Skip to main content
Antwoord

Naam van wifinetwerk aanpassen lukt niet in de Mijn KPN app

• November 2, 2025
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil graag mijn wifi naam en wachtwoord veranderen. Maar als ik dit probeer te doen via de mijnKPN app wordt ik verwezen naar de KPNthuis app, maar als ik de thuis app open wordt ik weer terugverwezen naar mijnKPN. Hoe kan ik dit oplossen?  

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Isabelle2001. Welkom op de KPN Community! Vrij matig dat je heen en weer wordt gepingpongd tussen de MijnKPN app en de KPN Thuis app. Het zou zo moeten zijn dat je bij één van de apps terecht moet kunnen. 

Zou je eens willen proberen je Experia Box een reset te geven? Dan komt ie waarschijnlijk goed in het beheersysteem te staan en wordt je niet meer geweigerd door de MijnKPN app. Als je een glasvezelverbinding hebt, maak dan het glasvezelkastje (NT) eerst nog even twee minuten stroomloos voor de reset. 

Als dat niet helpt, dan hoor ik het graag. Dan ga ik kijken wat ik kan doen. Vul dan alvast even je profiel in met je achternaam, postcode en huisnummer en je geboortedatum. 

In de tussentijd kun je ook de tip van bnh en RBxx volgen hierboven. Als je inlogt op de webinterface (via laptop/computer), dan kun je ook eenvoudig je Wifi netwerknaam en wachtwoord veranderen. 

4 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 2, 2025

Welkom ​@Isabelle2001!

Kan je het eens proberen via de webbrowser ?

Start je browserprogramma op.

Daarna kun je bij WiFi je instellingen aanpassen. Kun je hier laten weten welke modem je hebt en welke software erop draait? Dan kunnen de medewerkers van KPN dit probleem meenemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 2, 2025

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb inderdaad al geprobeerd in te loggen via de browser, maar dan moet ik inloggen onder de naam ‘admin’. Ik kan dus niet inloggen met mijn eigen account en het wachtwoord van ‘admin’ weet ik uiteraard niet. Als ik met mijn eigen account inlog verwijzen ze mij weer door naar de app. 

Ik heb een KPN box 12

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 2, 2025

Het admin password staat op de sticker aan de achterkant van het modem ​@Isabelle2001 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Hoi ​@Isabelle2001. Welkom op de KPN Community! Vrij matig dat je heen en weer wordt gepingpongd tussen de MijnKPN app en de KPN Thuis app. Het zou zo moeten zijn dat je bij één van de apps terecht moet kunnen. 

Zou je eens willen proberen je Experia Box een reset te geven? Dan komt ie waarschijnlijk goed in het beheersysteem te staan en wordt je niet meer geweigerd door de MijnKPN app. Als je een glasvezelverbinding hebt, maak dan het glasvezelkastje (NT) eerst nog even twee minuten stroomloos voor de reset. 

Als dat niet helpt, dan hoor ik het graag. Dan ga ik kijken wat ik kan doen. Vul dan alvast even je profiel in met je achternaam, postcode en huisnummer en je geboortedatum. 

In de tussentijd kun je ook de tip van bnh en RBxx volgen hierboven. Als je inlogt op de webinterface (via laptop/computer), dan kun je ook eenvoudig je Wifi netwerknaam en wachtwoord veranderen.