met 0800-0403.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 18, 2026

Als je ‘klein zakelijke’ klant bent heb je een dynamisch IP-adres, dat elk moment kan veranderen.

In de praktijk wijzigt het zelden of nooit, in ieder geval wel bij de overgang van koper naar glas en andere infrastructuele wijzigingen door KPN.

Binnen je MijnKPN kun je aangeven dat je bericht krijgt bij aanpassing.

Verder sluit ik me bij de reactie van ​@AriënC aan.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

Verder is het (ook zakelijk) altijd verstandig om een DDNS ingesteld te hebben. Dan kan het IP adres wijzigen zonder dat je van alles aan hoeft te passen. (DDNS kan automatisch bijgehouden worden door de router, of n.a.v. het mailtje kun je zelf ook een kantoor.jouwdomein.nl entry maken bij je hosting-bedrijf)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 18, 2026

Ja klopt, ik had idd een sms gekregen over onderhoud niet dat het ip adres gewijzigd zou worden dan was ik wel aan de telefoon gaan hangen…..
Sinds 2008 4 keer ip adres gewijzigd waarvan 1 door verhuizing…..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 18, 2026

Verder is het (ook zakelijk) altijd verstandig om een DDNS ingesteld te hebben. Dan kan het IP adres wijzigen zonder dat je van alles aan hoeft te passen. (DDNS kan automatisch bijgehouden worden door de router, of n.a.v. het mailtje kun je zelf ook een kantoor.jouwdomein.nl entry maken bij je hosting-bedrijf)

Hier ga ik es dieper induiken…..thanks